خبرگزاری کار ایران

جیمز جفری نماینده جدید آمریکا در ائتلاف علیه داعش شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۰۱

واشنگتن اعلام کرد که فرستاده آمریکا در امور سوریه وظیفه نمایندگی این کشور در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را نیز بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، واشنگتن اعلام کرد که «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه، پس از استعفای «برت مک گرک» در ماه گذشته، ‌وظیفه نمایندگی این کشور در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را نیز بر عهده خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جفری، وظیفه فرماندهی و هماهنگی در فعالیت‌های وزارت خارجه این کشور را برای اجرای فرمان «دونالد ترامپ» مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از سوریه در هماهنگی با متحدان و شرکای واشنگتن بدون هیچ نوع آسیبی به اهداف این کشور در سوریه و عراق از جمله شکست نهائی گروه تروریستی داعش بر عهده خواهد گرفت.

مک گرک که توسط «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به عنوان نماینده واشنگتن در ائلاف بین‌المللی تعیین شده بود و ترامپ نیز او را در پست خود نگه داشته بود، در ۲۱ دسامبر پس از تصمیم غیر منتظره ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه از سمت خود استعفا داد و در پایان ماه به وظیفه خود پایان داد.

وزارت خارجه آمریکا با هدف اطمینان دادن به متحدان خود در ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد: «هیچ جدول زمانی برای خروج نظامی آمریکا که احتمال برخی فرصت طلبی‌ها را برای تروریست‌ها به وجود می‌آورد، وجود ندارد». 

حدود دو هزار سرباز آمریکایی در شمال سوریه حضور دارند که بیشتر آنها به نیروهای داخلی کُرد برای مبارزه با داعش آموزش می‌دهند. 

تصمیم ترامپ برای خروج نیروهایش از سوریه بحث گسترده‌ای را در واشنگتن به دنبال داشت به گونه‌ای که برخی مقام‌های آمریکایی نسبت به عواقب خروج سریع هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز