خبرگزاری کار ایران

حائری در نشست مدیران وزارت نیرو با رئیس جمهور:

ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با کشورهای همسایه/ یارانه انرژی باید به کسانی تعلق بگیرد که صرفه‌جویی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۶۲

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور تا پایان دولت دوازدهم به 40 درصد خواهد رسید، گفت: وزارت نیرو درصدد ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با کشورهای همسایه است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، همایون حائری در نشست مدیرات وزارت نیرو با رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تا پایان دولت دوازدهم متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به بیش از 40 درصد خواهد رسید، عنوان کرد: راندمان فعلی نیروگاه‌های کشور حدود 39 درصد است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این رقم تا پایان دولت دوازدهم از مرز 40 درصد خواهد گذشت.

وی ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با کشورهای آسیای غربی را جزو اولویت‌های مهم بخش برق وزارت نیرو دانست و افزود: عمق بخشی به روابط برقی با عراق، صادرات و سنکرون‌سازی شبکه‌های برق دو کشور، کاهش تلفات ۵۰ درصدی شبکه برق عراق و رساندن خاموشی برق این کشور به صفر بعد از سه سال از جمله مهم‌ترین برنامه‌های صدور خدمات به عراق است که در قالب سبدی از خدمات عرضه خواهد شد.

حائری بهره‌برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید، افزایش ظرفیت تجدیدپذیرها به چهار هزارمگاوات، تک رقمی شدن تلفات شبکه، بهبود شاخص‌های بهره‌وری در شبکه برق و سازگاری طرح‌های نیروگاهی و انرژی با محیط زیست و ارتقای ایمنی را از جمله برنامه‌های وزارت نیروی دولت دوازدهم در بخش برق اعلام کرد و افزود: همکاری راهبردی با چین و روسیه و ارتقای نقش آفرینی با کشور‌های غرب آسیا و عضو اکو و همچنین تعاملات راهبردی با ترکیه و صادرات گاز در قبال واردات برق از این کشور و همچنین پروتکل جابه‌جایی آزاد انرژی با اروپا برای ایجاد کارخانجات تولید برق در ایران و صادرات آن از جمله اولویت‌های دیگر بخش برق کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه سخنان خود طرح نجات را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این بخش عنوان کرد و گفت: کشور ما یکی از بزرگ‌ترین مصرف کننده‌های انرژی در جهان است و با وجود داشتن چهار دهم درصد GDP، حدود چهار درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده‌ایم و باید کاری کنیم که سوبسید‌های داده شده به انرژی جمع شده و به کسانی تعلق بگیرد که در مصرف انرژی با توجه به قیمت پایین آن در کشور ما صرفه‌جویی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح نجات بر تبدیل صرفه‌جویی انرژی به چرخه‌های ثروت ساز متمرکز شده است، افزود: در این طرح مصرف کنندگان خانگی می‌توانند با صرفه جویی برق آن را در بازار مبادله کنند و درآمد حاصل از این صرفه جویی به خود خانوار‌ها باز می‌گردد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین مقابله با ابر چالش‌ها از طریق تغییر مدل صنعت برق با توجه به وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید در این بخش را لازمه تحرک بخشی به صنعت برق دانست و گفت: ایجاد چرخه اقتصادی ثروت ساز در بخش برق یکی از ابر چالش‌هایی است که بخش برق کشور با آن روبه رو است.

حائری راه اندازی نیروگاه‌های مجازی و حمایت از استارتاپ‌های فعال در زمینه صرفه جویی انرژی را از دیگر بخش‌های طرح نجات عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح امیدواریم از اتلاف مصرف انرژی در کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز