خبرگزاری کار ایران

وعده البشیر به جوانان معترض:

خواسته‌هایتان محقق خواهد شد/ اجازه نمی‌دهیم سودان به سوریه دیگری تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۵۲۹

رئیس جمهوری سودان در بحبوحه تظاهرات مخالفت آمیز علیه دولت، عصر روز گذشته- شنبه- در مقابل جوانان این کشور که بخش بزرگی از جنبش اعتراض‌آمیز را تشکیل می‌دهند،‌ سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان عصر روز گذشته با سخنرانی در کنفرانس حزب «کنگره مردمی» ضمن ادای احترام کامل به جوانانی که جویای زندگی بهتر و تحقق خواسته‌های اقتصادی خود هستند، خروج آنها در این راستا را موجه بیان کرد. 

وی با بیان اینکه تحقق خواسته‌های جوانان خرابکاری نیست، برخی احزاب سیاسی و دشمنان وطن را به خرابکاری و سوء استفاده از تظاهرات جوانان متهم و تأکید کرد که فقط صندوق انتخابات ابزار تعیین‌کننده برای رسیدن به قدرت است.

رئیس جمهوری سودان با توصیف جوانان به «آینده سودان» وعده داد که دولت حتما خواسته‌های منصفانه آنها را محقق و مشکلاتشان را حل خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم دفاع از کشور و حفظ امنیت، وحدت، ثبات و حاکمیت  کشور و جلوگیری از تبدیل شدن جوانان سودانی به پناهندگان هشدار داد که دشمنان کشور به دنبال تفرقه بین مردم سودان هستند چنانچه با مردم سوریه و یمن هم چنین کردند. البته این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

سودان از تاریخ ۱۹ دسامبر گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ای علیه وخامت اوضاع معیشتی و افزایش درخواست‌ها برای برکناری و سرنگونی نظام حاکم است که شهرهای فراوانی از جمله خارطوم پایتخت این کشور را فرا گرفته و بر اساس آمارهای دولتی تا کنون ۲۴ کشته بر جای گذاشته است. این در حالی است که سازمان عفو بین الملل تعداد قربانیان را دست کم ۴۰ نفر ذکر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز