خبرگزاری کار ایران

ویتنام سورپرایز بزرگ گروه ایران

دام خطرناک برای تیم کارلوس کی‌روش پیش از بازی با عراق

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۷۷۹

ویتنام یکی از همان تیم‌هایی است که شاید هر حریفی را به دام این تفکر بیندازد که پیروزی مقابل آن کار سختی نخواهد بود. کی‌روش اما همانطور که بازی ایران‌- یمن را فینال جام می‌نامد تا انگیزه‌های لازم را به شاگردانش القا کند، برای بازی با ویتنام هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایلنا، ویتنامی‌ها در سال ۲۰۰۷ که به همراه مالزی، اندونزی و تایلند میزبان بازی‌ها بودند در جام ملت‌های آسیا حضور داشتند و در آن سال توانستند به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها برسند. این تیم تاکنون سه بار در جام ملت‌ها حاضر بوده است. با این حال اما همچنان یکی از تیم‌های ناشناخته جام به حساب می‌آیند و از این نظر کار راحتی در پیش دارند.

همان زمان که تیم ملی فوتبال ایران آخرین بازی تدارکاتی خود را مقابل قطر برگزار می‌کرد، حریف ویتنامی ما هم رقابت با فیلیپین را با نتیجه 4 بر 2 برد. ویتنام به‌عنوان دومین حریف ما در جام ملت‌های آسیا، تیمی جوان‌تر و کم‌هزینه‌تر است که از هر حیث حریف بی‌خطری برای ایران به حساب می‌آید و همین موضوع است که می‌تواند به خطرات ناشی از رقابت با این تیم بیفزاید. کی‌روش همانطور که برای افزایش انگیزه بازیکنان پیش از بازی با یمن، تدبیرهایی اندیشیده، قطعاً باید به فکر دومین نبرد ایران مقابل ویتنام هم باشد که مبادا قبل از بازی با عراق، بازیکنان در دام سادگی ظاهری این بازی اسیر شوند

دومین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل ویتنام برگزار می‌شود. ایران بعد از یمن باید به مصاف تیمی برود که خیلی بیشتر از حریف اول از آن شناخت ندارد. نه می‌تواند دست‌کم بگیردش و نه می‌تواند برای توانایی‌هایش برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

 حتی خود ویتنامی‌ها هم نمی‌دانند که از این جام چه می‌خواهند. مدتی‌ پیش سرمربی این تیم در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که هدف تیمش قهرمانی در جام ملت‌هاست و بعد از مدتی که احتمالاً حریفان را ارزیابی کرد و شرایط را دید، مصاحبه کرد و گفت اگر از گروه‌مان هم صعود کنیم خوب است.

واقعیت اما درباره ویتنام این است که این تیم توانایی‌های بالقوه‌ای دارد که می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد. مثل آخرین دیدار تدارکاتی‌اش که تیم فوتبال فیلیپین تحت هدایت اریکسون را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. درست در همان روزی که ایران دیداری تدارکاتی با قطر برگزار کرد و مقابل این حریف تدارکاتی‌اش با نتیجه 2 بر یک پیروز شد.

خیلی‌ها اما آخرین بازی تدارکاتی ویتنام را در واقع پیش‌درآمدی توفانی برای قدم گذاشتن به رقابت‌های حساس جام ملت‌ها قلمداد کرده‌اند. مسابقه‌ای که با توافق کادرفنی تیم‌های ملی ویتنام و فیلیپین در 2 نیمه 30 دقیقه‌ای برگزار شد و گل‌های ویتنام را هوآنگ، ‌هایی و وان هاوو به ثمر رساندند.

ویتنامی‌ها در سال ۲۰۰۷ که به همراه مالزی، اندونزی و تایلند میزبان بازی‌ها بودند در جام ملت‌های آسیا حضور داشتند و در آن سال توانستند به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها برسند. این تیم تاکنون سه بار در جام ملت‌ها حاضر بوده است. با این حال اما همچنان یکی از تیم‌های ناشناخته جام به حساب می‌آیند و از این نظر کار راحتی در پیش دارند.

نکته‌ قابل توجهی که در تقابل ایران‌-‌ویتنام می‌تواند جالب باشد، رتبه‌هایی است که دو تیم در میانگین سنی و هزینه برای تیم کسب کرده‌اند.

ویتنام با میانگین سنی 7/23 سال، جوان‌ترین تیم تورنمنت است و این در مقایسه با میانگین سنی تیم ملی فوتبال ایران با 6/27 سال، حدود سه سال کمتر است.

 تنها بازیکن بالای 30 سال و البته مسن‌ترین مهره ویتنام، آنه انگوین 33 ساله است. مهاجمی که عضو باشگاه بینه‌دونگ است و فصل قبل با 17 گل زده عنوان آقای گلی لیگ ویتنام را تصاحب کرد.

این اتفاق با اینکه باعث می‌شود ویتنام از نظر تجربه مقابل ایران کم بیاورد اما در عوض بازیکنانی تازه‌نفس دارد که گوش به فرمان سرمربی خود هستند. نظم و انضباط تیمی ویتنام به اندازه‌ای است که بازیکنان این تیم تنها به مناسبت روز اول سال میلادی، اجازه پیدا کردند تا وارد شبکه‌های مجازی شوند و سال نوی میلادی را به هموطنان خود تبریک بگویند. این اتفاق در مقایسه با بعضی بازیکنان تیم ملی ایران که هنوز حضور فعالی در اینستاگرام دارند، قابل تأمل است.

نکته دیگری که درباره ویتنام مورد توجه قرار می‌گیرد، هزینه کمی است که مسوولان فوتبالی این کشور برای تیم ملی فوتبال خود کرده‌اند.

تیم ملی فوتبال ویتنام با ۲۲۵ هزار یورو کم هزینه‌ترین تیم گروه D است و تیم ملی فوتبال ایران مقابل ویتنام کم‌هزینه، چیزی شبیه به حریفان قطری ماست که با هزینه‌های بالا، حریفان قدری برای‌مان به حساب می‌آیند و ما در همان مصاف‌ها به خوبی این نکته را دریافته‌ایم که هرگز هزینه‌های بالای تیم‌ها ضامن موفقیت‌های‌شان نیست. همانطور که حالا باید بدانیم کم هزینه بودن ویتنام، دلیلی بر ضعیف بودن این تیم و ضامن پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل دومین حریفش نخواهد بود.

ویتنام با همه این ویژگی‌ها، حریفی نیست که روی کاغذ بتواند برای تیم ملی ما مشکل زیادی ایجاد کند اما طبق همان فرمول همیشگی ضعیف شمردن این حریف، بدون شک می‌تواند ایران را با مشکل مواجه کند و این بزرگترین آفت برای ایرانی است که بعد از رقابت با اسپانیا و پرتغال، می‌تواند این ذهنیت را داشته باشد که مقابل هر حریف ضعیف‌تری مصون از شکست خواهد بود.

گزارش: بهناز میر مطهریان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز