خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا خزاعی:

کارکنان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول قانون تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۷۴

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: کارکنان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (تبصره ذیل ماده ۴۶ قانون تامین اجتماعی) مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و این سازمان می‌تواند وضعیت بیمه این افراد را پیگیری کند.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا خزاعی" با بیان اینکه ۴۵ هزار بیمه شده اصلی و ۲۵۰۰ مستمری‌بگیر خارجی در کشور تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: با احتساب خانواده‌هایشان، افراد تحت پوشش در این بخش به ۸۴ هزار نفر می رسند.

وی افزود: ۷۴ درصد خارجی‌های مقیم کشور که پروانه کار و اقامت قانونی دارند، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و در صورتی که صدور پروانه کار برای اتباع خارجی افزایش یابد این سازمان نیز می‌تواند افراد بیشتری از اتباع خارجی را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا از خدمات سازمان تامین اجتماعی به جز بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی به بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار بیمه شده اصلی در خارج از کشور داریم که در قالب بیمه شده اجباری، حرف و مشاغل آزاد، بیمه ایرانیان خارج از کشور و اعزام نیروهای فنی و مهندسی بیمه‌پرداز هستند.

خزاعی تعداد ایرانیان خارج از کشور تحت پوشش را ۳۰۶ هزار نفر اعلام و اظهار داشت: از این تعداد ۸۵ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به تعامل سازمان تامین اجتماعی با سفارتخانه‌های "جمهوری اسلامی ایران" در خارج از کشور در خصوص بیمه ایرانیان خاج از کشور و برقراری ارتباط اداره کل اتباع با رایزنان سفارتخانه ها گفت: فراخوان چهارم ایجاد کارگزاری برون مرزی تامین اجتماعی منتشر شده است.

خزاعی به مقاوله شماره ۱۹ سازمان بین المللی کار(ILO) اشاره کرد و گفت: اتباع خارجی که در کشور خود بیمه هستند و در کشور مقیم اقامت قانونی و پروانه کار دارند مشمول این ماده هستند و با تمهیدات این سازمان در سالجاری تعداد بیمه‌شدگان در این بخش ۳ برابر شده است.

مدیرکل اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه شاغلان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز گفت: کارکنان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (تبصره ذیل ماده ۴۶ قانون تامین اجتماعی) مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و این سازمان می‌تواند وضعیت بیمه این افراد را  پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز