خبرگزاری کار ایران

فیبا ابهامات حضور قهرمان بسکتبال آسیا در جام باشگاه‌های جهان را روشن کرد

درخواست تغییر زمان بازی‌ها برای پتروشیمی دردسرساز شد!

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۹۷۹

فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام کرد که دلیل کنار گذاشته شدن نماینده ایران از مسابقات جام باشگاه‌های جهان به علت درخواست آنها مبنی بر تغییر زمان برپایی رقابت‌ها است.

به گزارش ایلنا، این روزها بحث حضور پتروشیمی در جام باشگاه های جهان در محافل بسکتبالی بسیار داغ شده است. داستان از جایی شروع شد که فدراسیون بسکتبال بخاطر همزمانی پنجره های تیم ملی با جام باشگاه های جهان درخواست تغییر زمان بازی ها را داشت و پس از آن اعلام شد پتروشیمی از رقابت ها کنار گذاشته شده است.

فدراسیون بلافاصله این داستان را تکذیب کرد و عده ای هم گفتند که فیبا تصمیم گرفته به روش قدیم رقابت های جام باشگاه های جهان را برگزار کند و کنار گذاشتن این تیم ربطی به تیم ملی و فدراسیون ندارد. برای اینکه به حرف و حدیث های مطرح شده پایان دهیم و متوجه شویم که دلیل واقعی حذف پتروشیمی چه بوده است از فیبا آسیا و فیبا پرسیدیم و آنها در جواب ما اینگونه پاسخ و توضیح دادند:

ما برای اینکه بتوانیم این جام (جام باشگاه های جهان) را به صورت رویدادی جهانی برگزار کنیم به دنبال آن هستیم که قهرمانان قاره های مختلف را گرد هم جمع کنیم. 

در واقع وقتی برای نخستین بار قهرمان ان بی ای جی لیگ را که آستین اسپرز بود به این مسابقات آوردیم، به همین دلیل بود که می خواستیم از قهرمانان مختلف جهان استفاده کنیم. 

همچنین بحث هایی هم با فیبا آسیا انجام شد که حضور تیم پتروشیمی بندرامام که قهرمان جام باشگاه های آسیا شده بود در این رویداد مورد ارزیابی قرار بگیرد. 

شرکت آنها در این مسابقات اما به دلیل آنکه مشکلاتی برای سفر داشتند و گفته بودند به خاطر این سفر نمی توانند در تمرینات تیم ملی برای حضور در پنجره ششم و پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی 2019  شرکت کنند، اصلا رد شد!

ما هم نمی توانستیم تاریخ مسابقات جام باشگاه های جهان را تغییر دهیم.

این پاسخ رسمی FIBA به درخواست های رسانه ای است.

متن کامل انگلیسی آن نیز به شرح زیر است:

In order to make the fiba intercontinental cup a truly global event, fiba strives to bring together as many continental champions as possible. This is reflected in the fact that,  for the very first time, the upcoming edition will include reigning NBA G league champions (Austin Spurs). Discussion did indeed take place with fiba asia champions cup winners petrochimi to evaluate the possibility of their inclusion. Their participation was ruled out due to travelling difficulties that would have affected the preparations of Iran's national team for its crucial and upcoming games in the sixth and final window for the fiba basketball world cup 2019 Asian Qualifiers. Changing the dates of the competition was not an option.

This is FIBA official answer to media queries

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز