خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان:

رسانه‌ها تاثیرگذارترین اهرم برای افزایش اعتماد عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۶۴

قاسمی به نقش رسانه ها برای حضور حداکثری مردم در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اشاره کرد و گفت: این قشر می توانند در ایجاد و پایداری وفاق ملی اثرگذار باشند.

به گزارش ایلنا از زنجان، ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران در جهت تبیین برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در انتخابات مدیران مسئول و مطبوعات استان مشارکت خوبی را شاهد بودیم و استان در هر دو دوره مشارکت حداکثری داشت.

قاسمی با اشاره به اینکه هیچگونه پرونده مطبوعاتی در مراجع قضایی استان نداریم، گفت: این امر بیانگر همدلی مطبوعات استان با یکدیگر، مردم و مسوولان است.

وی با یادآوری اینکه امسال برنامه هایی در اداره کل پیش بینی شده بود که اجرا شد، گفت: در این بین جشنواره مطبوعات با مشارکت رسانه ها و خانه مطبوعات اجرا شد و نمایشگاه کتاب فرصتی شد تا نمایشگاه مطبوعات در کنار این نمایشگاه دایر شود.

قاسمی با اشاره به اینکه دوره خبرنگاری هم با همکاری خانه مطبوعات در سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: استان زنجان جزو اولین استان ها برای درخواست یارانه کاغذ بود که به صورت تفکیک شده برای کل رسانه‌های استان ارسال شد و در دست پیگیری است.

وی به یارانه های نقدی برای روزنامه های کثیرالانتشار اشاره کرد و گفت: میزان این یارانه ها با مساعدت مدیرکل افزوده شده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به حساسیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ضرورت افزایش فضای همدلی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند زمینه ساز حضور حداکثری مردم در برنامه های چهلمین سالگرد اثرگذار باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه مطبوعات نقش مهمی در توسعه جوامع در بخش های مختلف برعهده دارند، گفت: این قشر می توانند در ایجاد و پایداری وفاق ملی اثرگذار باشند.

وی به دیپلماسی رسانه ای به عنوان مکمل دیپلماسی فرهنگی برای اصلاح رفتارهای عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها در ایجاد اقتدار ملی هم تعیین کننده هستند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اعتماد عمومی در جامعه به عنوان شاخص سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارتباطات و مشارکت های اجتماعی هم برای تبیین سرمایه های اجتماعی موثر هستند که در بین رسانه ها می توانند به افزایش اعتماد عمومی کمک کنند.

قاسمی با بیان اینکه رسانه ها یکی از تاثیرگذارترین اهرم ها برای افزایش اعتماد عمومی هستند، گفت: رسانه هایی که در فضای مجازی حضور دارند در این زمینه تاثیرگذار بیشتری دارند.

به گفته وی، مطبوعات می توانند نظرات مردم را به مسولان منعکس کنند و دستاوردهای مسوولان را برای مردم تبیین کنند از اینرو لازم است در این حوزه حساس بود ولی نباید راه نقد مصنفانه را بست.

قاسمی به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه های هنری، فرهنگی و رسانه ای و قرآنی در این دهه اشاره کرد و گفت: اکران فیلم های فجر، برگزاری نمایشگاه های آثار هنرهای تجمسی با نمایش 40 اثر، افتتاح سینما، آموزشگاه های آزاد هنری، برپایی نمایشگاه های علوم قرآنی، مراسم شب شعر و نمایشگاه کتاب بخشی از این برنامه هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز