خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

حکم صادره برای "مصطفی ترک همدانی" غیرقابل فهم و تعجب‌آور است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۰۸

"اکبر شوکت" در واکنش به صدور شش ماه حبس تعزیری برای "مصطفی ترک همدانی" وکیل کارگران در پرونده تامین اجتماعی، گفت: صدور چنین حکمی برای آقای همدانی، غیر قابل فهم و تعجب‌آور است.

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در واکنش به صدور حکم شش ماه حبس تعزیری برای "مصطفی ترک همدانی" وکیل کارگران در پرونده شکایت از سعید مرتضوی به سبب شکایت مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از او، به خبرنگار ایلنا، گفت: صدور چنین حکمی برای وکیلی که به دنبال بازگرداندن اموال کارگران بود، غیرقابل فهم و تعجب‌آور است.

وی افزود: مرتضوی از آقای ترک همدانی به خاطر نام بردن از او در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکمش در پرونده تامین اجتماعی شکایت کرده است. وکیل کارگران با ادله و مدرک و سند به پشتوانه پیگیری پرونده تحقیق و تفحص از اموال به سرقت رفته سازمان تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی پیگیر شکایت سازمان شد. این پرونده‌ چند ده هزار صفحه ضمیمه دارد اما آقای مرتضوی به‌جای پاسخگویی به تخلفات از وکیل کارگران شکایت می‌کند و برای او شش ماه حبس تعزیری می‌گیرد.

 عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه صدور این حکم برای آقای ترک همدانی "محیرالعقول" است، گفت: آقای ترک همدانی چه جرمی مرتکب شده است؟  دادگاه آقای مرتضوی را به اتهام "تحصیل مال نامشروع"، "تصدی غیرقانونی" و "اهمال در انجام وظیفه" و...، به حبس و تحمل ۶۵ و ۷۰ ضربه شلاق محکوم کرد. وکیل کارگران پس از اعلام حکم در دادگاه، مصاحبه‌ای کرد و گفت که از رأی "شوکه" شده است.

شوکت افزود:  هم آقای ترک همدانی و هم آقای مرتضوی باید شش ماه به حبس بروند! وکیل کارگران امروز خود باید به خاطر دفاع از حقوق آنها و اظهار تعجب از حکم صادره به زندان برود!

شوکت با اشاره به تلاش‌های وکلای سازمان تامین اجتماعی برای بازپس‌گیری چک‌هایی که مرتضوی برای فروش ۱۳۸ شرکت به زنجانی داده بود، گفت: تنها ۵ تا ۶ سال وقت برد که چک‌ها را برگردانیم؛ آنهم در شرایطی که تیم حقوقی سازمان تامین اجتماعی بسیار حرفه‌ای است. بهترین وکلای کشور با سازمان تامین اجتماعی در این پرونده همکاری کردند اما تنها توانستیم در برخی از پرونده‌های مهم به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز