خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان تصویب شد؛

بخشودگی جرایم تعلیق شده مودیان بدهکار مالیات بر ارزش افزوده در صورت عدم ارتکاب تخلف

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۳۷

نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند تا جرایم تعلیق شده مودیان بدهکار مالیات بر ارزش افزوده در صورت عدم ارتکاب تخلف بخشیده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی  با ماده ۲۱ این لایحه با ۱۵۸ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۲۱ این لایحه؛ به سازمان اجازه داده می شود در صورت ثبت نام مؤدی در سامانه مؤدیان و انجام تکالیف قانونی مربوط، بدهی مالیات بر ارزش افزوده وی را که مربوط به سال ۱۳۹۶ و قبل از آن می باشد، مطابق دستورالعملی که توسط سازمان پیشنهاد شده و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، قطعی نموده و کلیه جرائم متعلقه را به مدت سه سال تعلیق کند. در صورت ارتکاب تخلفات مذکور در ماده (۹) این قانون توسط مؤدی و محکومیت وی در هیات حل اختلاف مالیاتی، مؤدی حسب رأی هیأت، ملزم به پرداخت تمام یا بخشی از جرائم تعلیق شده خواهد بود. بعد از انقضای سه سال در صورت عدم ارتکاب تخلفات مذکور در ماده (۹)، جرائم تعلیق شده بخشوده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز