خبرگزاری کار ایران

سالاری:

فرایند سرمایه‌گذاری در تهران دچار مشکلات اساسی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۹۲۶

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: فرایند سرمایه گذاری در شهر تهران دچار مشکلات اساسی است؛ چرا که ما برای سرمایه گذاران، بسته های تشویقی موثر و معنادار پیش بینی نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری به ارائه لایحه جامع مشارکت و سرمایه گذاری شهر تهران» گفت: این طرح خودش تعیین تکلیف کننده نیست؛ بلکه مجموعه ای از سیاست ها و رویکردها را برای ارائه لایحه جامع در خصوص مشارکت و سرمایه گذاری ارائه می دهد و همانطور که همه می دانیم وضعیت مشارکت و سرمایه گذاری در ماموریت های مدیریت شهری دچار مشکلات اساسی است.

وی ادامه داد: طی دهه ها و سال های گذشته چون سهل الوصول ترین منابع درآمدی شهرداری از محل بارگزاری و تراکم فروشی بوده و شهرداری هیچگاه دچار تنگنای مالی نشده است، لذا علی رغم وجود مجموعه ظرفیت ها در شهر تهران، موضوع سرمایه گذاری مورد توجه قرار نگرفته است. لذا ما به عنوان شورا و مدیریت شهری پنجم با توجه به اینکه یکی از مهم ترین چالش های ما موضوع منابع درآمدی است باید با این موضوع که شهرداری تهران طی لایحه ای بتواند طرح جامع مشارکت و سرمایه گذاری را ارائه دهد موافقت کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در کمیسیون به برخی موضوعات ایراد و برای آن پیشنهادات جایگزین داریم. در جلساتی هم که با شهرداری تهران گذاشته شده آنها نیز می گویند فرایند سرمایه گذاری در شهر تهران دچار مشکلات اساسی است چرا که ما برای سرمایه گذاران، بسته های تشویقی موثر و معنادار پیش بینی نکرده ایم.

وی افزود: یکی از تکالیفی که رییس شورا در جلسات هم اندیشی برای کمیسیون های تخصصی تعیین کرده اند این است که هر کدام از کمیسیون ها مجموعه ای از بسته های سرمایه گذاری را در حوزه های ماموریتی خود تدوین کنند که این اقدام توسط بسیاری از کمیسیون ها انجام شده است و برای اینکه این بسته ها به قانون تبدیل شود لازم است که شهرداری در این خصوص لایحه ارائه دهد لذا از اعضای شورا می خواهم به این موضوع رای دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز