خبرگزاری کار ایران

آجورلو: همه باید برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بسیج شویم

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۶۹۴

مدیرعامل سابق تراکتورسازی در مورد قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و مسائل پیرامون ورزش ایران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی آجورلو در برنامه گفت‌و‌گوی خبری شبکه دوم سیما درباره ارزیابی فعالیت‌های ورزش کشور در دوران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حقیقت این است که ما پس از پیروزی انقلاب در حوزه ورزش قهرمانی عملکرد موفقی داشته‌ایم، در بخش ورزش حرفه‌ای می‌توانیم بگوییم به مرحله شبه حرفه‌ای رسیده‌ایم و در مرحله ورزش همگانی و پرورشی هنوز با شرایط ایده‌آل و اهداف مورد نظر فاصله داریم. در موضوع ورزش حرفه‌ای هم لازم است که دولت و مجلس زمینه لازم برای حرفه‌ای شدن ورزش کشور را فراهم سازند. موضوع استقلال اقتصادی و درآمدزایی صحیح و اصولی باشگاه‌ها در این بخش اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مسیر توسعه ورزش حرفه‌ای جدا سازی ورزش از سیاست اهمیت زیادی دارد. البته حضور سیاسیون در ورزش می تواند مانعی نداشته باشد، اما نباید رویکرد ورزش را سیاسی کنیم. خصوصاً در حوزه خودکفایی اقتصادی ورزش حرفه‌ای و عدم وابستگی به دولت لازم است که ورزش را با نگاه سیاسی دنبال نکنیم. انقلاب اسلامی در حوزه ورزش به دنبال گسترش نیکی و ترویج خوبی هاست.

مدیرعامل سابق تراکتورسازی در ادامه گفت: به اعتقاد من در این مقطع همه کشور باید بسیج شوند برای حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتبال و رسیدن به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا. باید از هرگونه مسئله دیگری در این مقطع عبور کنیم. اینکه چه کسی مدیریت یا مسئولیت دارد یا سرمربی تیم است و اینکه شخصی دوست داشته دستیار سرمربی باشد یا نباشد دیگر اهمیتی ندارد. بدون توجه به این مسائل لازم است که هدف همه کشور موفقیت و سرمربی تیم ملی فوتبال در این مسابقات و قهرمانی جام ملت‌ها باشد. با این امید که در روز 12 بهمن و آغاز دهه فجر شاهد قهرمانی تیم ملی باشیم، در این مقطع نیاز به همدلی و همراهی همه جانبه است.

رئیس سابق اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران همچنین اظهار داشت: اگر به این روند در این 40 سال دقت کنیم می‌تبینیم که در ابتدا ورزش با بحران مشروعیت مواجه بود. برخی بر این عقیده بودند که فعالیت‌های ورزشی مرتبط با رژیم سابق بوده و نسبت به آن نگاه منفی داشتند، اما دیدار ورزشکاران با حضرت امام و آن جمله معروف که فرمودند: من خودم ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم، اهمیت بسیار زیادی داشت و در واقع ورزش از این بحران عبور کرد. در مرحله بعدی مقام معظم رهبری همواره نگاه مثبت و حمایتی همچنین سازنده در موضوع ورزش داشتند. این فرمایشات که به طور مثال امر به ورزش امر به معروف است یا اینکه ورزش برای جوانان لازم و برای میان‌سالان واجب است، همچنین این فرمایش که ورزش برای بانوان نیز لازم است همه این‌ها ورزش را در جایگاه و موقعیت متفاوتی قرار داد.

آجورلو ادامه داد: با این وجود آنچه که امروز در موضوع ورزش قابل پذیرش نیست این است که هنوز در دولت ها ورزش به عنوان یک کالای دسته دوم شناخته می شود. از سوی دیگر به عنوان یک ابزار سیاسی به آن نگاه می شود. جایگاهی که به آن باید برسیم این است که ورزش یک عنصر مستقل و در موقعیتی قابل قبول باشد. وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند کشوری که می خواهد در حوزه های مختلف ازجمله سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و حتی اقتصادی موفق باشد. این مسیر از موفقیت در ورزش عبور می‌کند، این نگاه بیانگر جایگاه و اهمیت ورزش است. در واقع فرمایشات رهبری در این خصوص نشان می دهد که ورزش کالای دست دوم نیست بلکه اولویت اصلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز