خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

شرکت ملی حفاری ایران الگوی اقتصاد مقاومتی و ایمان به خودکفایی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۵۵

استاندارخوزستان گفت: در شرایط کنونی کشور، شرکت های تاثیر گذاری همچون شرکت ملی حفاری تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی کشور دارند و می توانند همچون گذشته در این بالندگی تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم سی نهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، اظهارکرد: این روز عزیز و مبارک را به همه شما بزرگواران عزیز، خصوصا شهدای شرکت ملی حفاری که جان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای پایداری صنعت حفاری راه شهادت گونه را برگزیدند تبریک عرض می نمایم.

وی افزود: قطعا همه ی ما نیک می دانیم در شرایط کنونی کشور، شرکت های تاثیر گذاری همچون شرکت ملی حفاری تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی کشور دارند و می توانند همچون گذشته در این بالندگی تاثیر گذار باشند. این شرکت در سنوات گذشته و نیز زمان حال همواره عزم خود را جزم تا با تلاش خود مسیر توسعه را همچون گذشته در پیش بگیرد. عزم شما تلاشگران در این راستا کاملا عیان و مشخص است و همه ی ما بخوبی می دانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: این شرکت یکی از الگوهای اقتصاد مقاومتی و ایمان به خودکفایی در کشور است که در دهه های گذشته و نیز زمان حال با تکیه بر تولید کنندگان و قطعه سازان داخلی می تواند مسیر اقتصاد مقاومتی را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید است، می تواند هموارتر کند که در این بین استفاده از ظرفیت داخلی کشور یکی از مهمترین اصول برای پایداری صنعت حفاری و میل به دانش داخلی در راستای خود کفایی است.

شریعتی تصریح کرد: وجود شرکت های تولید قطعات حفاری در استان خوزستان از شاخص های تولید اشتغال و ایجاد صنعت حفاری است که این استان با تکنسین ها و کارشناسان زبده ی خود همواره باید مورد اولویت مدیران صنعت حفاری در تامین قطعات باشد و بخوبی می دانیم که حمایت از تولید داخلی کشور و خصوصا تامین قطعات در استان خوزستان که می تواند به  تولید، قدرت تولید، قیمت گذاری و سرمایه گذاری و نیز کاهش هزینه ها در بخش های مختلف نفت منفعت مناسبی برای صنعت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران که در 4 دهه عمر کاری خود که با حفر چهار هزار و 489 حلقه چاه های نفت و گاز و ثبت 9 میلیون و 320 هزار و 810 متر حفاری، بخش عظیمی از عملیات حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور را به خود اختصاص داده است که سهم عمده ای در سرپا نگه داشتن صنعت داخلی کشور را دارد که این مهم بر همه ی ما عیان است که این صنعت باید بر تکیه به نیروی داخلی و حمایت از صنعت درونی کشور بهتر و کیفی تر می تواند حرکت داشته باشد.

استاندارخوزستان عنوان کرد: سروران گرامی، همه ی ما در حمایت از تولید ملی نقش ساز هستیم و باید بر این امر اهتمام بورزیم که تلاش و کوشش کلیه مجموعه شرکت حفاری تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشور را دارد.

شریعتی بیان کرد: صنعت حفاری در ایران در شرایط سخت و دشواری شکل گرفت و در عمل این صنعت از نقطه صفر کلید خورد و امروز در اوج بالندگی قرار دارد و شرکت ملی حفاری ایران به عنوان پایه گذار این صنعت در کشور دارای حرف های زیادی برای گفتن است.

وی افزود: شرکت های حفاری با تعامل با یکدیگر در جهت افزایش سهم خود در بازار داخلی و حضور در بازارهای خارجی هم افزایی و حرکت توسعه ای خوبی  داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در استان خوزستان متعهد است که این صنعت را همچون گذشته، اما کیفی تر و صحیح تر پابرجا نگه دارد و این مهم زمانی تحقق می باید که همه ما دست در دست هم دهیم و تلاش دوچندان برای آبادانی این صنعت در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز