خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

با پاکسازی تروریست‌ها شرایط بازگشت سوری‌ها فراهم خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۲۳

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که با پاکسازی تل‌رفعت، منبج و شرق فرات از وجود تروریست‌ها شرایط برای بازگشت میلیون‌ها سوری فراهم خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنرانی در مراسم معرفی کاندیداهای حزب متبوع خود در استان غازی‌آنتپ، گفت: «آیا ترکیه می‌تواند در قبال برخی کشورها که هیچ ربطی به منطقه ما ندارند و از ۱۲ هزار کیلومتر دورتر به سوریه آمده‌اند، بی‌تفاوت باشد؟ هدف کسانی که قصد دارند ترکیه را از سوریه دور نگه دارند، نه تامین آزادی مردم، بلکه تعمیق باتلاق در این کشور است.»

اردوغان با بیان اینکه با پاکسازی منطقه تل‌رفعت، منبج و شرق فرات از وجود عناصر تروریستی شرایط برای بازگشت میلیون‌ها سوری فراهم خواهد شد، تصریح کرد: «برخی کشورها ادعا می‌کنند برای مبارزه با داعش به سوریه آمده‌اند. معلوم نیست چه اقدامی در این زمینه انجام داده‌اند، اما چشم خود را به روی کشتار یک میلیون برادر سوری بستند و غیرمستقیم در این جنایت شریک شدند.»

وی افزود: «طی دو سال گذشته حدود ۸ هزار تن از اعضای داعش را دستگیر و بیش از ۲۳۰۰ نفر از آنها را نیز بازداشت کرده‌ایم. از زمان آغاز بحران سوریه، تاکنون بیش از ۷ هزار داعشی را از کشور اخراج کردیم. تنها در الباب ۳ هزار تروریست داعش را از پای درآوردیم.»

رییس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: «مصمم هستیم که از طریق همکاری با روسیه، ایران، آمریکا و ملت سوریه، منطقه را از این فاجعه بزرگ نجات دهیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز