خبرگزاری کار ایران

با هیچ بازیکنی از استقلال در ارتباط نیستم

کوشکی: زیاد حال و حوصله فوتبال را ندارم

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۶۶

مرحله اول کلاس مربیگری A آسیا که در آکادمی هتل المپیک برگزار می‌شد، به پایان رسید و مرحله دوم آن از چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مرحله اول کلاس مربیگری A آسیا که در آکادمی هتل المپیک برگزار می‌شد، به پایان رسید و مرحله دوم آن از چند روز دیگر آغاز خواهد شد. چهره‌های شناخته‌شده زیادی در این کلاس حضور داشتند که یکی از آنها بیژن کوشکی مدافع سابق استقلال بود.

در این رابطه گفتگویی با کوشکی انجام دادیم که مربی شدن در ایران شرایط خاص خودش را دارد.

چرا کلاس را دو مرحله کرد‌ه‌اند؟

در گذشته کلاس A آسیا در یک مرحله که 22 روزه بود، برگزار می‌شد ولی این دفعه تصمیم گرفتند دو مرحله‌ای کنند. مرحله اول به پایان رسید و مرحله دوم هم تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.

چیز خاصی یاد می‌گیرید یا همه چیز را از قبل بلد بودید؟

قطعا کلاسی که برگزار می‌شود چیز جدیدی را برای کسانی که شرکت می‌کنند اضافه خواهد کرد. مربیگری با بازی کردن کاملا متفاوت است و باید خیلی چیزها یاد گرفت. در زمان بازی کردن همه چیز دست خود بازیکن است و هر کاری بلد باشد در زمین انجام می‌دهد ولی داستان مربیگری متفاوت است و باید دانش و تفکرات را در زمین پیاده کنی. البته هر مربی تفکر خاص خودش را دارد که بعضی از آنها تفکر کوتاه‌مدت دارند و بعضی‌ها نیز مثل کی‌روش بلندمدت که با برنامه خودش جلو می‌رود.

الان شاگرد اول کلاس مشخص شده؟

شاگرد اول را رسانه‌ها معرفی می‌کنند و اینجا کسی کارنامه نمی‌دهد!

چطور؟!

وقتی بازیکنی با کلاس B کارشناس می‌شود و در همه شبکه‌ها وجود دارد، قطعا دست این عده است که شاگرد اول را هم معرفی کنند.

خود تو برنامه خاصی برای آینده داری یا همین‌طوری دوست داری مدرک بگیری؟

به هر حال کار ما فوتبال است و باید مدرک هم داشته باشیم. خود من به غیر از فوتبال کار خاصی بلد نیستم و تنها می‌توانم در فوتبال فعالیت کنم.

ولی روحیات تو زیاد به مربیگری نمی‌سازد چون عده خاصی هستند که هر سال در یک تیمی کار می‌کنند و بعد از اخراج دوباره به تیم دیگری می‌روند. الان هم که همه می‌خواهند مربی شوند!

مشکل خاصی وجود ندارد. شما فکر می‌کنید الان چند تا دکتر و مهندس داریم که مدرک دارند ولی کار ندارند. در بازیگری هم مگر سالی چند نفر بازنشسته می‌شوند که سمت مربیگری بروند؟ در این چند سال اخیر به جز سایپا و پیکان که ابراهیم صادقی و محمدرضا طهماسبی را به کادر مربیان‌شان اضافه کرده‌اند، چند باشگاه دیگر دست به چنین کاری زده‌اند؟ استقلال و پرسپولیس هم که اصلا به مربیان جوان بها نمی‌دهند و تا حالا هیچ بازیکنی نتوانسته به کادر فنی اضافه شود.

بازیکنان استقلال و پرسپولیس که از فوتبال خداحافظی نمی‌کنند و وقتی از تیم‌های‌شان کنار می‌روند به دنبال بازی در سایر تیم‌ها هستند!

مشکل فوتبال ما همین است و کاری هم نمی‌شود کرد.

علی کریمی هم از جمله کسانی بود که در کلاس شرکت کرده بود. آیا شاگرد آرامی بود یا به همه چیز اعتراض می‌کرد؟!

هر بازیکن و مربی اخلاق خاص خودش را دارد و خیلی از این افراد آدم‌های آرامی هستند و یکی مثل علی کریمی وقتی می‌بیند گوش شنوا وجود ندارد، مجبور است یک جاهایی صدایش را بالا ببرد. خود من هم آدم ساکتی هستم ولی گاهی وقت‌ها مجبورم صدایم را بالا ببرم.

برای تو سخت نیست که اصلا در فوتبال و حتی مسایل غیرفوتبالی فعالیت نمی‌کنی؟

با این سختی کنار می‌آییم و روزی هم مثل مرحوم رضا احدی و مرحوم ناصر حجازی می‌میریم تا بعدش بگویند قهرمان زنده را عشق است (خنده).

ولی یک بار تو را کشتند و زنده کردند که نیازی نیست دیگر بکشن!

این هم از اتفاقات فوتبال ماست و نمی‌شود کاری کرد!

بازی‌های استقلال را پیگیری می‌کنی؟

باور کنید در حد خبر و نتیجه پیگیری می‌کنم.

چرا؟

زیاد حال و حوصله فوتبال را ندارم و این‌طوری راحت هستم.

با همبازیان سابقت در ارتباط هستی؟

اصلا در ارتباط نیستم و باور کنید خسرو حیدری را بعد از حدود هفت سال در هتل دیدم!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز