خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۲۲ میلیون نفر تا پایان آذر ۹۷ به سینما رفتند/رشد تصاعدی مخاطبان در شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۷۳

دبیر کانون پخش‌کنندگان و عضو شورای عالی اکران معتقد است؛ آماری که پیرامون تعداد پنج میلیون نفری و یا سه میلیون نفری مخاطبان سینما مطرح می‌شود صحت ندارد.

علی سرتیپی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت تعداد مخاطبان و میزان فروش فیلم‌ها در سالن‌های سینما در ۹ ماهه سال ۹۷ گفت: تا پایان آذرماه سال ۹۷ فروش سینمای ایران از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان گذشته است که ۱۱۶ میلیارد تومان به سینماهای شهر تهران و ۸۴ میلیارد تومان به مجموعه سینماهای شهرستان‌ها اختصاص دارد و از صد در صد میزان فروش فیلم‌ها ۵۸ درصد به تهران‌ها و ۴۲ درصد به شهرستان‌ها اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مخاطبان سینما و کسانی که به سینما می‌روند بیشتر از آماری است که بعضاً بیان می‌شود، گفت: اینکه گفته می‌شود کل مخاطبان سینمای ایران پنج میلیون نفر و یا سه میلیون نفر هستند صحیح نیست کل کسانی که تا پایان آذر ۹۷ به تماشای فیلم‌ها در سینماهای تهران و شهرستان‌ها رفته‌اند ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در تهران و ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان به تماشای فیلم‌ها رفته‌اند. میزان مخاطبان فیلم‌ها در تهران ۴۷ درصد و شهرستان‌ها ۵۳ درصد است.

دبیر کانون پخش‌کنندگان افزود: به رغم آنکه میزان مخاطبان سینما در شهرستان بیشتر از تهران است اما به دلیل آنکه قیمت بلیت در تهران گرانتر از شهرستان است میزان ریالی فروش در تهران بیشتر از شهرهای دیگر شده است.

سرتیپی با تاکید بر اینکه افزایش مخاطبان و فروش در حالی رخ داده که تعداد فیلم‌هایی که در سال ۹۷ تاکنون اکران شده نسبت به ۹۶ کمتر بوده است، افزود: سال گذشته هر دو هفته یک بار فیلم‌های سینمایی به صورت اکران آزاد به نمایش درمی‌آمدند اما امسال با حذف این قانون اکران آزاد وجود ندارد و تعداد فیلم‌های نمایش داده شده نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در آذرماه سال ۹۶ فروش سینماها ۱۶ میلیارد تومان و میزان فروش فیلم‌ها در آذر امسال ۱۷ میلیارد تومان بوده است اما از لحاظ تعداد مخاطب تفاوتی ایجاد نشده و در آذرماه ۹۶ و ۹۷ حدود ۲ میلیون نفر به تماشای فیلم‌ها رفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز