خبرگزاری کار ایران

تیم ملی ایران؛ یک ضربان – یک لشگر مصدوم

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۱۲۰

تیم ملی با اوضاع و احوال عجیبی به اردوی قطر رفته و کسی نمی‌داند آیا بازیکنان کلیدی ایران به جام ملت‌های آسیا می‌رسند یا نه؟

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش، تلفیقی از بازیکنان حاضر در لیگ و بخشی از لژیونرها را که مصدوم نیستند، همراه خود به قطر برده تا 2 بازی تدارکاتی مقابل فلسطین و قطر برگزار کند. دیدارهایی که کمک می‌کند تا کی‌روش، ابتدا شرایط بازیکنان را بسنجد و سپس تشخیص بدهد که آیا لژیونرها به تورنمنت مهم قاره می‌رسند یا قادر نیستند تیم ملی را همراهی کنند؟

ایران در شرایط فعلی، چند مهره مصدوم در اختیار دارد. بازیکنانی که کی‌روش روی حضور آنها در جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی کرده است.

سعید عزت‌اللهی که در ردینگ بازی‌های قابل قبولی به نمایش می‌گذاشت و تازه به ترکیب ثابت این تیم رسیده بود، با آسیب‌دیدگی مواجه شد و حالا حدود 10 هفته است که در ترکیب ردینگ قرار نمی‌گیرد.

آسیب‌دیدگی عزت‌اللهی تا جام ملت‌ها بهبود پیدا می‌کند اما آیا او بلافاصله می‌تواند به ترکیب تیم ملی برسد و بازی‌های درخشانش در جام جهانی را تکرار کند؟

 این اتفاق برای علیرضا جهانبخش نیز رخ داده. در حالی که گفته می‌شد او بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت طولانی، آماده بازی مقابل چلسی در لیگ برتر است، آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد و حتی نتوانست به بازی مقابل بورنموث نیز برسد و در ترکیب برایتون قرار بگیرد.

درباره جهانبخش نیز این بحث وجود دارد که آیا بعد از 7 هفته آسیب‌دیدگی و دوری از فوتبال، می‌تواند به یکباره در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد و جزو بازیکنان کلیدی باشد؟ علی قلی‌زاده نیز چنین اوضاعی را سپری می‌کند.

 او در بازی شارلروا مقابل کورتریک در لیگ بلژیک آسیب دید و کی‌روش را نگران کرد. آسیب‌دیدگی او به حدی است که 2 بازی ابتدایی ایران در جام ملت‌های آسیا را از دست می‌دهد. در مورد قلی‌زاده هم این پرسش مطرح است که آیا در بازی سوم ایران قادر است بازی‌های کم‌نقص قبلی را تکرار کند؟

کاوه رضایی دیگر بازیکنی است که چند هفته اخیر را به دلیل آسیب‌دیدگی دور از ترکیب بروژ مانده و برای این تیم بازی نکرده؛ نه در لیگ بلژیک و نه لیگ قهرمانان اروپا. کاوه با این مصدومیت، بخت اندکی برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی را دارد بخصوص که او تجربه انجام بازی‌های ملی متعددی را ندارد و همین کار او را برای حضور در ترکیب ایران سخت می‌کند.

صادق محرمی دیگر بازیکنی است که در کرواسی آسیب دیده و در دو هفته پایانی جایی در ترکیب دیناموزاگرب نداشته. حضور این بازیکنان در جام ملت‌های آسیا هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در پست محرمی، وریا غفوری و رامین رضاییان حضور دارند و شاید همین مساله باعث شود تا کی‌روش درباره او ریسک نکند و نام محرمی را در فهرست نهایی خود قرار ندهد.

به جمع این بازیکنان مصدوم، باید پژمان منتظری و مرتضی پورعلی‌گنجی را هم اضافه کنیم. پورعلی‌گنجی به تازگی از بند آسیب‌دیدگی رها شده و در ترکیب یوپن قرار گرفته. اتفاقی که برای منتظری هم رخ داده و او بعد از مدت‌ها مصدومیت، مقابل پدیده در ترکیب استقلال قرار گرفت و به‌عنوان دفاع راست بازی کرد.

این اتفاق‌ها و این مصدومیت‌ها به دغدغه ذهنی کی‌روش در آستانه جام ملت‌های آسیا تبدیل شده. او هنوز نمی‌داند کدام‌یک از این بازیکنان را در اختیار دارد و از کدام‌یک نمی‌تواند استفاده کند.

 همین مساله بخت قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا را پایین می‌آورد، مگر اینکه بازیکنان آسیب‌دیده زودتر از موعد برگردند و همه را امیدوار کنند، امیدوار به کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌ها؛ اتفاقی که سال‌هاست حسرت به‌دست آوردنش را می‌خوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز