خبرگزاری کار ایران

برخورد جدی با متخلفان حوزه دارو

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۲۹

سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد اظهارات رئیس جمهور در گرگان مبنی بر تخلفات برخی افراد در حوزه واردات دارو و مواد اولیه دارویی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا،‌ کیانوش جهانپور گفت: در ارتباط با صحبت های ریاست جمهور در خصوص مواد اولیه تاریخ گذشته لازم به ذکر است که تخلف مورد اشاره مربوط به ماده اولیه مورد نیاز تولید مکمل تغذیه ای یک شرکت بوده که خوشبختانه با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو کشف و ضمن برخورد با شرکت متخلف، فرآورده مورد نظر نیز ریکال  و محموله ای با ارزش بیش از یک میلیون دلار هم در گمرک با این مشخصات، شناسایی شده و اجازه ورود و ترخیص آن صادر نشد و گزارش آن هم به مقامات و مراجع ذیصلاح ارجاع شده است .

وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم ا ارز مورد استفاده این موارد مربوط به سال گذشته بوده است  و از منابع ارز ترجیحی و دولتی سال ۹۷ در این خصوص سوء استفاده نشده است.

جهانپور در ادامه تاکید کرد: طبق اشاره رئیس جمهور، زمان و توان زیادی از مجموعه دولت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرف نظارت و کشف این موارد شده و می شود، لکن خوشبختانه به رغم انگیزه های نادرست و سودجویانه و تمایلات برخی افراد در سوء استفاده از شرایط تهدید و تحدیدهای اعمال شده علیه کشور، نظام سلامت به ویژه سازمان غذا و دارو در ماه ها و سال های اخیر حداکثر نظارت ممکن را بر حوزه ورود کالاهای سلامت محور و مواد اولیه مورد نیاز اعمال کرده و موارد تخلف از جمله مورد اشاره بدون اغماض تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

وی خاطرنشان کرد:  توفیقاتی نیز که در این عرصه و در مقابله با تحریم ها حاصل شده است برخاسته از نظارت و مراقبت های مستمر سازمان غذا و دارو و نیز همکاری صادقانه اغلب افراد و شرکت های دخیل در امر بوده و موارد تخلف، قاعدتا به کلیت واردکنندگان و تولیدکنندگان این حوزه قابل تعمیم نیست و رئیس  جمهور نیز بر این موضوع تاکید داشته اند.

وی در پایان تصریح کرد: طبق گفته های رئیس جمهور طی این مسیر با موفقیت و سلامت جز با همدلی و همراهی دولت و ملت میسر نخواهد بود.

لازم به ذکر است، رئیس جمهوری در گرگان گفته است «برخی با فاکتورسازی باقیمانده ارز دولتی را در بازار فروختند، گفتند می خواهیم جنس وارد کنیم، ثبت سفارش کردند از بانک مرکزی دلار گرفتند اما با دلال خارجی طرف حساب خود هماهنگ کرده و با وجود دریافت 100 میلیون دلار ارز دولتی، به واسطه داشتن فاکتور دروغ 50 میلیون دلار کالا وارد کردند و مابقی آن را در بازار آزاد فروختند.مگر می توانیم برای هر نفر یک قاضی یا مامور مسلح بگذاریم و مراقب آنها باشیم؟ مگر این کار شدنی است؟

هفته ای نیست که در دولت فریاد نزده و از وزیری در مورد نحوه مصرف ارز دولتی توضیح نخواهم اما وزیر و معاون وزیر هم حریف این کارها نمی شوند.

گزارشی به ما می رسد که خدا کند دروغ باشد اما مطابق آن فردی که برای وارد کردن دارو ارز دولتی گرفته به جای آن که دارو با عمر 3 سال را وارد کشور کند، ماده اولیه ای که عمرش به ماه مانده و تقریبا مجانی است وارد می کند که با پایان زمان مصرف، اثر مفید دارو از بین می رود که این گونه خیانت ها را نمی توان گفت.

در همه عرصه ها پیروز شدیم اما فقط یک جا باید جبران کنیم و کم آوردیم که آن هم در اخلاق، ایثار، فداکاری راستگویی و امانتداری است.

یک تولید کننده به جای آنکه دست به تولید بزند مواد اولیه خود را در یک روستا مخفی کرده تا کالاها در بازار گران تر شود و او پول بیشتری به جیب بزند، چرا این گونه شده و ما به سود کم قانع نبوده و از بیت المال برای خود جیب بزرگی دوخته ایم.

با همکاری و همدلی و توجه به خداوند و راستگویی و ایمان می توانیم دشمن را شکست داده و از مسیر تحریم به سلامت گذر کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز