خبرگزاری کار ایران

به روزرسانی می‌شود,,,

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۱۵

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اسیا در جریان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام ملت‌های 2019 آسیا به میزبانی کشور امارات از 15 دی ‌ماه آغاز خواهد شد و 24 تیم در 6 گروه 4 تیمه برگزار خواهد شد. تیم ملی کشورمان هم که در گروه D رقابت‌ها قرار دارد باید به مصاف یمن، عراق و ویتنام برود. اخبار لحظه به لحظه جام ملت‌های آسیا را با ما دنبال کنید:

یکشنبه 7 بهمن:

*  کریستوفر جیمز بث استرالیایی به‌عنوان داور دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد. همچنین سزار راموس داور اهل کشور مکزیک، قضاوت دیدار تیم‌های امارات و قطر را در همین مرحله بر‌عهده خواهد داشت.

* ای‌اف‌سی پیام تبریکی برای تیم‌های راه ‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 منتشر کرد: «خانواده کنفدراسیون فوتبال آسیا مایل است به چهار تیم ایران، ژاپن، قطر و امارات بابت رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها تبریگ بگوید. جام ملت‌ها نمایشی باشکوه از فوتبال و بازی جوانمردانه است که به جهانیان نشان داد ما چطور آسیا را گردهم می‌آوریم. ما تمامی اعضای خانواده فوتبال آسیا، تیم‌ها، هواداران و رسانه‌ها را بابت ادامه کار برای بالا بردن روحیه این رشته ورزشی در زمین بازی با احترام، بردباری و اتحادشان مورد ستایش قرار می‌دهیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا از تمامی سهامدارانش می‌خواهد تا به تلاش خود برای جذب نظر جهانیان به این بازی زیبا که با وقار در زمین فوتبال برگزار می‌شود، ادامه دهند

* سایت فاکس اسپورت، سردار آزمون را یکی از پنج بازیکن برتر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در مرحله یک چهارم نهایی معرفی کرد. دیگر بازیکنان مهم جام ملت‌های آسیا در مرحله یک چهارم نهایی عبارتند از ریتسو دوآن (ژاپن)، انگوین فونگ (ویتنام)، بوعلام خوخی (قطر) و فارس جمعه (امارات).

*یک کودک ایرانی در جریان بازی ایران و چین در ورزشگاه گم شد. معالی محمد خلقان الرمیثی مسوول حراست مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019، برای پیدا کردن والدین این کودک اقدام‌های لازم را انجام داد و تا زمان پیدا شدن والدین، مسوول حراست این کودک را نزد خودش در جایگاه ویژه نگهداری کرد تا این کودک ایرانی هم کمتر دچار نگرانی شود و هم مسابقه را تماشا کند و بعد از پیدان شدن والدین، خلقان الرمیثی این کودک ایرانی را به خانواده‌اش تحویل داد. این اقدام پلیس ابوظبی بسیار مورد توجه خانواده‌های ایرانی و هواداران تیم ملی فوتبال قرار گرفت.

* تیم ملی امارات با میانگین 3/28 سال مسن‌ترین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 است. نکته جالب اینجا است که رقیب این تیم در این مرحله یعنی تیم ملی قطر با 2/25 سال جوان‌ترین تیم این مرحله است. دو تیم ایران و ژاپن که در مرحله نیمه نهایی باید با هم دیدار کنند با میانگین 7/27 و 6/27 سال تقریبا شرایط سنی برابری دارند.

* ژسوالدو فریرا سرمربی کهنه‌کار پرتغالی السد قبل از جام ملت‌ها با حضور در استودیوی شبکه الکاس پیش‌بینی کاملا درستی از تیم‌های صعود کننده به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا داشته است. همچنین او اکثر تیم‌های مراحل قبل را نیز درست پیش‌بینی کرده بود. فریرا همچنان می‌گوید ایران و قطر به فینال می‌رسند و قطر قهرمان خواهد شد.

* اماراتی‌ها که از نظر سیاسی مشکلات عمیقی با قطری‌ها دارند و ‌اجازه حضور هواداران قطری را در مسابقات نداده‌اند برای دیدار نیمه نهایی قرار است بلیت رایگان به تمام اماراتی‌های خواهان حضور در ورزشگاه بدهند تا با یک حمایت همه جانبه مقابل عنابی‌پوشان قرار بگیرند.

* علی مبخوت با گلزنی مقابل استرالیا از رکورد یونس محمود و جاسم هویدی عبور کرد. مهاجم تیم ملی امارات تعداد گل‌های خود را به عدد ۹ رساند تا بالاتر از یونس محمود عراقی و جاسم هویدی کویتی که با 8 گل زده بهترین گلزنان عرب جام ملت‌ها بودند، این عنوان را به خود اختصاص دهد.

 

* میزبانی از جدال ژاپن با ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی که با برتری سامورایی‌های آبی توام شد پایان‌بخش ماموریت شهر دبی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جام ملت‌های 2019 در امارات بود. نزدیک به 800 نفر نیروی اجرایی و پشتیبانی با حمایت «گروه دبی» موفق شدند به خوبی و بدون مشکل از عهده 11 بازی که به میزبانی ورزشگاه زیبا و رویایی آل‌مکتوم و همینطور شیخ راشد برگزار شد، برآمده و در کنار آن یک بار دیگر قدرت مدیریتی این شهر توریستی را به رخ بکشند. به همین خاطر مسوولان «گروه دبی» یک روز بعد از اتمام ماموریت خود در جام ملت‌ها، جشنی بزرگ با حضور تمامی عوامل در آل‌مکتوم برگزار و از همه عوامل تجلیل کردند.

جمعه 5 بهمن:

* محمود کلهر در خصوص دیدار ایران و چین اظهار داشت: بازی بسیار خوبی انجام دادیم و فوق‌العاده ظاهر شدیم. از نقاط ضعف تیم چین به خوبی استفاده کردیم و توانستیم به این تیم ضربه بزنیم. کادرفنی ایران و در راس آن‌ها آقای کی‌روش نشان دادند که به خوبی با تیم چین آشنایی داشتند و این تیم را آنالیز کرده بودند به همین دلیل توانستیم روی نقاط ضعف این تیم متمرکز شویم و به این تیم ضربه وارد کنیم. 

* سایت ورزش چین به تحلیل بازی شب گذشته تیم کشورش برابر ایران پرداخت. این رسانه نوشت: باخت از ایران واقعا غیرمنتظره بود. حتی بدبین‌ترین هواداران چینی هم فکر نمی‌کردند تیم ملی با این نتیجه مغلوب رقیب قدیمی‌اش در قاره شود.

* رسانه استرالیایی مورنینگ هرالد به ارزیابی بازی شب گذشته تیم ملی ایران مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی پرداخت. این نشریه نوشت:وقتی تیم ایران درخشید، لیپی تسلیم شد و کمرش مقابل توان بالای ایران شکست.

* فاکس‌اسپورت آسیا 5 عامل برد تیم کی‌روش را اینگونه معرفی کرد:

1-ایران یک نیمه پرهیجان با فوتبال کاملا پویا را در نیمه نخست ارائه کرد.

2-چین بهای اشتباهات متعدد دفاعی را پرداخت.

3-آمادگی بالای سردار آزمون.

4-چین ناتوان نشان داد و به همین خاطر باید بازسازی شود در حالیکه مارچلو لیپی مجبور به ترک تیم است.

5-ایران با کسب این برد عزم خود را برای کسب قهرمانی بعد از سال‌ 1976 اعلام کرد.

 

* صمد مرفاوی در مورد پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین گفت:‌ تیم ایران خوب بازی کرد، ما یک بازی خیلی حساس داشتیم و باید به جمع چهار تیم می‌رسیدیم، البته چین هم به دنبال گرفتن نتیجه بود، اما تیم ما تیم توانمندی است، مهره‌های خوب و باتجربه‌ای داریم، هیچ تیمی مقابل تیم ما حق اشتباه ندارد.

* تیم ملی فوتبال ایران ساعت 14:30 به وقت محلی و ساعت 14 به وقت تهران تمرین ریکاوری خود را برگزار خواهد کرد. این تمرین در زمین ورزشگاه کریکت برگزار می شود.

* رضا ترابیان درخصوص پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی چین گفت: به نظر من در 45 دقیقه اول بازی با چین به مراتب هجومی‌تر و بهتر از بازی‌های قبل بازی کردیم و روز گذشته کیفیت بالایی مقابل چین داشتیم. بجز بازی با عراق در سایر بازی‌ها با همین سیستم هجومی به دنبال گل زدن بودیم.

پنجشنبه 4 بهمن:

* سایت فاکس اسپورت ترکیب احتمالی دو تیم ایران و چین را به شرح زیر اعلام کرد:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* سایت فوتبال عراق خبر داد که فدراسیون فوتبال این کشور از نتایجی که کاتانچ، سرمربی فعلی تیم ملی در جام ملت های آسیا 2019 گرفته ناراضی است و اندیشه برکناری این سرمربی است.

*سایت «sports.sina» چین به یک نوستالوژی تلخ برای چینی ها در تقابل با تیم ملی ایران پرداخته است. بازی ایران با چین در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه از سوی این سایت چینی به عنوان یک کابوس برای چینی ها از سوی ستاره 20 ساله ایران توصیف شده است. در این دیدار تیم ملی چین با 2 گل از ایران پیش افتاد ولی در ادامه مسابقه با درخشش مهدی مهدوی کیای 20 ساله  ایران در نهایت با نتیجه 4 بر 2 چین را شکست داد. مهدوی کیا در این دیدار برای ایران 2 گل به ثمر رساند تا برای هواداران چینی خاطره تلخی رقم بزند.

* سایت «sports.sina» چین نوشت: امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2019 چین به مصاف تیم ملی ایران می رود. ایران تنها ستاره هایی مثل آزمون، دژاگه، جهانبخش و ... را ندارد بلکه صاحب یک سرمربی مشهور به نام کارلوس کی روش نیز است. مرد پرتغالی با کوله باری از تجربه که در منچستر یونایتد و رئال مادرید کسب کرده در آستانه خداحافظی با ایران قرار دارد. کی روش پس از 8 سال مربیگری در ایران در جام ملت های آسیا 2019 می خواهد با قهرمانی هدیه ای را برای ایران در هنگام وداعش داشته باشد.

* بلیت مسابقه ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا امروز با قیمت مصوب AFC از طریق آژانس های معتبر و مورد تایید فدراسیون فوتبال به فروش می رسد. تماشاگرانی که از این طریق بلیت را خریداری می کنند از دوبی به ورزشگاه ابوظبی فرستاده می شوند. 

* بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز آخرین تمرین خود را پیش از دیدار با چین انجام دادند. طبق برنامه همیشگی ملی پوشان یک تمرین سبک و عرق گیری را در محوطه هتل محل اقامتشان برگزار کردند.

* سایت الکوره آمار تقابل های دو تیم را منتشر کرده است. تیم ملی کشورمان در مجموع 24 بار مقابل چین بازی کرده که 14 بار پیروز میدان بوده است. 6 بار تیم ملی کشورمان باخته است و 4 بار نیز به نتیجه تساوی رضایت داده است. آمار حکایت از برتری ایران در مواجه با چین را دارد.

* توئیتر رسمی باشگاه آمیان فرانسه نوشت: ما خوشحالیم که سامان قدوس امروز از ساعت 17 به وقت فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2019 مقابل چین حضور دارد.

مرتضی پورعلی‌گنجی در گفت‌وگوی تصویری با سایت AFC درباره گلی که در جام ملت‌های 2015 استرالیا مقابل عراق به ثمر رساند، اظهار داشت: بازی با عراق من توانستم خودم را به فوتبال ایران معرفی کنم. خداراشکر می‌کنم از اعتمادی که آقای کی‌روش به من کرده بودند. زدن گل ملی خیلی با گل باشگاهی فرق می‌کند و یک حس و حال دیگری دارد. 

نزار احمد  به خبرگزاری الغد پرس گفت: تیم ملی فوتبال قطر مطابق قانون مدنی فیفا حق استفاده از بسام الراوی در ترکیب خود را نداشت. در صورتی که اعتراض عراق به فیفا مورد پذیرش قرار بگیرد ما به جای قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود خواهیم کرد و بسام الراوی نیز حق بازی در تیم ملی فوتبال قطر را ندارد.

چند خبر از پیش بازی ایران - چین

- در فاصله حدود 3 ساعت به آغاز دیدار تیم‌های ملی ایران و چین تعدادی از هواداران تیم ملی فوتبال با حضور پشت درهای استادیوم محمد بن‌زاید اقدام به تشویق بازیکنان تیم ملی کردند.

- هواداران تیم ملی فوتبال ایران در پشت درهای ورزشگاه با طبل و سنج شاگردان کی‌روش را تشویق کرده و به حمایت از آنها پرداختند.

- چند هوادار خوزستانی از شهر ایذه با لباس محلی در بین تماشاگران حاصر شده و به تشویق بازیکنان و کادر فنی تیم ملی می‌پردازند.

- تعدادی از تماشاگران تیم ملی فوتبال چین با پیراهن تیم ملی کشورشان به رنگ قرمز بین مردم حضور دارند و از اینکه ایرانی‌ها تیمشان را با سر و صدای زیاد تشویق می‌کنند تعجب کردند.

* بازی ژاپن - ویتنام اولین بازی مسابقات جام ملت های آسیا 2019 بود که تکنولوژی ویدئو چک در آن استفاده می شد. در دقیقه 24 بازی ژاپنی ها به گل رسیدند ولی داور اماراتی با درخواست ویدئو چک این گل را مردود اعلام کرد چون بازیکن ژاپنی با دست این گل را به ثمر رسانده بود. این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.

* تماشاگران تیم چین پیش از بازی با ایران:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* سایت «بغداد  الیوم» عراق از منبعی آگاه خبر داد که علاء مهاوی، بازیکن تیم ملی عراق به محض برگشتن به کشور بعد از مسابقات جام ملت های آسیا 2019 در فرودگاه بغداد بازداشت شد. گزارش ها حاکی از آن است که این بازیکن در مدارک سفرش به امارات دست به جعل سند زده است. او همچنان در بازداشت به سر می برد و تلاش ها برای آزاد کردن او تا زمان محاکمه ادامه دارد. در صورت اثبات این اتهام برای او مجازاتی درنظر خواهند گرفت.

* سانچس، سرمربی اسپانیایی قطر در نشست خبری دیدار با کره جنوبیگفت: خیلی خوب می دانیم در دیدار کره جنوبی که یکی از کاندیداهای قهرمانی در جام ملت ها است، کار سختی داریم و به نوعی چالشی بزرگ برای ماست. ما در این مسابقات گام به گام جلو رفتیم و در این بازی نیز با وجود سخت بودن تقابل یک گام دیگر به جلو برخواهیم داشت تا به نتیجه مطلوب برسیم.

* غلامحسین زمان‌آبادی و بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در بیرون از استادیوم مشغول توزیع پیراهن و پرچم تیم ملی ایران بین هواداران هستند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

ترکیب رسمی دیدار دو تیم ایران و چین اعلام شد:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* مهدی طارمی بعد از پیروزی ۳ بر صفر ایران مقابل چین و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت:‌خدا را شکر که دل مردم را شاد کردیم،‌می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم به چین بزنیم، اما مهم این بود که صعود کردیم. 

* مارچلو لیپی بعد از شکست ۳ بر صفر مقابل ایران در نشست خبری گفت: تجربه بالای ایران در این بازی سبب شد تا آنها نتایج خیلی خوبی بگیرند. مخصوصا اینکه چند اشتباه بسیار تاثیرگذار داشتیم. ایران تیم خیلی قوی است که نباید مقابل آنها اشتباه داشت. اما این اتفاق افتاد و آنها در هر سه گل نشان دادند.

* پیام وزیر ورزش و جوانان در خصوص برتری ایران مقابل چین:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* کارلوس کی‌روش بعد از کسب برد مقابل تیم ملی چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: یک بازی بسیار سخت را برابر تیم خوب چین که ساختار و سازمان بسیار خوبی دارد انجام دادیم. برای شخص بنده افتخار است که بعد از مدت‌ها توانستم یک بازی را کنار آقای لیپی انجام دهم. همانطور که دیدید ایشان بازیکنان بسیار خوبی ساختند و بازیکنانم با تلاش زیادی انجام دادند و از لحاظ روحی و روانی بازی را در دست گرفتیم و استحقاق برد را داشتیم. حالا باید تمرکز خود را بر روی بازی بعد بگذاریم.

* علیرضا بیرانوند در خصوص اینکه تیم ملی پنج بازی بدون گل خورده و با اقتدار به نیمه نهایی آسیا صعود کرده، گفت:‌ به مردم ایران تبریک می‌گویم، همچنین به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، چرا که همگی واقعا زحمت می‌کشیم و همه نیت ما این است که مردم را خوشحال کنیم، خدا را شکر می‌ کنم که پس از پانزده سال دوباره به جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا رسیدیم و امیدوارم که این روند خوب را ادامه دهیم هر چند که الان باید فقط به بازی با ژاپن فکر کرد. 

* روزبه چشمی هافبک تیم ملی ایران پس از پیروزی مقابل تیم ملی چین، گفت: بازی بسیار خوبی انجام دادیم نشان دادیم تیم ملی ایران و مدعی جام هستیم، همه تلاشمان را می‌کنیم تا موفق باشیم. به شخصه معتقدم این تیم می‌تواند با کمک مردم و دعای خیر آنها قهرمان شود. خودمان هم تلاش می‌کنیم و انگیزه بسیار بالایی داریم. 

* احسان حاج‌صفی در پایان مسابقه چین، اظهار داشت: امروز توانستیم بازی را ببریم و دل مردم ایران را شاد کنیم. از مردم ایران می‌خواهیم دعا کنند بازی بعدی ان شاءالله دست پر بیرون بیاییم و برنده بازی شویم. 

* رامین رضائیان بعد از پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل چین و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: از حالا به بعد باید با همه وجود تمرکز کنیم، باید هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا موفق شویم و دل مردم کشورمان را شاد کنیم. 

* سردار آزمون، ستاره این دیدار پس از این بازی درباره از خودگذشتگی‌اش در صحنه پاس به طارمی گفت: ما یک تیم هستیم. اگر دروازه خالی برای ما مهیا شود و نتوانم به گل تبدیل کنم به مهدی پاس می‌دهم یا به همبازی‌های دیگر و من نمی‌توانم به تیم خیانت کنم.

* مهدی طارمی درباره دو کارته شدنش در بازی با چین و محرومیت از بازی با تیم ملی ژاپن ادامه داد: من واقعا در آن صحنه قصد تکل زدن نداشتم، اما لیز خوردم، فکر نمی‌کنم برخورد شدیدی بود که داور به خاطر آن به من کارت زرد بدهد، اما بعد از اینکه کارت گرفتم به داور اعتراض کردم، شاید از نظر تصویری برخورد شدیدی با بازیکن چین داشتم، اما آنطور شدید نبود که داور به خاطر آن به من کارت بدهد. 

* علیرضا جهانبخش در پایان دیدار ایران - چین اظهار داشت:‌ خدا را شکر  بازی خیلی خوبی را انجام دادیم، فکر می‌کنم بازی قبل، اوایل بازی یک مقدار سورپرایز شدیم، پنالتی که دادیم، اما خدا را شکر در این بازی از ابتدا محکم بازی کردیم و دو گل در نیمه اول زدیم که  مسیر را برای ما راحت‌تر کرد، نیمه دوم بازی را کنترل کردیم و  گل سوم را به ثمر رساندیم و خدا را شکر برنده شدیم. 

 

چهارشنبه 3 بهمن:

* بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق پس از باخت و حذف شدن تیمش گفت: عراق تیم برتر میدان بود ولی فرصت های زیادی را به هدر داد و قطر از روی یک توپ ارسالی به گل رسید. همه ما به خاطر این شکست و حذف شدن از جام ملت ها عذرخواهی می کنیم.

* کاتانچ، سرمربی عراق پس از باخت به قطر گفت: به تیم ملی قطر تبریک می گویم. ما در این بازی فشار زیادی را به قطر آوردیم ولی شانس با ما یار نبود. 3 مصدوم در این بازی داشتیم و این برای اولین بار بود که چنین اتفاقی در دوران مربیگری ام افتاده است. 

* سایت فاکس اسپورت با اتمام مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019 امارات به معرفی 10 بازیکن برتر این مرحله پرداخت. علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی کشورمان با نمایش فوق العاده ای که مقابل عمان داشت جزو برترین ها قرار گرفت. مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی چین نیز به عنوان مربی برتر این مرحله انتخاب شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* سایت فدراسیون فوتبال فیفا با انتشار بیانیه ای سرقت مسابقات بین المللی فوتبال مخصوصا جام ملت های آسیا 2019 به وسیله شبکه موسوم به «beoutQ» که از سوی سعودی ها تاسیس شد را محکوم کرد.

* مارچلو لیپی در خصوص تقابل با ایران گفت: درست است که ما 2 سال پیش ما در مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران به ایران باختیم اما این بار فرق می‌کند چون ما در جام ملت‌های آسیا بازی می‌کنیم. اگر قرار باشد به مرحله نیمه نهایی برسیم باید ایران را کنار بگذاریم و این کار آسانی نیست. هدف ما فقط رسیدن به یک چهارم نیست بلکه نیاز به تلاش مضاعف داریم تا به مرحله نیمه نهایی برسیم.

* فنگ وی، مدافع تیم ملی چین در مصاحبه با سایت «sports.sina» چین گفت: اگر تا به امروز هدفی برای خودمان مشخص نکرده بودیم از امروز هدف ما رسیدن به مرحله یک چهارم نیست بلکه همه می خواهند به فینال این مسابقات برسند.

* بازیکنان تیم ملی صبح امروز و در فاصله یک روز به دیدار با چین در هتل تمرین سبک و صبحگاهی خود را برگزار کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* اسامی محرومان یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها:

- وحید امیری: ایران

- عبدالکریم حسن و عاصم مادیبو: قطر

- خمیس اسماعیل: امارات

- تام راجیک: استرالیا

- یوشینوری موتو: ژاپن

- ژانگ لینپنگ: چین

* سایت الکوره از سردار آزمون به عنوان گزینه آقای گلی جام ملت‌ها یاد کرد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

سه‌شنبه 2 بهمن:

* سایت الکوره خبر داد که خلیفه مبارک غانم، مدافع تیم ملی امارات روز گذشته در دیدار با قرقیزستان از ناحیه پا دچار شکستگی شد و ادامه مسابقات جام ملت ها را از دست داد.

* طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، از مرحله یک چهارم پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا var به سیستم داوری مسابقات اضافه خواهد شد. با توجه به همین موضوع صبح امروز نماینده AFC با حضور در هتل تیم ملی و در جلسه‌ای با حضور بازیکنان و اعضای کادر فنی نحوه استفاده، مواقع مورد نیاز و کارکرد داوران مسابقه در موارد مورد استفاده از آن را به اعضای تیم آموزش دادند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* سایت الکوره عربی امروز با بازتاب سخنان کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان پس از برد عمان و راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2019 به تقابل این سرمربی پرتغالی به مارچلو لیپی، سرمربی ایتالیایی و سرشناس چینی ها پرداخت. این رسانه عربی با تیتر « برنامه کی روش زیرکی لیپی را در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به چالش می کشد» به تقابل دو سرمربی بزرگ جام پرداخته است.

* علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی کشورمان و محمد العویس، دروازه‌بان عربستان دو نامزد نظرسنجی AFC بودند که در نهایت العویس با 53 درصد در رده اول ایستاد و بیرانوند با 47 درصد در رده دوم ایستاد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* صفحه توئیتر رسمی جام ملت های آسیا  2019 با انتشار تصویری از سردار آزمون، مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه روبین کازان نوشت: کدام بازیکن رقابت‌های جام ملت های آسیا تا به حال شما را تحت تاثیر قرارداده است؟

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* کنفدراسیون فوتبال آسیا عبدالرحمن جاسم، داور قطری را به عنوان قاضی دیدار تیم ملی کشورمان مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2019 انتخاب کرد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که محمد عبدالله، داور اماراتی قضاوت دیدار  ژاپن - ویتنام را بر عهده خواهد داشت.

* سردار آزمون در خصوص رویارویی با چین گفت: صد در صد آنها تیمی قوی دارند. لیپی مربی بزرگی است و وقتی یک مربی بزرگ بالای سر تیم باشد اثرش را می گذارد درست مثل تیم خودمان که یک مربی بزرگ و کاربلد را در اختیار داریم. امیدوارم ما بتوانیم بهترین نتیجه را از بازی آینده بگیریم.

* روزنامه الرایه قطر خبر داد که مادبو و  عبدالکریم حسن دو بازیکن کلیدی قطر به خاطر دریافت کارت زرد دوم در این بازی دیدار با کره جنوبی را از دست دادند. حسن مرد سال 2018 آسیا است.

 

دوشنبه 1 بهمن:

* روزنامه الجریده نوشت عمان یکنواخت برابر ایران بازی کرد و دست به طرح‌های مختلف تاکتیکی نزد.

* روزنامه الوطن نیز عنوان کرد فربیک بازیکنان ذخیره خوبی را روانه بازی نکرد تا تحولی در ساختار بازی تیم عمان ایجاد کنند.

* سایت کوره در گزارشی از بازی شب گذشته ایران وعمان در مرحله یک هشتم نهایی از برد تیم کی‌روش و راهیابی به مرحله یک چهارم تعریف کرد. این رسانه نوشت ایران 2 بر صفر عمان را مغلوب کرد تا خطی قرمز بر همه رویاهای عمان جهت راهیابی به مرحله‌ای بالاتر بکشد. این سایت عربی همچنین عنوان کرد تیم کشورمان با بازی که نشان داد،‌شایستگی خود را برای صعود نشان داد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از طریق حساب کاربری رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 در شبکه اجتماعی «توئیتر» و در یک نظرسنجی از کاربران خواست تا بهترین پنالتی‌گیر جام هفدهم را که رقابتی بین دو دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی عربستان است را انتخاب کنند.

* شب گذشته در ابوظبی تیم ملی کشورمان موفق شد 2 بر صفر عمان را در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های فوتبال آسیا مغلوب کند. با این نتیجه تیم کارلوس کی‌روش به مرحله یک چهارم نهایی رسید و حریف چین شد که تایلند را مغلوب کرد.

* زاکرونی، سرمربی سرشناس اماراتی ها پس از برد قرقیزستان گفت: از سختی این بازی آگاه بودیم به همین خاطر تمام بازیکنان را کاملا آماده این دیدار کرده بودیم. قرقیزستان تیم قدرتمندی است و بسیار هجومی بازی می کردند. از تمام بازیکنانم به خاطر اصرار برای رسیدن به برد تشکر می کنم. این برد را به هوادارانمان تقدیم می کنم. ما در ادامه رقابت ها تلاش می کنیم تا عملکرد بهتری را داشته باشیم. قرقیزستان در این بازی با ارسال توپ های بلند ما را آزار داد ولی بازیکنان ما هوشمندانه عمل کردند.

* رضا عنایتی در خصوص صعود تیم ملی ایران به مرحله بعدی  جام ملت‌های آسیا گفت: وقتی شما دو بر صفر بازی را می‌برید یعنی همه چیز خوب بوده است به نظر من بازیکنان تیم ملی نشان دادند که فوتبال ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر است. بازیکنان تاکتیک‌پذیری داریم که خیلی خوب و هماهنگ بازی کردند. همه آنها در باشگاه‌هایشان هم شرایط خوبی دارند.

* علی مبخوت بازیکن امارات به عنوان برترین بازیکن شب دوم مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا معرفی شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* بر این اساس برنامه دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی که پنج شنبه و جمعه (4 و 5 بهمن) برگزار می‌شود به شرح زیر است:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

یکشنبه 30 دی:

* در این راستا شرکت پست عمان در راستای حمایت از تیم ملی کشورش اعلام کرد که 1000 بلیت دیدار را خریداری کرده است و به صورت رایگان امروز در اختیار هواداران قرار می دهد.

* ترکیب احتمالی ایران مقابل عمان:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* سایت الحدث عمان خبر داد تا این لحظه 4 هزار هوادار عمانی از مرزهای این کشور وارد امارات شدند تا دیدار تیم ملی این کشور با ایران را از نزدیک ببینند. این سایت مدعی شد که انتظار می رود 20 هزار عمانی وارد امارات خواهند شد.

* تعداد اندکی از تماشاگران تیم ملی ایران هم در مقابل استادیوم حضور دارند و به حمایت از شاگردان کی روش می پردازند. هواداران کازرونی با در دست داشتن بنری که عکس تیم ملی روی آن حک شده از تیم ملی حمایت کردند.

* ماموران برگزاری مسابقات خیابان های منتهی به استادیوم را بسته و اجازه تردد خودروهای متفرقه را در اطراف خیابان ها نمی دهند.

* مثل بازی های گذشته مسائل امنیتی در اطراف ورزشگاه برگزاری مسابقات حکمفرما شده است.

* ترکیب احتمالی عمان مقابل ایران:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* در فاصله حدود ۳ ساعت به آغاز دیدار تیم‌های ایران و عمان، تعداد زیادی از تماشاگران رقیب ایران خود را به ورزشگاه محمد بن زاید رسانده‌اند. اهدای بلیت‌های رایگان توسط چند متمول به هواداران تیم عمان باعث حضور پررنگ آنها شده و صف طولانی در بیرون از استادیوم برای گرفتن بلیت‌های مجانی ایجاد شده است.

* هواداران تیم ملی عمان در بیرون از استادیوم مشغول توزیع پیراهن و پرچم های کوچک کشورشان بین تماشاگران هستند و قصد دارند با لباس های یکدست قرمز وارد استادیوم شوند.

* پیش از ورود خبرنگاران به محل برگزاری مسابقه تمامی خبرنگاران و عکاسان بازرسی بدنی شدند.

*  چند هوادار متمول عمانی در اطراف ورزشگاه مشغول توزیع بلیت رایگان بین تماشاگرانشان هستند! این حرکت باعث هجوم تماشاگران عمان شد و آنها با خیال راحت و به صورت رایگان وارد استادیوم خواهند شد.

* درهای استادیوم محمد بن زاید هنوز به روی تماشاگران باز نشده و هیچ شخصی روی سکوها نیست.

هواداران تیم ملی عمان با حضور مقابل درب اصلی ورزشگاه از حالا تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کنند.

تعدادی از تماشاگران در بیرون از ورزشگاه نماز برپا کرده و در خیابان منتهی به استادیوم با خدای خود راز و نیاز کردند.

یکی از هواداران تیم ملی عمان که نقش لیدر را داشت با پوشیدن پیراهن و عروسک شیوخ عربی هواداران  این کشور را وادار به واکنش کرد و آنها تیم ملی کشورشان را تشویق کردند.

یکی از هواداران صنعت نفت آبادان با پیراهن تیم ملی برزیل و با در دست داشتن پرچم نفت از تیم ملی حمایت کرد.

* مارکار آقاجانیان در پایان بازی ایران مقابل عمان گفت:  دیدید که حتی د‌ر بازی مقدماتی هم بازی آسانی وجود ندارد. تیم ویتنام که خیلی‌ها فکر می‌کردند تیم آسانی است، اردن ر‌ا شکست داد و اردن هم استرالیا ر‌ا برده بو‌د. د‌ر مرحله حذفی بازی‌ها حساس‌تر است و به همین د‌لیل با تمرکز بالا مانع بعدی ر‌ا هم از سر راه برمی‌داریم.

* علیرضا بیرانوند پس از برتری ایران مقابل عمان و مهار دیدنی پنالتی حریف گفت: به مردم عزیزم، تیم و کادرفنی تبریک می‌گویم. یک برد خیلی خوب و شیرینی داشتیم. به جمع 8 تیم راه پیدا کردیم و خداراشکر خیلی خوشحالم که تیم ملی تا الان هیچ گلی دریافت نکرده و این سهم ماست؛ سهم مدیریت، کادرفنی و کل تیم ملی است. اگر قرار است کسی بهترین بازیکن شود این تیم ما خواهد بود چرا که تیم یکدست و یکدلی داریم. امیدواریم که این روند خوب مان را ادامه بدهیم.

* مرتضی پورعلی‌گنجی، یک‌شنبه شب و بعد از برتری ایران مقابل عمان در جمع خبرنگاران درباره حریف بعدی ایران گفت: من از چین هیچ خبری ندارم و تنها می‌توانم بگویم باید بازی به بازی پیش رفته و تمرکزمان را خوب حفظ کنیم تا خوب نتیجه بگیریم. آنالیزی که کادرفنی قبل از بازی با عمان انجام داد، کمک زیادی به ما کرد. قطعا آنالیز بازی با چین را هم به ما نشان خواهند داد. امیدوارم حریف بعدی را خوب آنالیز کرده و بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

* اشکان دژاگه پس از پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: واقعا بازی سختی بود و عمان تیم خوبی بود و فوتبال خوبی ارائه داد. خدا را شکر علیرضا بیرانوند با توپی که مهار کرد، ما را در بازی نگه داشت. فکر می‌کنم اگر آن توپ گل می‌شد، کارمان سخت می‌شد. این تیم‌ها می‌دانند که اگر گل بزنند چه کار کنند. خدا را شکر پنالتی گرفته شد و نشان داده شد که همه ما کنار هم هستیم.

* احمد المبارک بعد از شکست تیم مقابل ایران و حذف از جام ملت‌های آسیا گفت: از همه هواداران ‌مان تشکر می‌کنم که امروز هم ما را تنها نگذاشتند. دوست داشتم امروز هم آن ها را خوشحال کنیم. از بازیکنان‌مان تشکر می‌کنم.

* امید ابراهیمی بعد از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل عمان و صعود به مرحله یک چهارم جام ملت‌های آسیا گفت: با تلاش بازیکنان و انرژی که گذاشتیم توانستیم پیروز شویم.

* سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران پس از جدال با عمان اظهار داشت:  بازی سختی بود اما به هر حال زمانی که به مسابقات حذفی می‌روید باید ریسک هم بکنید. اما خدا را شکر ریسک‌های ما جواب داد.

* ایران پس از 43 سال موفق شد در 4 بازی متوالی در جام ملت‌ها دروازه خود را بسته نگه دارد و آخرین باری که این اتفاق برای ایران رخ داد، تیم ملی قهرمان جام ملت‌ها شده است. دروازه‌بان ایران در آن دوره منصور رشیدی بود.

* کارلوس کی‌روش پس از پیروزی تیم ایران مقابل عمان و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: بازی بسیار خوب و رقابتی‌ای را شاهد بودیم. در دقیقه نخست این دیدار به خاطر عدم تمرکز و اشتباه به حریف پنالتی دادیم. من تجربه چنین اتفاقی را داشته‌ام البته با عملکرد بسیار خوب علیرضا بیرانوند در بازی باقی ماندیم. البته این یک بعد قضیه بود.

* پیم وربیک در نشست خبری بعد از شکست مقابل ایران و حذف از  جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: فکر می‌کنم همه از دیدم این بازی لذت بردند. اتمسفر خیلی خوبی در ورزشگاه بود. ایران یک تیم تمام عیار است. آنها خیلی خوب می جنگند. بسیار خوب حریف را تحت فشار‌ قرار می دادند و توانستند خیلی خوب بازی کنند. اگر ما می توانستیم در نیمه اول گل بزنیم یا بدون رد و بدل شدن گل به رختکن برویم اتفاقات خوبی می افتاد.

* علیرضا جهانبخش پس از برتری مقابل عمان و صعود به دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: خدا را شکر که پیروز شدیم ما برای برد آماده بودیم می‌دانستیم عمان با تمام قوا می‌آید و چیزی برای از دست دادن ندارد.

 

شنبه 29 دی:

* محمد مایلی کهن، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: من با فوتبال ایران و کی‌روش پدرکشتگی نداشتم ولی همه رسانه‌ها علیه من موضع گرفتند و اکنون به حرف‌های من رسیدید.                                     

* اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی کشورمان جزو کاندیداهای بهترین بازیکن مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 قرار گرفت.

* رئیس فدراسیون فوتبال عمان پیش از دیدار با ایران عنوان کرد: بازی با ایران اصلا آسان نیست و باید با تمرکز بالا وارد زمین بازی شویم.

* فدراسیون فوتبال فیلیپین علیرغم اینکه با هدایت اریسکون، سرمربی سرشناس سوئدی خود از مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 بدون هیچ امتیازی حذف شد ولی پیشنهاد تمدید قرارداد به او داد. بنا به گزارش های رسیده اریسکون پیشنهاد فدراسیون فیلیپین را نپذیرفته است و می خواهد از این تیم جدا شود.

* سایت اسپورت عراق خبر داد که فرانس بطرس، مدافع تیم ملی عراق در تمرینات تیم مصدوم شده است و به مدت 3 روز از میادین دور خواهد ماند. در نتیجه بطرس در بازی با قطر حضور نخواهد داشت.

* عمانی‌ها شب گذشته تمریناتش را برای دیدار با ایران آغاز کردند. نکته جالب در این تمرین سرمربی عمان به 11 بازیکن اصلی تیمش که در دیدار با ترکمنستان بازی کردند، استراحت داد و بقیه بازیکنان در این تمرین حاضر بودند.

* سایت ورزش عمان خبر داد که محسن جوهر، هافبک طراح تیم ملی عمان که در بازی با ازبکستان مصدوم شد  و مجبور به ترک زمین بازی شد به تمرینات گروهی تیم برگشت.

* سایت فاکس اسپورت با اتمام مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 5 بازیکنی که در این مرحله خوش درخشیدند و زیرنظر باشگاه اروپایی قرار داشتند را معرفی کرد. مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان که در این مرحله 2 گل  و یک پاس گل داده است جزو 5 بازیکن موردتوجه از سوی اروپایی قرار گرفت.

* سایت خبری باشگاه ناپولی ایتالیا خبر داد که این باشگاه بازی های مهند علی، ستاره جوان و آینده دار تیم ملی عراق را در جام ملت های آسیا 2019 امارات دنبال می کند تا برای جذب او اقدام کند.

* طبق اعلام الکاس، علیرضا فغانی داور بازی اردن و ویتنام خواهد بود، داور ایرانی پیش از این بازی ژاپن و ترکمنستان را سوت زده بود. 

 

جمعه 28 دی:

* سایت «ال تمپو» کلمبیا خبر داد که فدراسیون فوتبال کلمبیا جلسه ای خود با کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی ایران در دبی را موقتا به تاخیر انداخته است.

* رضا عنایتی د‌ر خصوص  صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: با توجه به بازی‌های تیم ملی پیش‌بینی می‌شد که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تیم ملی از این گروه صعود کند. ‌‌‌‌‌‌‌شرایط تیم ملی شرایط خوبی بو‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ا‌ما حساسیت بازی‌ها از این مرحله به بعد آ‌غاز می‌شو‌د و هیچ تیمی جایی بر‌ا‌ی اشتباه ندارد. امیدوارم تیم ملی کشورمان با ادامه همین روند بتواند قهرمان آسیا شو‌د.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

* فدراسیون فوتبال عمان از پوستر دیدار با ایران در جام ملت های آسیا 2019 رونمایی کرد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* محمد نوازی در مورد صعود تیم ملی به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، گفت: شرایط ما در مرحله گروهی خوب بود. به تیم ملی، کادرفنی، بازیکنان و مردم که همیشه حامی تیم‌های ایران بودند تبریک می‌گویم. امیدوارم این حواشی و مشکلاتی که درست شده حل شود. این مسئله در شان مردم و فوتبال ایران نیست.

* ادموند بزیک در خصوص صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله بعد جام ملت‌ها گفت:در ابتدا تبریک می‌گویم به تیم ملی که به مرحله بعد صعود کرد،‌ اتفاق خوب و خوشایندی بود امیدوارم که تا فینال پیش برود و قهرمان شود.همه مردم ایران، ورزشکاران و پیشکسوتان دوست دارند ایران قهرمان شود ولی به نظرم این کمترین چیز است.

*  نشست خبری کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فردا (شنبه) و ساعت ۱۱:۳۰ و نشست خبری سرمربی عمان ساعت ۱۲:۱۵ در ورزشگاه محمد بن زاید برگزار خواهد شد.

* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران و مارچلو لیپی سرمربی چین که تیم‌هایشان به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند امروز با یکدیگر دیدار کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* وزرات ورزش عمان هزینه بلیت های هواداران عمانی برای دیدار با ایران در جام ملت های آسیا را پرداخت کرد.

* سایت فاکس اسپورت با اتمام مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 امارات 5 بازیکن برتر این مرحله را انتخاب کرد. سردار آزمون، ستاره تیم ملی کشورمان جزو این لیست قرار گرفت.

* گل سامان قدوس، هافبک تیم ملی کشورمان به یمن جزو کاندیداهای کسب عنوان بهترین گل مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 قرار گرفت.

* اوسیانو کروز مربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان و بازی با عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا گفت: در حال حاضر به صورت کامل آماده هستیم. تلاش کردیم به عنوان تیم اول صعود کنیم و این اتفاق افتاد و حالا منتظر عمان هستیم. بازی دشواری داریم. بازی عمان مقابل ژاپن و ازبکستان را دیدیم. 

*  کارلوس کی روش در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال گفت‌: همانطور که گفتم بازی برابر عراق دیدار سختی بود. زمانی که بحث فوتبال و انجام بازی فوتبال مطرح است، ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم.

* طبق اعلام نشریه الکاس، سزار راموس، داور مکزیکی قضاوت دیدار ایران  و عمان را برعهده خواهد داشت.

 

پنجشنبه 27 دی:

* سایت السومریه گزارش کرد عادل عبدل‌المهدی بعد از تساوی بدون گل شب گذشته ایران و عراق، این نتیجه را به اعضای تیم عراق تبریک گفته است. این مقام سیاسی در تماس با رئیس فدراسیون فوتبال عراق، این موضوع را عنوان کرده و از عبدل خالد مسعود به عنوان عالی‌ترین مقام فدراسیون خواسته تیم کشورش پرتلاش به کار خود در مسابقات ادامه دهد.

* کی‌روش در صحبت‌های امروز خودش گفت: تاج از وزارت ورزش دستورات خاص گرفت که قراردادم را تمدید نکنند. اگر آن موقع می‌دانستم اینجا نمی‌ماندم، چون نمی‌خواستم کاری کنم که خلاف میل وزیر ورزش باشد. تاج چند بار گفت وزارت ورزش از فدراسیون حمایت نمی‌کند. با این شرایط عقلانی نیست که اینجا بمانم و فدراسیون و تیم ملی ضربه بخورند. شاید سلطانی‌فر گزینه و برنامه‌های دیگری دارد. من هم مربی‌ای نیستم که بخواهم فقط تشکر کنم. همیشه اصول خودم را دارم. 

* نشریه کیکر آلمان نوشت‌:با توجه به افزایش 16 به 24 تیم، بر تعداد تیم‌های ضعیف مسابقات افزوده شد و به همین خاطر شاهد بردهای پرگلی مثل پیروزی 5 بر صفر ایران مقابل یمن، 6 بر صفر قطر برابر کره‌شمالی و4 بر صفر عربستان مقابل این تیم بودیم.اکنون با انجام دور گروهی و خروج ضعیف‌ها، پالایشی در جام ملت‌ها صورت می‌گیرد و تیم ‌های قدرتمند برابر هم در مرحله حذفی قرارخواهند گرفت.

* احمد ابراهیم در مورد این نتیجه اظهارداشت:بازی با ایران به هیچوجه راحت نبود.تیم ایران قوی و سخت بود.تنها راهی که می‌توانستیم از این تیم امتیاز بگیریم، اجرای تمام وظایف محول شده از طرف کاتانچ، سرمربی تیم بود.

* در نشست خبری پیش از دیدار ایران و عراق یک خبرنگار عرب زبان با مطرح کردن سوالی پیرامون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از کارلوس کی‌روش خود را خبرنگار عرب زبان سایت فیفا معرفی کرد. فردای همان روز و بعد از دیدار ایران و عراق این خبرنگار این بار با پرسشی دیگر خود را به یکی از رسانه‌های عربی منتسب کرد که بعد از پیگیری مسئولان تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد وی اصلاً خبرنگار سایت فیفا نبوده است.

* احمد راضی، پیشکسوت فوتبال عراق در مصاحبه‌ای با سایت نیوز نظرش را بعد از بازی شب گذشته ایران و عراق بیان کرد: بعد از آنکه شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی با حریف سبزپوش، به تساوی بدون گل رسیدند، بازیکن سال‌های 1982 تا 1997 عراقی‌ها اظهارداشت:تیم ملی برابر ایران خیلی خوب بازی کرد و حیرت ایجاد کرد چقدر توانمندی‌اش زیاد است.به نظر من تیم اگر همینگونه به کارش ادامه دهد، می‌تواند به فینال جام ملت‌ها برسد.

* رویارویی شب گذشته ایران و عراق، بهانه‌ای شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در صفحه خود در توییتر، تصویری از علیرضا بیرانوند، گلر تیم ایران و عضو پرسپولیس و طارق همام،‌بازیکن خط میانی تیم ملی عراق و عضو استقلال منتشرکند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* سایت دامگا ترکیه از علیرضا بیرانوند بعد از بازی شب گذشته مقابل عراق تمجید کرد. گزارشگر این رسانه نوشت گلر تیم ملی ایران در سومین بازی تیمش در مرحله گروهی دروازه خود را بسته نگه داشت و کلین‌شیت کرد. همچنین با پرتاب بلند توپ با دست خود، صحنه‌ای را ایجاد کرد که مورد توجه دوستداران قرارگرفت.

 

 

چهارشنبه 26 دی:

* بازی با عراق یکی از مهمترین بازی های ماست. وقتی جام ملت ها را آغاز کردیم، تصمیم گرفتیم بازی به بازی جلو برویم. خوشبختانه در 2 بازی  اخیر عملکرد خوبی را داشتیم. این بازی نیز برای ما مهم است چون می خواهیم به عنوان سرگروه صعود کنیم. ما برای ادامه راه نیاز به اعتماد به نفس بالا داریم که با پیروزی مقابل عراق این اعتماد به نفس مهیا می‌شود.

* نشریه آس به زبان انگلیسی زمان بندی برگزاری این مسابقه در جام ملت های آسیا 2019 را با انتشار پوستری پرداخته است

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* نشات اکرم، هافبک سابق تیم ملی عراق درباره دیدار با ایران گفت: تیم ملی عراق در حال رشد و پیشرفت است. اکثر بازیکنان نمایش خوبی را در جام ملت های آسیا 2019 داشتند. باید در دیدار با ایران تمرکز کنیم چون این تیم با کمال احترام به بقیه تیم ها از لحاظ فنی قوی تر است.

* سایت اسپورت عراق برای این بازی پوستری را منتشر کرد که روی این پوستر به تقابل مهند علی، ستاره جوان و آینده دار عراق با سردار آزمون، ستاره تیم ملی کشورمان پرداخته شده است.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس پیش از این تقابل در مصاحبه با سایت المدی عراق گفت: تیم ملی ایران در رده بندی فیفا اول آسیا است و آنها کاندیدای قهرمانی هستند. بازی سختی خواهیم داشت. تیم ملی ایران تیم توانمندی است اما ما نیز تیم خوبی داریم. ما در ترکیب تیم ملی عراق بازیکنان جوان زیادی داریم که به دنبال حضور در ترکیب اصلی هستند  و رقابتی دوستانه میان ما وجود دارد.

* سایت الموازین نیوز عراق خبر داد که بنا به گزارش‌های رسیده هواداران عراقی تنها 2500 بلیت موفق به خریداری شدند و بقیه بلیت ها را ایرانی ها خریده اند. ورزشگاه آل مکتوم دبی میزبان این مسابقه 15 هزار نفر گنجایش دارد و با این خبر 12 هزار 500 بلیت از سوی ایرانی ها خریداری شده و چیزی حدود  83 درصد جایگاه ها از آن هواداران ایرانی و 17 درصد سکوها نیز عراقی ها در اختیار دارند.

علی جبار، نائب رئیس فدراسیون فوتبال عراق درباره بلیت فروشی دیدار ایران و عراق شاکی بود و در مصاحبه خود با سایت اسپورت عراق گفت: به نظرم رسانه های عراقی مقصر اصلی این موضوع هستند که به هواداران عراقی بلیت کمی رسیده هستند چون آنها برای خرید بلیت بازی با ایران در رسانه ها تبلیغ نکردند.

* سایت اسپورت عراق از ترکیب اصلی تیم ملی ایران و عراق برای رویارویی با ایران پرده برداشت 

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* آمار دو تیم ایران و عراق در نبردهای پیشین:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* عادل فردسوی پور گزارشگر دیدار عربستان - قطر شد و نخستین گزارش خود را در جام ملت‌ها تجربه می‌کند.

* در فاصله حدود سه ساعت به آغاز دیدار تیم‌های ایران و عراق، هواداران دو تیم پشت درهای ورزشگاه آل‌مکتوم کری‌خوانی با یکدیگر را آغاز کردند. 

* سه ساعت پیش از آغاز دیدار ایران و عراق، درهای ورزشگاه آل‌مکتوم به روی هوادارن باز شد تا افرادی که بلیت تهیه کرده‌اند بتوانند در جای خود مستقر شوند.

* حدود 2 هزار نفر از طرفداران تیم ملی فوتبال ایران مقابل استادیوم حضور پیدا کرده و به تشویق شاگردان کارلوس‌کی‌روش می‌پردازند. 

* تعدادی از هواداران تیم ملی با پوشیدن پیراهن سردار آزمون از این بازیکن حمایت کرده و او را امید اول گلزنی به عراق می‌دانند. 

* غلامحسین زمان‌آبادی معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال مقابل استادیوم حضور دارد و همکارانش در حال توزیع تی‌شرت و پرچم ایران در بین تماشاگران هستند. 

* تصویری از ورزشگاه آل مکتوم پیش از شروع بازی: 

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* ترکیب دو تیم ایران و عراق:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* وقتی روشن ایرماتوف و کمک هایش مشغول گرم کردن بودند تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران با وی خوش و بش کردند.

* محسن افشانی بازیگر سابق تلویزیون و سینما که مدتی است در صفحات مجازی تبدیل به چهره ای جنجالی شده در ورزشگاه حضور دارد.

* کاتانچ سرمربی تیم ملی عراق در خصوص بازی مقابل تیم ملی ایران گفت: ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم و شاید بردیم، کسی چه می‌داند، ما به اینکه در گروه‌های دیگر و در بازی‌های دیگر چه می‌شود، کاری نداریم و نمی‌خواهیم حساب کتاب کنیم، بلکه بازی باکیفیت خودمان را انجام می‌دهیم و مثل همیشه بازی می‌کنیم. 

* کارلوس کی‌روش پیش از بازی با عراق اظهار داشت: در دبی گم شده بودیم ترافیک زیاد بود. اما تمرکز ما روی بازی است و مشکلی در امارات نداریم و می‌خواهیم جذاب بازی کنیم. دو تیم خوب به میدان می‌آیند و هر دو آماده مسابقه هستند.

* در آخرین دیدار گروه D جام ملت‌های آسیا تیم ویتنام و یمن از ساعت 19:30 امشب برابر هم به میدان رفتند که این مسابقه با نتیجه دو بر صفر به سود ویتنام به پایان رسید. در این مسابقه گوانگ های(39) و کو انگوک(64) گلزنی کردند.

تیم ویتنام با این پیروزی سه امتیازی شد و برای صعود به دور بعدی امیدوار ماند. یمن هم با سه شکست از مرحله گروهی حذف شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* شاگردان  کی‌روش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا روز یکشنبه 30 دی ساعت 20:30 در ورشگاه محمد بن زاید بازی خواهند کرد و برابر یکی از بهترین تیم‌های سوم  قرار خواهند گرفت.

* کارلوس کی‌روش بعد از تساوی برابر عراق گفت: بازی پر فشاری را پشت سر گذاشتیم و خود بنده هم خسته هستم. بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم و هواداران ایران و عراق مطمئنا از آن راضی بودند. نیمه اول ما حاکم میدان بودیم و دو موقعیت خیلی خوب داشتیم و استفاده نکردیم. در نیمه دوم استراتژی ایران تغییر کرد و بر روی ضد حملات برنامه ریزی کردیم و به عراق اجازه دادیم کارش را انجام بدهد. ما یک موقعیت داشتیم و آن‌ها هم یک موقعیت و در مجموع بازی خوبی را دیدیم.

* طارمی در خصوص دیدار با عراق گفت: بازی زیاد باکیفیت و آنطور که انتظار داشتیم نبود. ما برنامه مان این بود که بازی را کنترل کنیم و به این شکل هم پیش رفت. ما برنامه داشتیم که بازی را کنترل کنیم و البته از فرصت سود ببریم اما مهم صعود تیم بود که به آن دست یافتیم.

* علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان درباره بازی با عراق گفت: می‌دانستیم بازی سختی داریم چون تجربه بازی با عراق را داشتیم.آنها به دنبال جنگ روانی بودند تا بازی ما را خراب کنند. هدف ما چیز دیگری بود اما عراق نسبتا غیر فوتبالی بازی کرد و اجازه نداد ما بازی خودمان را انجام دهیم اما خدا را شکر که ما صدرنشین از این مرحله بالا آمدیم. 

* محمدحسین کنعانی زادگان پس از تساوی ایران مقابل عراق درباره داوری اظهار داشت: در هر دو نیمه صحنه‌های مشکوکی رخ داد که داور پنالتی نگرفت. اما خدا را شکر که به عنوان تیم اول صعود کردیم و دل میلیون ها هوادارمان را شاد می کنیم. از حالا به بازی بعدی خودمان فکر خواهیم کرد. ما از نظر فیزیکی مشکلی نداشتیم و سرحال بودیم.

* امید ابراهیمی در مورد بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی در دیدار مقابل عراق، گفت: این افتخار بزرگی است اما در تیم ملی کسی دنبال این مسائل نیست. مهم تیم ملی است. با تشخیص سرمربی تیم ملی به نمایندگی از بچه‌ها بستم. این برایم باعث افتخار است اما مهمترین مسئله موفقیت تیم ملی است.

* سرکو کاتاناچ در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل مقابل ایران و صعود به عنوان تیم دوم گروه چهارم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، گفت: باید واقع بینانه بگویم ایران در نیمه اول بهتر از ما بود. اما در نیمه دوم ما بهتر از آنها بودیم.شاید نتیجه صفر صفر عادلانه بود. قبلا هم گفتم برای ما فرقی نمی کند با چه تیمی بازی نی کنیم. فردا پس فردا مشخص می شود حریف بعدی ما چه کسی خواهد بود. اکر شما می خواهید برنده باشید نباید فرقی کند با کدام تیم بازی دارید.

* طارق همام که با نظر سرمربی عراق مقابل ایران در ترکیب اصلی حضور داشت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نه استقلال بود و نه پرسپولیس بلکه دیداری بین دو تیم مطرح آسیا یعنی عراق و ایران بود. امیدوارم در مرحله بعدی با هر تیم که روبرو می‌شویم بتوانیم برنده بازی باشیم تا دل هوادارنمان را شاد کنیم.

* اشکان دژاگه بعد از دیدار ایران و عراق گفت: خدا را شکر در گروه اول شدیم که از همه چیز برای ما مهم تر است. بدون گل خورده به مرحله بعدی رسیدیم و هفت گل هم زدیم. به هر حال بازی های این چنینی هم پیش می آید. ما سعی داشتیم ببریم ولی توپ هایمان گل نشد. فشار روی عراق بیشتر بود چون باید بازی را می بردند. ولی در طول 90 دقیقه بازی بیشتر دست ما بود.

* سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بعد از دیدار با عراق در جمع خبرنگاران درباره فرصت از دست رفته، گفت: فرصت گل من شبیه چهار سال قبل بود اما ضربه ام تبدیل به گل نشد. چه کسی دوست دارد گل نزند؟ ما دیدیم که آنها نمی خواستند گل بزنند و هر دو تیم می خواستند نبازند. ما اگر جای عراق بودیم و در این دیدار برد می خواستیم، این بازی جان‌دارتر می شد.

* علیرضا بیرانوند پس از تساوی بدون گل مقابل عراق اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم در سه بازی که انجام دادیم هیچکدام از بازیکنان مصدوم نشدند و بدون مصدومیت دور گروهی را تمام کردیم. به بازیکنان و کادر فنی تبریک می‌گویم امیدوارم این روند خوب تیم ملی ادامه پیدا کند. ما می‌توانستیم امروز مقابل عراق برنده شویم.

* روزبه چشمی پس از تساوی بدون گل مقابل عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ خدا را شکر که به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کردیم.  بازی سخت فیزیکی را شاهد بودیم. اگر توپ‌های ما گل می‌شد بازی راحت‌تر می‌شد اما خدا را شکر که به عنوان سرگروه صعود کردیم. ان‌شاءالله با تلاش بچه‌ها و حمایت هواداران بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

سه‌شنبه 25 دی:

* بحث جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد این بار این پیشنهاد حالت جدی‌تری به خود گرفته است و کی‌روش یک قدم تا هدایت کلمبیا فاصله دارد.

* ابراهیم قاسم‌پور در گفتگو با روزنامه الوطن گفت: ایران نام بزرگی در قاره آسیا است. تیم ملی فوتبال ایران بدون توجه به دوران آماده‌سازی همواره یک رقیب اصلی در جام ملت‌های آسیا است. بازیکن ایرانی به روحیه مبارزه و غلبه بر سختی‌ها در مسیرش معروف است. این تیم نیز به خوبی در جام ملت‌های آسیا پیش می‌رود و نامزد اول قهرمانی است.

* دست‌نشان در مورد عملکرد تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا نیز عنوان کرد: عملکرد خوبی را از تیم ملی مقابل یمن و ویتنام شاهد بودیم و تیم کارهای تاکتیکی خوبی را انجام داده است. کار اصلی ما از مقابل عراق شروع می‌شود و این تیم تیم بهتری نسبت به دو تیم قبلی بوده است و به همین خاطر باید با تمرکز و دقت بیشتری مقابل این تیم قرار بگیریم تا غافلگیر نشویم.

* مهدی رجب زاده در مورد عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها هم گفت: تیم ملی در دو بازی قبلی محک جدی نخورده است و دو حریفی که با آنها بازی داشتیم حریفانی نبودند که بخواهند ما را به چالش بکشند. شاید بازی با عراق اولین بازی جدی ما باشد و در آن مشخص می‌شود چند مرده حلاجیم. به نظرم بازی با عراق بازی خوبی می‌شود و امیدوارم در نهایت با برتری تیم کشور ما همراه باشد.

* کاتانچ، سرمربی تیم ملی عراق در نشست خبری گفت: بازی فردا حساسیت خاصی ندارد چون ما صعود کرده‌ایم.بدون شک تیم های ملی عراق و ایران شرایط برابری ندارند، اما به طور شفاف اعلام می کنم که هر دو تیم از تیم های قدرتمند و خوب این دوره از مسابقات محسوب می‌شوند.

* طارق همام در باره رویارویی با همبازی هایش در دیدار با ایران گفت: من با سبک بازی ایرانی ها آشنا هستم و با حضورم در لیگ ایران نحوه بازی ایران را خیلی خوب می دانم. ما در دیدار فردا به دنبال برد هستیم اگر اول شویم با تیم دوم گروه سوم بازی خواهیم کرد و اگر صدرنشین شویم با عربستان یا قطر که هر دو تیم قدرتمندی هستند بازی خواهیم کرد.

* کی‌روش در خصوص دیدار با عراق گفت: اگر یک بازی در جهان باشد که هر دو تیم با آرامش کامل بخواهند از آن لذت ببرند دیدار فردا است چون هر دو تیم صعود کردند. 

* مسعود شجاعی در نشست خبری پیش از بازی با عراق اظهار داشت: ما هم خوشبختانه استراحت خوبی داشتیم و بعد از آن خود را برای بازی با عراق که مهم هم هست آماده کردیم.

* عمر خربین مهاجم تیم سوریه بعد از شکست ۳ بر ۲ مقابل استرالیا و حذف از جام ملت‌ها اظهار داشت:  تمام سعی خود را کردیم که دین‌مان را به تیم ادا کنیم. البته کمی در مضیقه بودیم و تلاش کردیم نتیجه بگیریم اما داور هم اشتباهاتی داشت. با این حال خدا را شکر می‌کنم که روسیاه نشدیم!

* پس از نتایج روز گذشته در گروه B رقاب‌تها اردن و استرالیا به طور مستقیم به مرحله بعد صعود کرده و فلسطین برای کسب سهمیه سوم شانس دارد. سوریه از بازی‌ها حذف شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

دوشنبه 24 دی:

* سمیر کاظم، کاپیتان سابق تیم ملی عراق در مصاحبه با روزنامه المدی عراق گفت:نسل کنونی ایران همان قدرت و درخشش نسل علی دایی و علی کریمی را دارد و دارای قدرت بدنی و تکنیکی بالایی هستند. ایران به همراه کی روش در این چند سال گذشته به انسجام کامل رسیده است و در جام جهانی 2018 روسیه خودش را با تیم های بزرگ محک زد.

* سایت اسپورت عراق آمار تقابل های این دو تیم را منتشر کرد. تیم ملی کشورمان با عراق در طول تاریخ 18 بازی بازی کرده که سهم ایران از این تقابل ها 11 برد و 6 باخت و یک تساوی بود.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* کاروان تیم ملی پس از ترک ابوظبی و پس از گذشت حدود ۲ ساعت وارد دبی شد و بازیکنان پس از ورود به هتل در اتاقهای خود مستقر شدند.

* کاروان تیم ملی پس از ترک ابوظبی و پس از گذشت حدود ۲ ساعت وارد دبی شد و بازیکنان پس از ورود به هتل در اتاقهای خود مستقر شدند.

* اسنایدر هلندی گفت: بیشتر بازی های مرحله گروهی جام ملت ها را تماشا کردم و تا به امروز کیفیت بازی تیم هایی مثل ایران و قطر واقعا بالا بود. به نظرم اگر بازی ها به همین روال پیش برود شاهد صعود این دو تیم به فینال جام ملت ها خواهیم بود.

* اسنایدر هلندی گفت:« بیشتر بازی های مرحله گروهی جام ملت ها را تماشا کردم و تا به امروز کیفیت بازی تیم هایی مثل ایران و قطر واقعا بالا بود. به نظرم اگر بازی ها به همین روال پیش برود شاهد صعود این دو تیم به فینال جام ملت ها خواهیم بود».

* روشن ایرماتوف، داور با تجربه ازبکستانی قاضی دیدار ایران - عراق شد.

* امارات و تایلند از گروه خود A صعود کردند و بحرین هم به عنوان یکی از تیم‌های سوم صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* علیرضا بیرانوند یکی از 5 دروازه‌بانی است که در 180 دقیقه ابتدایی جام ملت‌های آسیا گلی دریافت نکرده است.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* احمد نوراللهی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه بازی با تیم ملی عراق گفت: خدا را شکر در ۲ بازی اول نمایش خوبی داشتیم. در یکی دو روز اخیر ریکاوری کردیم و از فردا به بازی با عراق فکر می کنیم. دستورات کادر فنی را باید به بهترین شکل انجام دهیم تا دل مردم شاد شود.

* روزبه چشمی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه بازی با تیم ملی عراق گفت: خوشبختانه بازی به بازی جلو آمدیم. صعود ما قطعی شده و ریکاوری کردیم تا برای بازی با عراق آماده شویم. از فردا به بازی با عراق فکر می‌کنیم.

 

یکشنبه 23 دی:

* روزنامه البیان امارات خبر داد که فجر ابراهیم، سرمربی جدید تیم ملی سوریه بازوبند کاپیتانی را از عمر السومه، مهاجم گلزن این تیم گرفت و به احمد الصالح، مدافع تیم ملی داده است.

* تیم ملی عمان امروز از ساعت 17 به وقت تهران در دومین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات به مصاف ژاپن می رود. در این راستا فدراسیون عمان امروز اعلام کرد که 2000 بلیت خریداری کرده و به صورت رایگان در اختیار هواداران در دیدار امروز تیم ملی مقابل ژاپن قرار می دهد.

* کارلوس کی‌روش در گفتگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: در فوتبال بازی بعدی همیشه مهمترین بازی است و تقابل با عراق برای ما یک بازی حیاتی به شمار می‌رود. از حالا هر کاری که انجام می‌دهیم، برای بازی عراق خواهد بود، دیداری که باید با تمرکز بالا مقابل آنها بازی کنیم.

* کوانگ هوی، یکی از مربیان فوتبال ویتنام درباره بازی با ایران گفت: ایران از کلاس فوتبال بسیار عالی برخوردار بود و ما هر چه در توان داشتیم رو کردیم. ویتنام تا زمان دریافت گل نخست سطح فنی خوب خود را نسبت به حریف قدرتمند از غرب آسیا حفظ کرد. در صحنه گل نخست، ایران حمله گسترده‌ای را انجام داد و گل دوم نیز روی توانمندی و درخشش مهاجم این تیم حاصل شد.

* بازیکنان تیم ملی پس از برگزاری دیدار روز گذشته خود برابر ویتنام و برد این تیم، صبح امروز تمرینات خود را در سالن برگزار کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* احکام انضباطی از سوی کمیته انضباطی AFC:

میودراگ رادولوویچ، سرمربی تیم ملی لبنان را به خاطر انتقادات شدید علیه داوری پس از بازی با عربستان 7 هزار 500 دلار جریمه نقدی کرد.

دو دوی مان، بازیکن ویتنام به دلیل دریافت اخطار بابت گرفتن و کشیدن پیراهن بازیکن عراق در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 5000 دلار آمریکا جریمه شد و از جانب AFC هم هشداری جدی دریافت کرد.

کریمتس ایگور، بازیکن ازبکستان به دلیل رفتار نامناسبش پس از اخراج توسط داور در بازی با عمان در مرحله گروهی جام ملت‌ها، 7500 دلار آمریکا جریمه نقدی شد و یک جلسه محرومیتش بابت اخراجش در این بازی نیز اجرا خواهد شد.

آدیسون پرومارک، بازیکن تایلند نیز به دلیل دریافت اخطار بابت گرفتن و کشیدن پیراهن بازیکن بحرین در مرحله گروهی جام هفدهم 5000 دلار آمریکا جریمه نقدی شد و هشدار هم دریافت کرد.

هان کوانگ سونگ، بازیکن کره شمالی هم که در بازی با عربستان در مرحله گروهی جام ملت‌ها اخراج شد، یک جلسه محرومیت خود را باید سپری کند و 5000 هزار دلار آمریکا نیز جریمه نقدی شد.

صالح، بازیکن فلسطین که در بازی با سوریه در مرحله گروهی جام هفدهم از داور دو اخطار دریافت کرد و در نهایت هم اخراج شد، یک جلسه از همراهی فلسطین محروم شد و باید جریمه نقدی 5000 دلاری بپردازد.

وویونگ جونگ، بازیکن کره جنوبی به دلیل دریافت اخطار بابت گرفتن و کشیدن پیراهن بازیکن فیلیپین 5000 دلار آمریکا جریمه نقدی شد.

عامر عبدالرحمن از امارات به دلیل دریافت اخطار بابت گرفتن و کشیدن پیراهن بازیکن بحرین 5000 دلار جریمه نقدی شد.

 

* رسانه فرانسوی لوفیگاتو، ایران، کره و ژاپن را باید مدعی قهرمانی جام ملت های آسیا دانست.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* در دیدار تیم‌های ملی قطر و کره‌شمالی معز علی مهاجم تیم قطر توانست چهار بار دروازه کره‌شمالی را باز کند و علاوه بر تصاحب صدر جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا توانست به یک رکورد خوب برسد و به پنجمین بازیکنی تبدیل شود که در یک مسابقه از جام ملت‌ها موفق به زدن 4 گل می‌شود. پیش از او علی دایی و بهتاش فریبا از ایران، اسماعیل عبدالطیف از بحرین و حمزه الدردور از اردن توانسته بودن این کار را به انجام برسانند.

* مهند علی، مهاجم عراقی‌‌ها گفت: «گلزنی در هر دو دیدار برابر ویتنام و یمن باعث می شود تا انگیزه زیادی برای گلزنی برابر ایران هم داشته باشم. می خواهیم با پیروزی در دیدار پایانی به عنوان صدرنشین به دور بعد راه پیدا کنیم.   امروز بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و با شایستگی به دور بعد راه پیدا کردیم.»

* سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان به همراه پدر و مادرش در ورزشگاه مکتوم حاضر شد تا از نزدیک بازی ازبکستان و ترکمنستان را شاهد باشد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

شنبه 22 دی:

* سایت ورزش ژاپن در خصوص دیدار ایران - ویتنام اقدام به نظرخواهی از مخاطبین خود کرد و نظر آنها را در مورد نتیجه بازی جویا شد در این نظر خواهی 82 درصد برد تیم ایران را مقابل حریف خاور دوری پیش بینی کردند، 18 درصد نیز گفتند تیم ویتنام به تساوی مقابل تیم کارلوس کی‌روش خواهد رسید.

* روزنامه البیان امارات ترکیب احتمالی شاگردان کی روش برای این دیدار را اعلام کرد که به شرح زیر است: علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی ترابی، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون.

* فدراسیون عربستان اعلام کرد که یاسر الشهرانی، مدافع تیم ملی این کشور رسما بازی با لبنان را به خاطر مصدومیت از دست داد.

* لیث نوبری، کارشناس ایرانی شبکه الکاس قطر درباره دیدار ایران - ویتنام گفت: در این دیدار با توجه به قد و قامت کوتاه ویتنامی ها آنها بدون شک با بازی سرعتی به دنبال مشکل سازی برای ایران خواهند بود. سرعت بالای ویتنام نقطه قوت آنها است و در مقابل تیم ملی ایران به دفاع قدرتمند و ضربات سر متمایز است.

* درحالی تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 14:30 در ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی به مصاف ویتنام می‌رود، درب‌های ورزشگاه از ساعت 11:30 به روی تماشاگران باز شد تا بتوانند در جای خود مستقر شوند.

* با وجود این که ورزشگاه آل نهیان در مرکز شهر ابوظبی قرار دارد ترافیک سبکی در اطراف ورزشگاه برقرار است.

* تعداد زیادی پلیس در ورزشگاه حضور دارند که وظیفه برقراری امنیت عهده‌دار هستند.؛تمام کسانی هم که قصد ورود به ورزشگاه را دارند، باید به طور کامل بازرسی شوند.

* حدود ساعت 12:30 اتوبوس تیم ملی از هتل محل اقامت خود راهی ورزشگاه می‌شود.

* سامان قدوس در مصاحبه با سایت AFC عنوان کرد که بازیکنان تیم ایران به قهرمانی در جام ملت‌ها هنوز فکر نمی‌کنند و در حال حاضر تمام تمرکزشان روی بازی با ویتنام است.

* مئو، گربه پیشگوی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیش بینی کرد که ایران برنده بازی مقابل ویتنام است.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* ترکیب ایران مقابل ویتنام:

علیرضا بیرانوند، محمد کنعانی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی طارمی، سردار آزمون و اشکان دژاگه

* ترکیب تیم ملی ایران برای این بازی منتشر شد که نسبت به بازی گذشته با سه تغییر مواجه شده است. در قلب خط دفاعی محمدحسین کنعانی‌زادگان جایگزین مجید حسینی شده است در سمت راست خط دفاعی نیز وریا غفوری جایگزین رامین رضاییان شده است. درجناح چپ خط حمله نیز مهدی ترابی جای خود را به سامان قدوس داده است. 

* ترکیب 11 نفر اصلی یمن برای دیدار با عراق مشخص شد. محمد عیاش، دروازه بان و کاپیتان تیم ملی یمن بازی با عراق را نیز به خاطر مصدومیت از دست داد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* برخورد گرم سرمربیان ایران و ویتنام پیش از شروع بازی:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* پارک هانگ سئو سرمربی تیم ملی فوتبال ویتنام قبل از شروع دیدار ویتنام مقابل تیم ملی ایران گفت: بازی سختی در پیش داریم خودمان را آماده کردیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. نمی‌توانم پیش‌بینی از این بازی داشته باشم اما قطعا با تیم ضعیفی بازی نداریم و حریف قدرتمندی مقابل ما به میدان می‌رود. 

* کارلوس کی روش دقایقی بعد از ورود به استادیوم آل نهیان در خصوص دیدار امروز تیمش و اینکه آیا با توجه به نتایج قبلی با غرور وارد زمین می شود گفت: اصلا اینگونه نیست. تیم ما برای تمامی تیمهای حاضر در مسابقات احترام قائل است و دچار غرور نخواهد شد.

* بعد از دیدار امروز تیم ملی مقابل ویتنم بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی مقابل ویتنام به میدان نرفته اند در همین زمین تمرین تاکتیکی خواهند کرد. این تصمیم قبل از بازی توسط کی روش اتخاذ شده است.

* سایت فاکس اسپورت درحالی که مسابقات جام ملت های آسیا 2019 در حال برگزار است 5 بازیکن گران قیمت این تورنمت را معرفی کرد. علیرضا جهانبخش و سردار آزمون به ترتیب با 18 میلیون یورو و 9 و نیم میلیون یورو در در رده دوم و چهارم گران ترین بازیکنان جام قرار گرفت. سون ستاره کره جنوبی با 50 میلیون یورو در رده نخست گران قمیت ترین قرار گرفت.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* وینفرد شفر و سایر استقلالی‌ها در اردوی ترکیه به تماشای بازی ایران - ویتنام نشستند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* هنگامی که بازیکنان ویتنام صاحب توپ می شوند تماشاگران این تیم سرو صدای زیادی به راه انداخته و اینگونه از بازیکنان کشورشان حمایت می کنند.

* علی کفاشیان با حضور در جایگاه ویژه تماشاگر دیدار دو تیم است. وی هنگامی که نمایندگان AFC را دید برخورد گرمی با آنها داشت.

* با شروع مسابقه به تماشاگران تیم ایران اضافه شد و اینگونه بود که تماشاگران ایران با حضور در استادیوم از حریف سبقت گرفتند. حدود 3 هزار ایرانی و 2 هزار ویتنامی در ورزشگاه آل نهیان حضور دارند.

* آمار نیمه نخست ایران - ویتنام:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیالحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* سردار آزمون با زدن گل دوم به ویتنام خودش را در جام ملت‌های آسیا 3 گله کرد و حالا آقای گل رقابت‌ها تا اینجای کار است.

* تیم ملی ایران با برد دوم خودش 6 امتیازی شد و صعودش به مرحله بعدی رقابت‌ها را مسجل کرد.

 

جمعه 21 دی:

* نلو وینگادا، سرمربی پرتغالی سابق پرسپولیس و تیم امید به عنوان یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی کارش را شروع کرد.

* مین وونگ، بازیکن تیم ملی ویتنام ضمن بیان اینکه تیم ملی ایران تیمی بسیار قدرتمند است که فوتبال مدرنی ارائه می‌کند عنوان کرد ایران تیمی شکست ناپذیر نیست.

* چهار تیم از 6 تیم سوم گروه‌های مختلف جام ملت‌ها راهی مرحله حذفی خواهند شد و جدول تیم‌های سوم تا اینجای کار به شرح زیر است:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیالحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

پنجشنبه 20 دی:

* کنفدراسیون فوتبال آسیا محمد تقی جعفری، داور سنگاپوری را به عنوان داور دیدار ایران - ویتنام انتخاب کرد.

* فومینگ، داور بین المللی چینی را برای قضاوت دیدار عراق - یمن انتخاب شد.

* تمرین رسمی تیم ملی فردا و از ساعت ۱۱ لغایت ۱۲ و زمان کنفرانس مطبوعاتی کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی ایران ۱۲:۱۵ خواهد بود.

 

چهارشنبه 19 دی:

* بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس پس از برتری 3 بر 2 در اولین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 مقابل ویتنام گفت: در ابتدا بازی برای ما سخت شد. ما تیم ملی ویتنام را خوب آنالیز کرده بودم ولی در نهایت موفق شدیم در نیمه دوم به بازی برگردیم. خدارو شکر که موفق شدیم 3 امتیاز بازی را گرفتیم و امیداوریم در بازی مقابل یمن عملکرد بهتری داشته باشیم.

* شبکه ورزش یمن خبر داد که شب گذشته کاروان تیم ملی یمن به شارجه رسید تا خود را برای دیدار با عراق آماده کند.

* کاتانیچ، سرمربی عراق بعد از بازی ویتنام اعلام کرد: بازی ندادن طارق از ابتدای بازی اشتباه من بود.

* علیرضا جهانبخش که در دیدار اول تیم ملی مقابل یمن روی نیمکت نشسته بود مهیای حضور در میادین شده  و در صوتی که کی روش روی او نظر داشته باشد می تواند در ترکیب تیم ملی به میدان برود.

* مهدوی‌کیا که به دعوت AFC برای دیدن دیدارهای جام ملت‌های آسیا در امارات به سر می‌برد در دیدار خود با شیخ سلمان از وی خواست تا شرایطی فراهم شود که تیم های جوانان باشگاه های مختلف که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند روز قبل از برگزاری بازی بزرگسالان دو تیم با هم بازی کنند. این اتفاق در فوتبال اروپا در قالب یک جام در حال انجام است و به همین دلیل مهدوی کیا چنین پیشنهادی را مطرح کرد.

* رونالدوی برزیلی، ستاره سابق فوتبال جهان که این روزها در امارات حضور دارد از نزدیک شاهد مسابقه دو تیم ژاپن و ترکمنستان بود.

* خوان ماتا، ستاره اسپانیایی منچستر یونایتد که هم اکنون برای انجام اردوی 4 روزه در امارات بسر می‌برد، در پیامی برای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جام ملت‌ها آرزوی موفقیت کرد.

* جدول گروه‌های مختلف در پایان دور اول رقابت‌ها:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

سه‌شنبه 18 دی:

* علی قلی زاده بازیکن تیم ملی که صبح امروز، امارات را به مقصد اسپانیا و با هدف پیوستن به باشگاهش که در اسپانیا اردو دارد، ترک خواهد کرد.

* سایت لا فا کلمبیا در گزارشی با اشاره به برتری پرگل ایران مقابل یمن و احتمال حضور کی‌روش در تیم ملی کلمبیا پس از جام ملت‌ها تیتر زد:یک نتیجه خوب برای مربی آینده تیم ملی کلمبیا!

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* کارلوس کی‌روش در مورد برتری پرگل هند مقابل تایلند اظهار داشت: از زمانی که ما مقابل آنها بازی کردیم، کاملا این تیم دستخوش تغییراتی شده است.بازی جوانان هندی را به تازگی دیده‌ام.این تیم پیشرفت عظیمی کرده است. این یک نتیجه فوق‌العاده و برای تیم هند بود.

* سایت اسپورتس‌360 نگاهی به بازی‌های انجام شده روز گذشته جام ملت‌های آسیا کرد و از درخشش مردان کارلوس کی‌روش در بازی با یمن و همچنین برد تیم ملی چین مقابل قرقیزستان تعریف کرد.

* میلوان رایواچ سرمربی صربستانی تیم ملی فوتبال تایلند روز گذشته از سمت خود برکنار شد اما اتفاق عجیبی بعد از برکناری این مربی رخ داد. رایواچ که انتظار نداشت بعد از اولین بازی از سمت خود برکنار شود با برخورد سرد مسئولان و همراهان تیم ملی فوتبال تایلند رو به رو شد تا جایی که این مربی در نهایت با یک تاکسی از مقابل هتل اردوی تیم ملی کشورش را ترک کرد.

* طبق برنامه تمرین امروز تیم ملی از ساعت 11:30 به وقت تهران و 12 به وقت ابوظبی برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا روز شنبه ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف ویتنام خواهد رفت.

 

دوشنبه 17 دی:

* روزنامه البیان امارات به این دیدار پرداخت و دیدار تیم ملی کشورمان با یمن را به دیدار واقعیت با آرزو تشبیه کرد.ایران جزو پرافتخارترین تیم های جام ملت های آسیا است اما یمن اولین تجربه خود را در جام ملت ها دارد و به دنبال رویاپردازی است.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* فدراسیون فوتبال تایلند اعلام کرد که میلوان رایواچ، سرمربی صربستانی خود را به خاطر باخت بد در اولین دیدار جام ملت های آسیا برکنار کرده است.

* فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که خوان آنتونیو پیزی، سرمربی تیم ملی به خاطر مصدومیت سلمان الفرج، هافبک طراح تیم او را از لیست خارج کرد. بنا به تصمیم پیزی نوح الموسی، هافبک عضو باشگاه الاهلی جانشین الفرج می شود. الفرج یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی عربستان و عضو باشگاه الهلال بود.

* شبکه الکاس قطر یک نظرسنجی درباره نتیجه دیدار ایران با یمن برگزار کرد که در این نظرسنجی 68 درصد کاربران این شبکه قطری به برد ایران و 23 درصد به باخت و 9 درصد نیز به تساوی این بازی رای دادند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* تیم ملی یمن آخرین تمریناتش را پیش از دیدار با ایران انجام داد تا خود را برای این دیدار آماده کند. یمن با تمام قوا بدون هیچ مصدومی در تمرینات حضور پیدا کرد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* علیرضا فغانی، داور بین‌الملی کشورمان به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری قضاوت دیدار ژاپن - ترکمنستان در جام‌ ملت‌های آسیا را عهده دار شد. این دیدار چهارشنبه برگزار خواهد شد.

* ملی‌پوشان صبح امروز تمرین سبکی در هتل محل اقامت خود برگزار کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* محمد ابراهیم عیاش دروازه‌بان و کاپیتان 32 ساله تیم ملی فوتبال یمن به دلیل مصدومیت رسماً بازی اول این تیم در جام ملت‌های آسیا  مقابل تیم ملی ایران را از دست داد.

* در حالی که دیدار تیم های ایران و یمن از ساعت 20 به وقت محلی در ورزشگاه محمد بن زاید برگزار می شود خیابان های اطراف استادیوم کاملا خلوت است و تنها نمایندگان رسانه های مختلف در استادیوم حضور دارند. حضور پررنگ ماموران امنیتی در این ورزشگاه به چشم می‌آید.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* سرمربی تیم ملی یمن 11 نفر اصلی برای دیدار با ایران را معرفی کرد که به شرح زیر است:سعود السوادی، محمد فؤاد، مدیر عبدربه، محمد بارویس، علاء نعمان، احمد الحیفی، وحید الخیاط، علاء الصاصی، عماد منصور، عبدالواسع المطری و احمد السروری

* ترکیب ایران و یمن برای بازی:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* جان کوچیان سرمربی تیم ملی یمن پس از شکست سنگین مقابل ایران اظهار داشت: وقتی گل اول را دریافت کردیم به مشکل برخوردیم ولی قبل از آن وقتی بازی صفر صفر بود موقعیت هایی برای گلزنی داشتیم اما در ادامه راه تیم ملی فوتبال ایران بازی خوبی انجام داد و موفق شد تا با استفاده از قدرت فیزیکی و بالای بازیکنانش به موفقیت برسد.

* کارلوس کی روش بعد از برتری پرگل تیم ملی ایران مقابل یمن در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: معمولا در بازی های اول جام ملت ها شاهد هستیم بازیکنان با استرس کار را آغاز می‌کنند ولی خوشبختانه گل اول را خیلی زود زدیم و به تیم حریف فشار وارد کردیم. یمنی‌ها اشتباهاتی داشتند و ما از آن استفاده کردیم و جا دارد به بازیکنانم تبریک بگویم و همینطور به بازیکنان یمن که تا آخرین لحظه برای تیمشان جنگیدند.

 

یکشنبه 16 دی:

* سایت اسپورت عراق خبر داد که علی حصنی، هافبک 24 ساله تیم ملی این کشور که در بازی دوستانه این تیم با فلسطین مصدوم شده بود بازی اول با ویتنام را در جام ملت ها از دست داد.

* نوید مظفری، کارشناس داوری کشورمان پنالتی اعلام شده از سوی داور مسابقه امارات - بحرین را اشتباه دانست.

* محمد عیاش، دروازه بان و کاپیتان تیم ملی یمن پس از 6 روز غیبت از تمرین گروهی به خاطر مصدومیت بالاخره در تمرینات گروهی حضور پیدا کرد و آماده بازی با ایران شد. حسین الغازی دیگر مصدوم تیم ملی یمن نیز آماده بازی شد.

* محمد الرمیحی، بازیکن بحرین در جریان دیدار این تیم با امارات،  اولین گل بازی و این تورنمنت را در دقیقه 78 به ثمر رساند تا نام خود را در این مسابقات به عنوان زننده اولین گل ثبت کند. به همین بهانه AFC بابت گلزنی این بازیکن به وی تبریک گفت.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* الصاصی، ستاره یمنی در مورد دیدار با ایران در مصاحبه با روزنامه البیان امارات گفت: بازی اول ما مقابل ایران با توجه به تفاوت هایی که میان ما و آنها وجود دارد سخت است. تیم ملی ایران یکی از قدرت های فوتبال آسیاست و در جام جهانی 2018 روسیه حضور داشته است اما ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و آمادگی های ما مثبت بود.

*‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که عبدالرحمن الجاسم، داور قطری قضاوت دیدار عراق با ویتنام را برعهده خواهد داشت.

* ترکیب دو تیم استرالیا و اردن:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* عمر السومه در مصاحبه‌ای که از تلویزیون امارات پخش شد، هدف تیم کشورش را در جام هفدهم، کسب مقام خواند. این بازیکن عنوان کرد:دورانی که فقط در مسابقات شرکت می‌کردیم، سپری شده است.می‌خواهیم به دستاوردهای تازه‌ای برسیم. به این بازی‌های مهم آمده‌ایم که نه فقط حضور داشته باشیم بلکه برای کسب عنوان بجنگیم و تلاش کنیم.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب پس از اینکه اعلام کرد که ادهم مخادمه، داور اردنی قضاوت دیدار تیم ملی کره جنوبی با فیلیپین را برعهده خواهد گرفت ولی امروز تصمیمش را تغییر داد و مهند قاسم، داور عراقی را به عنوان داور اصلی گماشت.

 

شنبه 15 دی:

* محمد عیاش، دروازه بان و کاپیتان تیم ملی یمن تمرینات اختصاصی و فشرده ای را انجام داد. یمنی ها در تلاش هستند تا او را برای بازی با ایران آماده کنند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* تلویزیون دولتی چین به مناسبت شروع هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا که امروز در کشور امارات، آغاز می‌شود، گزارش مفصلی در اختیار عموم مخاطبین خود قرارداد. در این برنامه که شب گذشته انجام شد، از مسابقاتی که در امارات انجام می گیرد، به خاطر برگزاری در شکل 24 تیمی، به عنوان چالش فوتبالی قاره نام برده شد.

* تیم ملی عراق که روز گذشته با مشقت فراوان به امارات رسیده بود اولین تمریناتش را به همراه بشار رسن و همام طارق بازیکنان سرخابی ها انجام داد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* مسابقات جام ملت های آسیا 2019 امارات امروز ساعت 19:30 به وقت تهران با دیدار میزبان این رقابت ها با بحرین کلید می خورد. در این راستا فدراسیون امارات برای حمایت از هوادارانش 8 هزار بلیت رایگان تهیه کرده است تا در دیدار با بحرین میان هوادارانش توزیع کند.

* بازیکنان تیم ملی صبح امروز با حضور در سالن اجتماعات، آنالیز تهیه شده از تیم یمن توسط کادر فنی را مشاهده کرده و آخرین نکات فنی و تاکتیکی تیم را زیر نظر کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی بررسی کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* تصویری از مراسم افتتاحیه جام ملت‌ها:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* ترکیب دو تیم امارات و بحرین:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

 

جمعه 14 دی:

* مسابقات جام ملت های آسیا 2019 امارات از فردا(شنبه) با دیدار تیم ملی امارات با بحرین در افتتاحیه این مسابقات کلید می‌خورد. در این بین اخبار بدی از میزبانی اماراتی ها به گوش می رسد. اماراتی ها در کارشکنی عجیب علیه قطری ها روز گذشته ابتدا اجازه ورود به 5 روزنامه نگار قطری که ویزایشان نیز صادر شده را ندادند و در اقدام عجیب دیگر مانع ورود سعود المهندی، نایب رئیس قطری AFC به خاک این کشور را شدند.

* از اتوبوس تیم ملی یمن که یکی از رقبای تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی این رقابت ها است، رونمایی شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* بازیکنان تیم ملی عراق ساعت 18 روز گذشته به فرودگاه مسقط رسیدند و با تاخیر 9 ساعته عازم ابوظبی شدند. بازیکنان تیم ملی عراق تا جایی از این تاخیر خسته شده بودند که اقدام به استراحت و خوابیدن در فرودگاه مسقط روی زمین کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* شبکه الکاس با انتشار بیوگرافی از تیم ملی ایران و کره جنوبی که بیشترین برد را در تاریخ این رقابت ها دارند از کابرانش سوال کرد که آیا این دو تیم پرافتخار در این دوره از مسابقات به قهرمانی می رسند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* شمسول مادین، مدیر کمیته داور کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که برای مسابقات جام ملت های آسیا 2019 امارات 60 داور برای قضاوت در 51 بازی آماده شدند.

* مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز به همراه ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به کشور امارات سفر کردند. تاج و شکوری با هم قرار است در جلسه AFC شرکت کنند و به همین دلیل فعلا در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حضور پیدا نکردند.

* زمین تمرینی که در اختیار تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته 12 کیلومتر با هتل محل اقامتشان فاصله دارد. نام محلی که برای تمرین در اختیار تیم ملی قرار گرفته کریکت استادیوم است که 5 زمین تمرین دارد و زمین تمرین شاگردان کی روش درست در وسط زمین های دیگر است.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

* روزنامه الرایه قطر نام 5 مربی بزرگ حاضر در این مسابقات را اعلام کرد که می خواهند به افتخاراتشان چیزی اضافه کنند. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان یکی از این مربیان بود. هکتور کوپر، سرمربی ازبکستان، اریکسون، سرمربی فیلیپین، زاکرونی، سرمربی امارات و مارچلو لیپی، سرمربی چین 4 مربی بزرگ دیگر بودند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* مهدی تاج و ابراهیم شکوری، رئیس و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در محل تمرین تیم ملی حاضر شدند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* نمایی از ورزشگاه زاید که فردا (شنبه) میزبان دیدار افتتاحیه جام ملت های آسیای 2019 بین امارات و بحرین خواهد بود:

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

پنجشنبه 13 دی:

بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس در مصاحبه با شبکه فوتبال عراق گفت: به تمام عراقی ها از هواداران، رسانه ها گرفته تا مسئولان عرض سلام و ادب دارم. من به عنوان عضو کوچکی از تیم ملی عراق که پیش روی خودمان مسابقات مهمی به نام جام ملت های آسیا را پیش رو داریم از شما تقاضا می کنم که ما را در این رقابت ها حمایت کنید.

* سایت«عرب نیوز» در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 امارات 5 ستاره این مسابقات که در این تورنمنت خواهند درخشید را معرفی کرد.

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پرسپولیس جزو این 5 ستاره قرار گرفت. 4 ستاره دیگر جام ملت ها به شرح زیر است: عمر السومه (سوریه)، شویا ناکاجیما (ژاپن)، سون هیونگ مین (کره جنوبی) و سالم الدوسری (عربستان).

* بازیکنان تیم ملی صبح امروز با حضور سرمربی تیم ملی در کلاس آنالیز حضور یافته و نکات فنی را مرور کردند.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* روزنامه استاد الدوحه قطر نوشت اسماعیل محمد (قطر)، نام تائه هی (کره‌جنوبی)، علی الحبسی (عمان)، عمر عبدالرحمن (امارات)، سعید عزت‌اللهی (ایران)، فراس الخطیب (سوریه)، آرون موی (استرالیا) و گوستین میرام (عراق) 8 بازیکن مطرحی هستند که جام ملت‌های آسیا 2019 آسیا را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند؛ بازیکنانی که می‌توانستند مهم‌ترین سلاح‌های تیمشان باشند.

 

* دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها شنبه در ورزشگاه زاید برگزار خواهد شد. اماراتی‌ها روی حمایت هوادارانشان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند اما فدراسیون فوتبال بحرین اعلام کرد که میدان را خالی نمی‌کند و در بازی افتتاحیه برای طرفدارانش جایگاه می‌خواهد. فدراسیون فوتبال بحرین همچنین به شهروندان بحرینی‌اش در امارات اعلام کرده می‌توانند برای خرید بلیت به سفارت بروند. شرکت بتلکو (شرکت مخابرات بحرین) هم اعلام کرد یک هواپیمای مجانی تهیه کرده تا هواداران تیم ملی بحرین را برای بازی افتتاحیه به امارات ببرد.

* اردنی‌ها سه‌شنبه شب راهی ابوظبی شدند و در شرایطی پا به این شهر گذاشتند که اردنی‌های کشور امارات استقبال خوبی از کاروان این تیم در فرودگاه داشتند. همچنین مسوولان سفارت نیز خود را به فرودگاه ابوظبی رساندند تا با شیرینی از حاضران پذیرایی کنند.

* سانچز سرمربی اسپانیایی قطر بعد از بازی با ایران روز سه‌شنبه یک جلسه تمرین ریکاوری برای بازیکنان در نظر گرفت و در ادامه با تصمیم او بازیکنان تا روز پنجشنبه استراحت خواهند کرد.

* یک مربی استرالیایی چند روزی برای کمک به ارتقای آمادگی بدنی بازیکنان در تمرینات تیم ملی حضور داشت که در نهایت ایران را در جام ملت‌های آسیا همراهی خواهد کرد. کرک نام عضو جدید کادر فنی تیم ملی است. این مربی در تمرینات تهران به کادر تیم ملی اضافه شد اما هیچ خبری درباره او از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته تیم‌های ملی اعلام نشده بود.

 

 

 

چهارشنبه 12 دی:

* کاروان تیم ملی کشورمان صبح امروز قطر را به مقصد امارات ترک کرد تا راهی جام ملت‌های آسیا شود.

* کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران معتقد است که علیرضا جهانبخش برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا 2019 امارات آماده خواهد بود. او درباره این موضوع گفت: جهانبخش بر وفق مراد تمرین می کند، هرچند او برای دیدار اول ما با یمن آماده نخواهد بود. تیم ملی کشورمان در تاریخ 17 دی ماه در اولین بازیش در جام ملت های آسیا 2019 امارات به مصاف تیم ملی یمن می رود.

* کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمات نهایی خود درباره داوران قضاوت کننده در رقابت‌های جام ملت‌ها را اتخاذ کرده و به صورت رسمی مشخص شده که تکنولوژی VAR در این رقابت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* تیم فوتبال کره جنوبی که اردوی ۳ روزه‌ای را قبل از شروع جام ملت‌های آسیا در شهر ابوظبی برپا کرده بود، با پایان دادن به این اردو راهی دوبی شد.

* کاروان تیم ملی که جهت حضور در مسابقات جام ملتها صبح امروز، دوحه را به مقصد ابوظبی ترک کرد پس از توقف در جزیره کیش، دقایقی پیش وارد ابوظبی شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

 

سه‌شنبه 11 دی:

* سایت قطری الدوحه، تیم ملی کشورمان را به عنوان نامزد اصلی قهرمانی در جام ملت ها معرفی کرد و نوشت: تیم ملی ایران با دست یافتن به قهرمانی پا به این رقابت ها گذاشته است.ایرانی ها در گروه چهارم در کنار تیم های یمن، عراق و ویتنام به دنبال رسیدن به چهارمین قهرمانی در آسیا است.

* سانچس، سرمربی اسپانیایی قطر بعد از بازی با ایران تصمیم گرفت تا به بازیکنانش به مدت 2 روز استراحت دهد و بعد از آن تمریناتشان را از سر بگیرند. قطر قرار است جمعه آینده برای حضور در جام ملت های آسیا 2019 عازم امارات شود.

* روزنامه الرایه قطر اعلام کرد که لیگ ستارگان قطر با داشتن 24 بازیکن در مسابقات جام ملت های آسیا 2019 در 6 تیم ملی جزو لیگ های برتر در این مسابقات است. در میان این 24 بازیکن 3 بازیکن ایرانی نیز به چشم می خورد. مهدی طارمی بازیکن الغرافه، امید ابراهیمی بازیکن الاهلی و رامین رضاییان بازیکن الشحانیه 3 بازیکن تیم ملی کشورمان در این مسابقات هستند.

* اسماعیل مطر، کاپیتان باتجربه امارات در تمرینات اخیر این تیم صحبت هایی با بازیکنان انجام داد. او درباره جام ملتها گفت: این یک تلنگر است. باید در خاک خودمان و مقابل تماشاگران اماراتی نمایش خوبی داشته باشیم. بازیکنان فعلی امارات خوش شانس هستند که در این تورنمنت در کشور خودشان حضور پیدا می کنند. شاید این تجربه دیگر تکرار نشود. به همین دلیل مسئولیتی که بر شانه های شما قرار دارد، سنگین است و باید تا سطح این مسابقات خودتان را بالا ببرید.

* سایت فاکس اسپورت در گزارشی به معرفی بازیکنان باتجربه در جام ملت های آسیا 2019 پرداخت که بازی های ملیشان 3 رقمی هستند. احسان حاج صفی جزو 10 بازیکن باتجربه جام ملت های آسیا قرارداد چون او تنها بازیکن ایرانی است که در ترکیب کنونی تیم ملی تعداد بازی هایش 3 رقمی است. در این فهرست 10 نفره احمد مبارک از تیم ملی عمان  با ۱۶۲ بازی ملی و اسماعیل مطر از تیم ملی امارات با ۱۲۵ به ترتیب دره رده اول و دوم قرار دارند.

* * کولینا درباره استفاده فناوری VAR در جام ملت‌ها گفت: سیستم VAR نمی‌تواند به تمامی اشتباهات داوری پایان دهد اما برای کاهش اشتباهات بسیار موثر است و به موفقیت تورنمنت‌های بزرگ کمک می‌کند. انتظار می‌رود شاهد سخت‌ترین و در عین حال قوی‌ترین دوره جام ملت‌های آسیا باشیم. در حالی که این مسابقات با حضور 24 تیم برگزار می‌شود، به عقیده من سیستم کمک‌داور ویدئویی به پایین آمدن اشتباهات در این رقابت‌ها کمک خواهد کرد. با این حال این سیستم همچنان به زمان بیشتری در سال‌های آینده نیاز دارد تا تمامی نقاط ضعف آن رفع شود.

* طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، این رقابت‌ها با حضور و مشارکت 5000 داوطلب در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود. بر این اساس بیش از 23 هزار نفر جهت مشارکت در برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کردند که در این بین درخواست 5000 داوطلب پذیرفته شد. نفرات انتخاب‌شده از 113 کشور مختلف آسیایی و غیرآسیایی هستند و در مجموع 41 زبان مختلف در برگزاری این رویداد مشارکت خواهند داشت. برنامه‌های آماده‌سازی داوطلبان از هفته گذشته آغاز شده و در ورزشگاه شیخ‌زاید ابوظبی دنبال می‌شود. همچنین جوان‌ترین داوطلب حاضر در این رقابت‌ها 16ساله و مسن‌ترین آنها 84ساله است.

* یک روزنامه چاپ امارات در گزارشی از استرالیا به‌عنوان یکی از 3 تیم برتر مسابقات از نظر قوای جسمانی نام برد. این رسانه عنوان کرد کانگوروها به‌طور متوسط 112 کیلومتر در هر بازی می‌دوند و از توازن تکنیکی خوبی بهره می‌گیرند. این نشریه همچنین از تیم‌های ملی ایران و ژاپن به‌عنوان دیگر تیم‌های قدرتمند به‌لحاظ توانایی جسمی نام برد.

* ژاوی هرناندس میهمان شبکه الکاس قطر بود تا مسابقات جام ملت‌های آسیا را پیش‌بینی کند. ستاره کنونی السد که مرحله به مرحله تیم‌های صعودکننده را انتخاب کرد اعتقاد دارد ایران در نیمه‌نهایی به ژاپن می‌خورد و بازنده می‌شود. از طرف دیگر او در یک پیش‌بینی عجیب قطر را پیروز میدان در فینال مقابل ژاپن دانست و قهرمان این رقابت‌ها معرفی کرد.

* سایت اسپورت عراق خبر داد کاتانچ، سرمربی تیم ملی عراق تصمیم گرفته به‌خاطر نزدیک بودن آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019، سومین دیدار تدارکاتی برای تیم ملی این کشور را لغو کند.

 

دوشنبه 10 دی:

* سرکو کاتانچ سرمربی اسلوونیایی عراق در گفتگو با رسانه های این کشور با تکذیب انجام یک بازی دوستانه دیگر مدعی شد شاگردانش بعد از دو بازی با چین و فلسطین به اوج آمادگی و پختگی تاکتیکی رسیدند و دیگر نیازی به برگزاری بازی دوستانه آن هم یک هفته قبل از اولین بازی جام ملت های آسیا ندارند.

* نورالدین ولد علی، سرمربی الجزایری تیم ملی فلسطین در مصاحبه با شبکه الکاس قطر درباره تیم هایی که توانایی رسیدن به نیمه نهایی جام ملت های آسیا را دارند، گفت: به نظرم تیم های ملی عربستان، قطر، استرالیا و ایران 4 تیمی خواهند بود که به نیمه نهایی این رقابت ها می رسند.

* ژاوی هرناندز، کاپیتان سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا میهمان شبکه الکاس قطر بود تا این مسابقات را پیش بینی کند. ستاره کنونی السد معتقد است که تیم ملی ایران در نیمه نهایی به ژاپن می خورد و در این بازی بازنده می شود و از راه یابی به فینال بازمی ماند. از طرف دیگر این ستاره اسپانیایی در یک پیش بینی عجیب قطر را پیروز میدان در فینال مقابل ژاپن دانست و قهرمان این رقابت ها را قطر معرفی کرد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

کادر فنی تیم ملی امارات نام ریان یسلم را از فهرست تیم کنار گذاشت. این هافبک ریز نقش تیم العین، به دلیل مصدومیت شرایط خوبی ندارد و تکلیف او برای جام ملتها مشخص نیست. جایگزین یسلم در ترکیب امارات، محمد خلفان خواهد بود. نکته جالب درباره این جابجایی این است که خلفان در خط حمله بازی میکند و جایگزین یک هافبک شده است. محمد خلفان مهاجم تیم الفجیره امارات است. گفتنی است میزبان جام ملتهای آسیا در گروه اول با هند، تایلند و بحرین همگروه است.

*تیم داوری بحرینی برای حضور در جام ملتهای آسیا امروز به کشور امارات رسید. این تیم متشکل از نواف شکرا...، داور آسیایی حاضر در جام جهانی، به همراه یاسر تلفت و محمد جعفر است. قرار است که این سه داور بحرینی در شهر دبی حضور داشته باشند. تیم داوری بحرین از اهمیت خاصی برای ای اف سی برخوردار است و داوران این کشور جایگاه مهمی در مسابقات مختلف آسیایی دارند. این سه داور هم سطح بالایی را در آزمونهای مقدماتی جام ملتهای آسیا نشان دادهاند و همگی از داوران الیت آسیا هستند.

*تیم ملی تایلند هم که در گروه A حضور دارد و روز یکشنبه آینده باید کار خود را در این تورنمنت شروع کند، دیروز صبح با پروازی از بانکوک راهی ابوظبی شد. شیرهای جنگی که پس از دو دوره غیبت دوباره به جام ملتها رسیدهاند، به دنبال تجربهای مثل سال 1972 هستند که در خانه موفق به کسب مقام سومی شدند. تایلند در پنج دورهای که پس از آن سال در جام ملتها حضور داشته، همواره در مرحله نخست حذف شده است. امسال تجربه میلووان رایواچ، سرمربی 65 ساله تایلند، امید اصلی این نماینده شرق آسیا است. تایلندیها با امارات میزبان، بحرین و هند همگروه هستند و در نخستین گام باید به مصاف تیم هند بروند.

*مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی تیم ملی چین با انتشار فهرست نهایی و 23 نفره چین تایید کرد ژان زنگ ژی کاپیتان سرشناس این کشور را با سنی بیش از 38 سال به امارات خواهد آورد تا با بستن بازوبند کاپیتانی به بازو نقش رهبری اژدهای سرخ در داخل زمین را برعهده داشته باشد.

نکته جالب اینکه جوانترین بازیکنان حاضر در رقابتها نیز از کشورهایی همچون ویتنام، قطر و ... معرفی شدند تا تقابل تجربه و جوانی در بزرگترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن جذابیتهای بسیار بیشتری به خود بگیرد.

*رسانههای اماراتی از آماده شدن ورزشگاه حمید الطایر برای رقابتهای جام ملتهای آسیا خبر دادند. این ورزشگاه که به همراه استادیوم آل مکتوم متعلق به باشگاه النصر است، برای جام ملتهای آسیا تجهیز شده و آماده پذیرایی از میهمانان است. تجهیز و آمادهسازی استادیوم حمید الطایر 8 ماه به طول انجامید و ساختمانهای مختلف آن نوسازی شد. این ورزشگاه 6 اتاق رختکن، یک اتاق برای مربیان، یک اتاق برای داوران، یک قسمت VIP به همراه آسانسور برای میهمانان ویژه و همچنین سالن بدنسازی و تمرین دارد.

* فرش جام ملتهای 2019 آسیا که توسط محمد حسین کاظمی حامد بافنده تبریزی بافته شده به زودی از سوی فدراسیون فوتبال به موزه ای اف سی اهدا میشود.

 این فرش قرار است روز جمعه طی مراسمی در بوستان آب و آتش تهران رونمایی شود و بعد از آن از سوی فدراسیون فوتبال به موزه کنفدراسیون فوتبال آسیا اهدا میشود. همچنین این بافنده تبریزی فرش کارلوس کیروش را هم بافته است که قرار است بعد از جام ملتها به پاس زحماتی که طی هشت سال حضور در تیم ملی کشیده به او اهدا شود.

این فرش هم روز جمعه در بوستان آب و آتش رونمایی میشود. جالب اینکه بدانید حامی مالی این قالیها شرکتی است که در ژاپن و در حوزه فرش فعالیت میکند.

* شبکه ورزش یمن خبر داد که عبدالواسع المطری، آخرین بازیکن تیم ملی یمن دیروز به کاروان یمنیها در امارات ملحق شد. با پیوستن المطری فهرست 23 نفره نهایی یمن برای حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا 2019 تکمیل شد. نخستین دیدار ایران در این مسابقات با یمن در تاریخ 15 دی ماه است.

* سایت الکوره خبر داد که کاروان تیم ملی فوتبال عراق پنجشنبه قرار است اردوی تدارکاتی دوحه را به اتمام برساند و عازم امارات شود تا در مسابقات جام ملت های آسیا 2019 حضور پیدا کند.

عراق رقیب اصلی ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 امارات است.

* سایت فاکس اسپورت امروز در گزارشی به معرفی 5 دروازه بان مهم در مسابقات جام ملت های آسیا 2019 امارات پرداخت که علیرضا بیرانوند، دروازه تیم ملی کشورمان در این لیست قرار گرفت.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

یکشنبه 9 دی:

* یک هفته بعد از اقامت در دوحه و تمرین در کمپ آسپایر کاروان تیم ملی  چین صبح امروز دوحه را به مقصد امارات ترک و با استقبال مسئولان برگزار کننده جام ملت ها وارد شهر دبی شد.

* فدراسیون فوتبال امارات خبر داد که با تصمیم زاکرونی، سرمربی تیم ملی این کشور ریان یسلم، بازیکن العین که مصدوم شده بود از لیست تیم ملی خارج شد و محمد خلفان، بازیکن الفجیره جایگزینش شد.

* مهدی تاج برای حضور در کنگره AFC و بازی اول تیم ملی در امارات حاضر می‌شود ولی برای بازی دوم تیم ملی 22 دی مقابل ویتنام تاج  به خاطر برگزاری مجمع عمومی فدراسیون به تهران بر می‌گردد و در این بازی غایب است.

* فدراسیون فوتبال کشورمان با توجه به احتمال کارشکنی اماراتی‌ها در میزبانی برای ایران، با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری کرده است.

* فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد از علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی، علی پروین و علی جباری  به صورت رسمی برای حضور در جام ملت‌ها دعوت به عمل آورد.

* شبکه ورزش یمن خبر داد که دیدار تدارکاتی تیم ملی این کشور با ازبکستان که قرار بود چهارشنبه پیش رو برگزار شود لغو شد. تیم ملی یمن در اولین دیدارش 15 دی ماه به مصاف تیم ملی ایران می رود.

* در یکی از آخرین بازی های دوستانه ای که پیش از جام ملتها برگزار می شود، امروز تیم های ملی استرالیا و عمان با یکدیگر دیدار می کنند. این بازی به نوعی آماده سازی هر دو تیم برای نخستین بازی مرحله گروهی است.

* شماره پیراهن بازیکنان ایران مشخص شد. اسامی کامل ۲۳ بازیکن تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا، به همراه شماره پیراهن آنها در زیر آمده است:


۱ - علیرضا بیرانوند
۲ - وریا غفوری
۳ - احسان حاج‌صفی
۴ - روزبه چشمی
۵ - میلاد محمدی
۶ - احمد نوراللهی
۷ - مسعود شجاعی
۸ - مرتضی پورعلی‌گنجی
۹ - امید ابراهیمی
۱۰ - کریم انصاری‌فرد
۱۱ - وحید امیری
۱۲ - امیر عابدزاده
۱۳ - محمدحسین کنعانی‌زادگان
۱۴ - سامان قدوس
۱۵ - پژمان منتظری
۱۶ - مهدی ترابی
۱۷ - مهدی طارمی
۱۸ -  علیرضا جهانبخش
۱۹ - سید مجید حسینی
۲۰ - سردار آزمون
۲۱ - اشکان دژاگه
۲۲ - سید پیام نیازمند
۲۳ - رامین رضاییان

* کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال بخش‌ نامه‌ای به فدراسیون های عضو، اصول رفتاری در ورزشگاه‌ها در مسابقات های جام ملت های آسیا 2019 که از 15 دی ماه به میزبانی امارات برگزار می‌شود را  اعلام کرد.

* وسام رزق، کاپیتان سابق تیم ملی قطر در پیش بینی قهرمان این مسابقات در مصاحبه با شبکه الکاس عنوان کرد: به نظرم با توجه به قدرت تیم ملی ایران و عملکردی که در جام جهانی داشت یک پای فینال ایران خواهد بود و در آن سوی رقابت ها نیز سوریه به فینال خواهد رسید.

* تیم ملی فوتبال ویتنام که درگروه D رقابت‌های جام ملت‌های آسیا یکی از رقبای تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود، فردا در دوحه دیداری با فیلیپین خواهد داشت.

* پارک هانگ‌سئو، سرمربی ویتنام در مصاحبه‌ای از تیم ملی کشورمان به عنوان قدرت بزرگ مسابقات جام ملت‌های آسیا در امارات دانست.

* فدراسیون عربستان اعلام کرد که تیم ملی این کشور فردا(دوشنبه) در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی کره جنوبی می رود.

* فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای درباره چگونگی دریافت بلیت جام ملت های آسیا 2019 صادر کرد:

کلیه هواداران تیم ملی که موفق به خرید بلیت از طریق سامانه فدراسیون فوتبال شده اند و گزینه دریافت حضوری بلیت ها را انتخاب کرده اند، می توانند با در دست داشتن اصل کارت شناسایی معتبر (کارت ملی، شناسنامه و یا گذرنامه خریدار) جهت دریافت بلیت های خود به فدراسیون فوتبال واقع در خیابان شیخ بهایی، کوچه 12 متری سوم، پلاک 4- طبقه دوم – واحد 6 مراجعه کنند.

* شبکه ورزش یمن خبر داد که عبدالواسع المطری، آخرین بازیکن تیم ملی یمن امروز به کاروان یمنی ها در امارات ملحق شد.

با پیوستن المطری لیست 23 نفر نهایی یمن برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا 2019 تکمیل شد. اولین دیدار ایران در این مسابقات با یمن در تاریخ 15 دی ماه است.

* شاگردان خوان پیتزی آرژانتینی برای انجام یک مسابقه تدارکاتی پرفشار مقابل کره‌جنوبی در روز دوشنبه آماده می‌شوند. به همین منظور طبق درخواست کادر فنی، تمرینات تیم ملی عربستان پشت درهای بسته و به دور از چشم اهالی رسانه برگزار می‌شود. عربستان در مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه پنجم با قطر، لبنان و کره‌شمالی هم‌گروه است.

* در ادامه دیدارهای دوستانه ملی، امارات به مصاف کویت رفت و با دو گل مغلوب شد. اماراتی‌ها در شرایطی متحمل شکست شدند که کمتر از 8 روز دیگر میزبان رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا خواهند بود. در دیگر دیدار دوستانه، چین و اردن به تساوی یک بر یک رسیدند. عراق هم با یک گل از سد فلسطین گذشت. تک‌گل این بازی را طارق همام بازیکن استقلال در دقیقه 46 به ثمر رساند.

* کاروان تیم ملی یمن که 3 روز پیش به ابوظبی رسیده بود روز جمعه نخستین تمریناتش را برای آمادگی در جام ملت‌های آسیا انجام داد. یمن قرار است امروز (یکشنبه) در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی سوریه برود. نخستین بازی تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا 17 دی‌ماه مقابل یمن است.

* به نوشته یونهاپ نیوز، پائولو بنتو علی‌رغم غیبت سون در دو بازی نخست، بازوبند کاپیتانی را به او خواهد سپرد. در جام جهانی کی سونگ یئونگ در دو بازی نخست بازوبند کاپیتانی تیم کره‌جنوبی را بر بازو داشت و در بازی سوم این بازوبند به هیونگ مین رسید اما حالا به نظر می‌رسد بازوبند از ستاره نیوکاسل گرفته می‌شود و به سون می‌رسد. البته در دو بازی نخست که بازیکنان حاضر در لیگ جزیره غایب خواهند بود، کیم یونگ-گوون دفاع وسط تیم گوانگ‌ژو بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست.

* عمر السومه، ستاره خط حمله سوری‌ها که برای کمک به باشگاه الاهلی عربستان قرار بود دیرتر به تمرینات اضافه شود، پس از اینکه روز جمعه یک باخت دیگر هم با تیم باشگاهی خود تجربه کرد، ماموریت خود در عربستان را پایان‌یافته دید و دیشب (شنبه شب) به ابوظبی رفت تا برای جام ملت‌های آسیا آماده شود. همچنین مصعب بلحوس و یوسف قلفا هم دو بازیکن دیگری هستند که دیشب به اردوی سوریه پیوستند تا ترکیب نفرات این تیم کامل شود.

 

شنبه 8 دی:

* مسئولان فوتبال امارات به دنبال این هستند تا با تدارکی ویژه مردم خود را به استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات کشانده و حمایت ویژه‌ای از تیم ملی فوتبالشان بکنند.

 

* عمر السومه، ستاره خط حمله سوری ها که برای کمک به باشگاه الاهلی عربستان قرار بود دیرتر به تمرینات اضافه شود، پس از اینکه دیروز یک باخت دیگر هم با تیم باشگاهی خود تجربه کرد، ماموریت خود در عربستان را پایان یافته دید و امشب به ابوظبی می رود

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* سرمربی تیم ملی فلسطین در صحبت های خود درباره ماموریت مهم این تیم در جام ملت های آسیا اضافه کرد: همه می دانیم که می خواهیم چه کار تاریخی انجام دهیم و ما نقش ملت فلسطین را بازی می کنیم. از بقیه تیم ها متفاوت هستیم.

 

* برند اشتانگه، سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال سوریه گفت: هدف ما در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تکرار سناریوی ۲۰۰۷ عراق است.

 

* دومین رقیب ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا از سوی مسئولان برگزاری رقابت ها به عنوان جوان ترین تیم معرفی شد.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

 

* کمیته برگزاری رقابت ها با انتشار تصویری از بلیت های این دوره از رقابت ها همین طور مراسم افتتاحیه مدعی شد مراسم از ساعت 17:00 به وقت محلی آغاز و نزدیک به یک ساعت به طول خواهد انجامید.

لحظه به لحظه با جام ملت‌های آسیا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز