خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها:

دانشگاه‌ها مسئول پرورش و تربیت دینی جوانان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۸۳

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نشستی با روسای دانشگاه های استان یزد، تعلیم و تربیت را مکمل یکدیگر دانست و گفت: دانشگاه طراز اسلامی در جامعه اسلامی، مسئول پرورش و تربیت دینی جوانان نیز هست و در برابر نگرانی های فرهنگی خانواده ها نسبت به فرزندان مسئول است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام رستمی دراین نشست با ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به دانشگاهیان استان یزد، به دغدغه ایشان در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی، دانشگاه کار ویژه ها و مسئولیت های متعددی دارد که یکی از آنها حل مسائل کشور است.

وی کارنامه موفق تکیه بر دانشگاهیان در امور دفاعی، هسته ای، پزشکی و موارد دیگر را یادآورشد و افزود: دانشگاه کانون تجمع نخبگان هر جامعه است و در برابر جامعه مسئولیت دارد، لذا باید در برابر مسائل اجتماعی-فرهنگی، زیست محیطی، کم آبی و سایر مسائل کشور هم باید مواضع فعال اتخاذ کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دومین کارویژه دانشگاه را تربیت قوه عاقله و مدیران و مسئولان و شهروندان مطلوب ذکر کرد و گفت: حدود نیمی از جوانان کشور در تأثیرپذیرترین مقطع عمر خود وارد دانشگاهی می شوند که ما مدیران آن هستیم و فرصت عظیم اثرگذاری و شکل دهی به جریان اصلی نسل آینده کشور در فضاهای دانشگاهی در اختیار ماست که در این خصوص باید نهایت بهره برداری صورت گیرد.

وی افزود: جوان در دانشگاه باید درس زندگی بگیرد و ما باید از دانشجویان انسان های بهتری بسازیم. شاهد هستیم که بسیاری از جوانان مراتب بالایی در علم کسب کرده اند اما با مهارت های زندگی فردی و اجتماعی آشنا نیستند و این نقش دانشگاه است که هر دو را پا به پای هم پیش ببرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارویژه دیگر دانشگاه را تحول دائمی و گذر از مصرف کنندگی به تولیدکنندگی علم دانست و گفت: در بسیاری از عرصه ها دارای مقام های نخست جهان و از صادرکنندگان محصولات علمی به کشورهای پیشرفته هستیم اما این فرآیند را از طریق فرصت و انگیزه دادن به دانشجو باید به سایر عرصه ها نیز تسری داد و هدف دشمن راکه ناامید کردن جوانان نسبت به آینده است، ناکام گذاشت.

حجت السلام رستمی با اشاره به سند جامع دانشگاه اسلامی که مجموعه های اصلی آموزش عالی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین آن نقش داشته اند، از روسای دانشگاه ها خواست تا در دانشگاه های خود درباره آن بحث کنند و راهکارهای عملی برای اجرایی کردن آن ارائه دهند.

محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه یزد نیز از نگاه مثبت حجت الاسلام رستمی به دانشگاه و جایگاه آن در کشور قدردانی کرد و گفت: یک عزم جدی برای ساماندهی کم و کیف نظام آموزش عالی کشور نیاز است که با عنایت به نقش شما در شورای عالی انقلاب فرهنگی امید است این امر اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به پیچیدگی های مباحث فرهنگی گفت: ممکن است با برخی اقدامات انضباطی و موقتی بتوان رفتارهای گروهی از دانشجویان را هدایت یا کنترل کرد اما باید با همفکری حوزه و دانشگاه و نگاه عالمانه همراه با دلسوزی به سمت اصلاح اعتقادات و باورهای افراد پیش برویم.

درپایان این نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یزد دیدگاه ها و نظرات خود را با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در میان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز