خبرگزاری کار ایران

حامد عنقا در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

حذف برنامه سینما دو از رقابت تلویزیونی برای پوشش جشنواره فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۸۴

حامد عنقا با بیان اینکه قرار بود در برنامه سینما دو جشنواره را با این نگاه ارزیابی کنیم که خروجی‌اش در چهلمین سال انقلاب چه بوده است، خبر از تعطیلی برنامه سینما دو داد.

حامد عنقا (تهیه‌کننده برنامه سینما ۲) درباره پخش این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر به خبرنگار ایلنا گفت: شبکه به ما گفته بود که این ویژه‌برنامه سینمایی جشنواره را برای شبکه دو آماده کنیم. بر همین اساس همه کارهای خود را برای تولید این برنامه انجام داده و آ‌ماده پخش بودیم ولی امروز به ما اعلام کردند که این برنامه روی آنتن نمی‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل مطرح شده برای توقف برنامه چیست، گفت: علت آن را خودتان می‌توانید حدس بزنید. در این چند روز هیچ صحبتی با ما برای متوقف کردن برنامه انجام نشده بود و حتی جمله‌ای گفته نشد ولی ما خودمان براساس شایعه‌ای که در فضای مجازی مطرح شده بود، قدری نگران شده بودیم و در بلاتکلیفی به سر می‌بردیم. حتی وقتی با مدیر شبکه در این‌باره صحبت کردم هیچ چیزی را در این باره به من نگفتند.  ولی در نهایت اعلام شد که سینما دو امسال روی آنتن نمی‌رود.

عنقا درباره برنامه سینما دو که قرار بود در ایام جشنواره فجر پخش شود، توضیح داد: برنامه امسال ما می‌خواست چهل سال سینمای انقلاب را از دهه ۶۰ بررسی کند و جشنواره را با این نگاه که بالاخره در چهلمین سال انقلاب خروجی‌اش چه بوده است ارزیابی کند. بر همین اساس می‌توان گفت که این برنامه خیلی وابسته به جشنواره فجر نبود و از اول هم قرار نبود به این صورت باشد.

وی ادامه داد: فیلم‌های جشنواره امسال قرار است در چهلمین سال انقلاب پخش شود و به نوعی این دوره از جشنواره می‌تواند آئینه چهل سالگی انقلاب نیز باشد. به همین دلیل ما فکر کردیم که فرصت مناسبی است که از خیلی از کارگزاران و سیاست‌گذاران فرهنگی در این چهار دهه این سوال پرسیده شود که چرا این طور شد و چه چیز قرار بود بشود و اینکه آیا آن حرف‌ها و سیاست‌هایی که برای داشتن سینمای انقلاب مطرح شده بود، اکنون واقعا به نتیجه رسیده است.

این تهیه‌کننده تلویزیون در ادامه بیان کرد: این سوال‌ها را باید بیست سال پیش می‌پرسیدیم و اگر نگوییم برای آنها دیر شده، حداقل الان وقت جواب دادن به این پرسش‌هاست. که البته حال برنامه دیگر پخش نخواهد شد.

عنقا در پاسخ به اینکه آیا فصل دومی برای سریال پدر در نظر گرفته شده است، گفت: از نظر من وقتی باید فصل ۲ سریالی را ساخت که بدانیم می‌تواند قصه بهتر و جذاب‌تری را برای آن نوشت و به این صورت مخاطب‌ را نسبت به آن چیزی که در فصل یک دیده یک پله بالاتر برد. اگر قرار باشد فصل دومی باشد که همان بازیگرها مجددا درگیر قصه دیگری شوند به نظر من بیشتر از آنکه یک کار فرهنگی – هنری باشد، یک کار اقتصادی است و من راه‌های بهتری برای کار اقتصادی بلدم تا اینکه بخواهم وقت مردم را روی آنتن تلوزیون هدر بدهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز