خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خبر داد؛

کاهش ۱۰ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۷۱

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در نشست با مسئولان قضایی از کاهش ۱۰ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام علی مظفری که در جلسه ویدئو کنفرانس مسئولان ستادی، دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی استان سخن می‌گفت، ضمن اعلام کاهش ۱۰ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها دراین استان گفت: از تمامی مسئولان حوزه‌های قضایی انتظار استمرار تلاش مضاعف و کار جهادی برای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به شهروندان عزیز را داریم.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در مورد منع حبس در زمینه مهریه خاطر نشان کرد: پس از صدور این بخشنامه و اعلام مواضع مراجع عظام؛ حتی یک نفر نیز نباید به این دلیل در زندان وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی در این بخش از میهن اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولان حوزه‌های قضایی بویژه دادستان‌ها باید با دقت مسائل مربوط به حوزه نظم و امنیت عمومی رصد کرده و به موقع اقدامات لازم را به انجام برسانند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: از مسئولان می‌خواهیم که به صورت توأمان به کیفیت و کمیت در رسیدگی‌ها و اقدامات توجه داشته باشند چه آنکه ملاک ارزیابی‌ها در ستاد استان و همچنین ستاد قوه قضائیه علاوه بر کیفیت کارها، وضعیت آماری استان‌ها و به طبع حوزه‌های قضایی است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اقدامات گسترده دادگستری استان در حوزه برخورد قاطعانه و پیشگیری عالمانه خاطرنشان کرد: چنانچه این گونه اقدامات در جهت مدیریت صحیح پرونده‌های قضایی وجود نمی‌داشت در حال حاضر تعداد قابل توجهی پرونده می‌بایست در شعب رسیدگی کننده وجود می‌داشت حال آنکه در شرایط کنونی با تلاش همکاران محترم شاهد کاهش قابل توجه موجودی شعب هستیم که این نکته قابل تقدیر می‌باشد؛ هرچند تا رسیدن به حد ایده آل باید تلاش نماییم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به بررسی دقیق عملکرد‌ها در ستاد مجموعه قضایی استان گفت: در بررسی عملکرد مقایسه‌ای بین مقاطع سال‌های ۹۶ و ۹۷ شاهد بهبود کلی عملکرد حوزه‌های قضایی هستیم هرچند مسئولان محترم باید در جهت رفع نقایص و ضعف‌های موجود تلاش بیشتری داشته باشند چه آنکه تغییرات بصورت بروز مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین خاطر نشان کرد: حرکت به سوی الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی آغاز شده و استان خراسان رضوی نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و انشاء الله این روند مطلوب ادامه خواهد یافت.

رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی گفت: تلاش بی سابقه‌ای در زمینه کنترل ورودی پرونده‌ها به مجموعه قضایی و همچنین کاهش موجودی پرونده‌ها و نیز منطقی کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها به انجام رسیده و براین اساس شاهد کاهش ۱۰ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ هستیم.

وی ملاک تغییرات و ارتقاء رتبه در دستگاه قضایی را میزان عملکرد افراد دانست و افزود: وضعیت عملکردی تمامی مسئولان، قضات و کارکنان از سطح استان تا سطح کوچکترین حوزه قضایی به صورت دقیق و بسیار ریز مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مبنای تصمیمات مدیریتی خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه نقاط قوت و ضعف حوزه‌های قضایی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از بیان نقطه نظرات مسئولان محترم، دستورات لازم توسط حجت الاسلام و المسلمین مظفری با هدف ارتقاء وضعیت عملکردی مجموعه قضایی استان صادر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز