خبرگزاری کار ایران

تیم ملی پتانسیل قهرمانی را دارد

پنجعلی: جای شجاع در ترکیب تیم ملی خالیست

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۵۱

پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را در کارنامه دارد، مدعی است کارلوس کی‌روش برخلاف جام جهانی باید به دنبال نتیجه در امارات باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران چند روز دیگر رقابت خود در جام ملت‌ها را در گروهی که یمن، ویتنام و عراق حضور دارند آغاز خواهد کرد و کارلوس کی‌روش امیدوار است برخلاف دوره قبلی، اینبار بتواند به موفقیت بزرگی در این تورنمنت دست یابد. محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را در کارنامه دارد، در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح شرایط تیم ملی در این رقابت‌ها پرداخت.

مدافع سابق تیم ملی درباره شرایط شاگردان کارلوس کی روش پیش از شروع این رقابت‌ها گفت: خدا را شکر شرایط تیم ملی خوب است. تیم ملی اکنون شرایط بین المللی‌تری با توجه به اینکه اکثر بازیکنان در  اروپا حضور دارند، دارد و با این شرایط ما پتانسیل قهرمانی را داریم.

وی درباره سابقه حضورش در این رقابت‌ها و قهرمانی با تیم ملی ایران در جام ملت‌ها گفت: 4 دوره در جام ملت‌ها بازی کردم. بدترین  خاطره‌ام مربوط به پنالتی از دست رفته‌ام مقابل عربستان است که الدعایه آن پنالتی را مهار کرد و باعث حذف ایران شد.

محمد پنجعلی در مورد لیست تیم ملی و انتخاب کارلوس کی‌روش برای این رقابت‌ها گفت: بهترین‌های ایران در تیم ملی جمع شده‌اند اما به نظرم جای شجاع خلیل زاده در ترکیب تیم ملی خالی است. او بهترین دفاع لیگ برتر ایران در فصل اخیر بود و استحقاق  حضور در ترکیب تیم ملی را دارد. در بین مدافعان حال حاضر تیم ملی بازی پژمان منتظری را بیشتر می‌پسندم. او سبک بازی جالبی دارد و بازیکن خوشفکری است. به نظرم او می‌تواند از خط دفاع بازیسازی کند البته تمام بازیکنان تیم ملی بازیکنان خوبی هستند و کیفیت بالایی دارند.

 وی در مورد ستاره تیم ملی ایران در این تورنمنت گفت: با شروع بازی ها می‌توان بهتر قضاوت کرد اما به اعتقاد من ستاره بازی‌های این دوره در تیم ملی ما علیرضا بیرانوند است، همانطور که در جام جهانی چنین  بود و البته نمایش خوبی هم در پرسپولیس طی این مدت و خصوصا لیگ قهرمانان از خود به جا گذاشت.

پنجعلی در ادامه درباره عملکرد مثبتی که تیم ملی در جام جهانی از خود به جا گذاشته و با حضور در رنکینگ اول آسیا شانس قهرمانی در این رقابت‌ها (جام ملت‌ها) محسوب می‌شود گفت: شرایط جام ملت‌ها با جام جهانی متفاوت است. در جام جهانی بازی‌ها حیثیتی بود اما در جام ملت ها باید نتیجه گرا باشیم  و همانطور که مردم انتظار دارند  با ارائه بازی هجومی به هدف‌مان که رسیدن به فینال و کسب جام است برسیم. خوشبختانه از حیث حضور بازیکنان با کیفیت فنی بالا در فاز تهاجمی نیز شاید جزو برترین‌های آسیا باشیم و این انتظار کمی باشد. مهدی طارمی، سامان قدوس، مسعود شجاعی، مهدی ترابی، وحید امیری، سردار آزمون، کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش و ... جزو برترین‌های آسیا از این حیث محسوب می‌شوند و سخت است که از توانایی آنها به این سادگی گذشت. من مثل تمام مردم ایران بهترین آرزو را برای تیم ملی دارم و امیدوارم آنها به موفقیت بزرگی برسند.

مدافع سابق پرسپولیس درباره جذب محمد نادری در خط دفاعی این تیم برای نیم فصل دوم گفت: پرسپولیس نیاز به تقویت داشت و حضور این بازیکن می‌تواند کمک زیادی به برانکو کند. او مسلما خود را مهیای یک ماجراجویی بزرگ در تیم خواهد کرد و در انتظار بازی‌های خوب او خواهیم ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز