خبرگزاری کار ایران

پنتاگون مطرح کرد؛

نیروهای کرد، همچنان مسلح بمانند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۸۴۳

فرماندهان آمریکایی که برنامه خروج نیروهای این کشور از سوریه را می‌ریزند، پیشنهاد داده‌اند که آن دسته از نیروهای کرد که با داعش در حال نبرد است تجهیزات و تسلیحات خود را نگه دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهان آمریکایی که برنامه خروج نیروهای این کشور از سوریه را می‌ریزند، پیشنهاد داده‌اند که آن دسته از نیروهای کرد که با داعش در حال نبرد هستند، تجهیزات و تسلیحات آمریکا را نگاه دارند. احتمال می‌رود این اقدام ترکیه را خشمگین کند. 

سه منبع که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند که این پیشنهاد بخشی از طرح اولیه برای خروج نیروهای ایالات متحده از سوریه است. مشخص نیست که پنتاگون در نهایت چه پیشنهادی به کاخ سفید در این زمینه خواهد داد.

یک مقام رسمی گفت که گفت‌وگوها در این زمینه در پنتاگون در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز تصمیم در این‌باره اتخاذ نشده است. بناست طرح نهایی در این زمینه در روزهای پیش رو به کاخ سفید ارائه شود.

پنتاگون اعلام کرد که بحث درباره این‌که چه تصمیمی بر سر تسلیحات آمریکا خواهد آمد «نامناسب» و شتاب‌زده است. 

«شان رابرتسون» یک سخنگوی پنتاگون، گفت: «برنامه‌ریزی در این زمینه در حال انجام است و تمرکز ما بر خروج کنترل‌شده نیروها و صورت دادن تمام اقدام‌های ممکن برای تضمین امنیت نیروهایمان است.»

کاخ سفید از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز