خبرگزاری کار ایران

المیادین گزارش داد:

مداخله آشکار آمریکا در روند تشکیل دولت لبنان

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۱۷

برخی منابع لبنانی اعلام کردند که هدف از اظهارات معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا درباره لبنان ممانعت از حضور گروه­‌های متحد مقاومت در روند تشکیل دولت است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «دیوید هیل» معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا با دخالت مستقیم در روند تشکیل دولت لبنان به صراحت گفت: «انتخاب دولت به مردم لبنان مربوط می­‌شود اما نوع دولت برای ما که خواهان رشد و شکوفائی این کشور هستیم، مهم و مورد توجه خواهد بود».

منابع وزارتی در مصاحبه با المیادین با ابراز تنفر و انزجار نسبت به دخالت آشکار آمریکا در روند تشکیل دولت لبنان تأکید کرند که هدف هیل از این اظهارات ممانعت از مشارکت و حضور فعال گروه­‌های متحد مقاومت در دولت مورد انتظار است و اظهارات او نشان می‌­دهد که واشنگتن مجددا می‌­خواهد بر مخالفت خود با حضور حزب‌الله در صدر وزارت بهداشت یا وزارت‌­های اصلی دیگر تأکید کند.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز با بیان اینکه غرب نسبت به قطع کمک­‌های خود برای وزارت بهداشت در صورت واگذاری این وزارتخانه به افراد حزب‌الله تهدید می­‌کند، در حقیقت بر این موضوع صحه گذاشت.

منابع مذکور تأکید کردند که هیل به صورت آشکار تهدیدها و تجاوزهای اسرائیل را نادیده می‌­گیرد حال آنکه آخرین تجاوز، چند ساعت قبل پیش از دیدار مقام‌های آمریکایی صورت گرفت.

«وسیم بزی» تحلیلگر سیاسی لبنانی درباره سفر هیل به لبنان گفت که این دیدار در راستای تکمیل سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور بوده و این دیپلمات آمریکایی از شناخت کافی نسبت به عرصه لبنان برخوردار بوده و دلیل دیدار او با «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه، مواضع اخیرش در قبال دمشق بوده و به فرمانده بسیج آمریکا علیه این کشور معروف است.

بزی می‌­گوید که اظهارات هیل درباره تشکیل دولت در لبنان نشان‌دهنده عدم رضایت آشکار او از تشکیل دولت به شکل اعلام شده است و از همین جا دلایل اخلال در روند تشکیل دولت توسط گروه‌­های متحد واشنگتن مشخص می‌­شود، چرا که آنها از مخالفت آمریکا با حزب‌الله برای به عهده گرفتن پست وزارت خبر دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز