خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری با همتای عراقی:

اجازه نمی‌دهیم کسی در روابط ایران و عراق دخالت کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۱۲۱

وزیر امور خارجه تاکید کرد: روابط ایران و عراق به زیان هیچکس نیست، بنابراین اجازه دخالت در آن را به کسی نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف عصر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با محمدعلی حکیم، همتای عراقی خود در بغداد در نشست خبری مشترک با خبرنگاران به جزئیات دیدار خود با وزیر خارجه عراق اشاره کرد و گفت: در مذاکرات امروز ۱۰ عنوان کلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دیدگاه بسیار نزدیکی بین دو کشور در بسیاری از زمینه‌‌ها وجود داشت. 

وی با بیان اینکه روابط دوجانبه در حوزه‌‌‌های مختلف تجاری، سیاسی و مردمی، گردشگری سلامت و عتبات عالیات، تحولات منطقه‌‌ای و همکاری در سازمان‌‌های بین‌‌‌المللی از جمله محورهای بحث شده در این دیدار بود، اظهار داشت: توافق شد یک کمیته مشترک مربوط به کشتیرانی و منابع آب اروندرود و شط‌‌‌العرب میان دو کشور تشکیل و اعضای کمیته را به یکدیگر معرفی کردیم تا هرچه سریع‌تر بتوانند کار را شروع کنند.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان رایزنی پیرامون مسائل سوریه را محور دیگر مذاکره با همتای عراقی برشمرد و با بیان اینکه پیرامون ضرورت بازگشت حاکمیت در کل اراضی سوریه و مقابله با تروریسم در سوریه و حمایت از دولت سوریه گفت‌گو کردیم، تصریح کرد: از تلاش دولت عراق برای عادی‌‌سازی در روابط دولت سوریه با جامعه عرب استقبال می‌کنیم.

ظریف اضافه کرد: همچنین از روند صلح و جلوگیری از ادامه خون‌ریزی در یمن حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های صهیونیستی و حمایت از سیاست‌های صهیونیستی را خطر اصلی برای منطقه می‌داند، خاطرنشان کرد: از این‌‌رو معتقدیم همه باید یکپارچه از آرمان فلسطین و مردم فلسطین حمایت کنیم.

ظریف افزود: روابط ایران و عراق به زیان هیچکس نیست، بنابراین اجازه دخالت در آن را به کسی نمی‌‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز