خبرگزاری کار ایران

مقایسه پرسپولیس و تراکتور در محرومیت

پایداری خیره‌کننده قرمزهای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۵۹

تراکتورسازی تبریز در فصل گذشته و پرسپولیس تهران در فصل جاری هر دو طعم تلخ محرومیت از پنجره نقل و انتقالات را چشیده‌اند.

به گزارش ایلنا، تراکتورسازی تبریز در فصل گذشته و پرسپولیس تهران در فصل جاری هر دو طعم تلخ محرومیت از پنجره نقل و انتقالات را چشیده‌اند. همین ویژگی مشترک بهانه خوبی برای مقایسه وضعیت این دو تیم در ایام محرومیت است که نشان می‌دهد بر خلاف تراکتور که ضربات مهلکی از این محرومیت خورد، پرسپولیس برانکو نه تنها توانست تا فینال لیگ قهرمان آسیا پیش برود بلکه خود را هم در کورس قهرمانی لیگ برتر نگه داشته و هم در جام حذفی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است.

سقوط تراکتور، ثبات پرسپولیس

محرومیت از نقل و انتقالات باعث شد تراکتوری که در پایان لیگ شانزدهم تنها با اختلاف یک امتیاز، نایب قهرمانی را به استقلال واگذار کرد و سوم شد، در پایان نیم فصل اول لیگ هفدهم در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرد. این در حالی است که سرخپوشان پایتخت در پایان فصل گذشته قهرمان شدند و در فصل جاری که از نقل و انتقالات تابستان محروم بودند، تنها با تفاضل گل قهرمانی نیم فصل را به سپاهان واگذار کردند.

پرشورها خم شدند، شاگردان برانکو نه

تراکتور محروم به سختی می‌برد و تنها در 27 درصد از دیدارهای خود به پیروزی دست یافته بود در حالی که قرمزهای پایتخت زیر این محرومیت کمر خم نکردند و بیش از نیمی از بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند یعنی دو برابر بیش از تراکتور. این آمار به عملکرد موفق برانکو در پرسپولیس را نشان می‌دهد.

ضعف تبریزی‌ها تا شکست‌ناپذیری پرسپولیس

پرشورها در محرومیت آنچنان ضعیف شده بودند که حریفی آسان برای رقبا محسوب می‌شدند. آنها 40 درصد از دیدارهای خود را واگذار کردند در حالی که شاگردان مرد کروات در محرومیت شکست‌ناپذیر بودند که برتری برانکو بر گل‌محمدی را نشان می‌دهد هر چند فصل گذشته یحیی در تراکتور مهره‌های کمتری از پرسپولیس برانکو داشت.

خط حمله، قربانی محرومیت

شاید از جمله مواردی که محرومیت توانست به پرسپولیس لطمه بزند، خط حمله بود. آنها در نیم فصل اول لیگ هفدهم 27 گل به ثمر رساندند در حالی که در فصل جاری 10 گل کمتر زده‌اند. آنها در محرومیت به طور میانگین در هر بازی تنها 1/1 گل به ثمر رسانده‌اند و تراکتور هم در این دوران یک گل زده بود که آماری تقریبا برابر پرسپولیس است. این در حالی است که قرمزهای تبریز در نیم فصل اول لیگ شانزدهم که محروم نبودند توانسته بودند در هر دیدار به طور میانگین 6/1 گل به ثمر برسانند. این آمار نشان می‌دهد محرومیت در نقل و انتقالات تاثیر زیادی بر خط حمله و توان تهاجمی تیم‌ها می‌گذارد.

علیپور و منشا جور کشیدند

پرسپولیس محرومیت نقل و انتقالاتی را با پیروزی 3 بر یک برابر پارس جنوبی در روزی که علیپور 2 گل زد، به پایان رساند. او 17 گل در لیگ هفدهم (پس از محرومیت) به ثمر رساند و 7 گل هم در لیگ هجدهم زد. او همچنین 5 گل در آسیا و یک گل در جام حذفی وارد دروازه رقبا کرد تا اکنون با 30 گل برترین گلزن پرسپولیس در یک سال محرومیت باشد. گادوین منشا تقریبا یک سوم علیپور گل زده است. او با 11 گل دومین گلزن سرخ‌ها در دوران محرومیت به شمار می‌رود و اگر عالیشاه و نعمتی را مهاجم به حساب نیاوریم، این دو بازیکن تنها مهاجمان گلزن پرسپولیس هستند. 41 گل از 78 گل در یک سال اخیر، سهم 56/52 درصد از گل‌های پرسپولیس را به دو مهاجم این تیم اختصاص می‌دهد که آمار قابل قبولی به حساب می‌آید.

رمز موفقیت برانکو، خط دفاع

یکی از عوامل موفقیت شاگردان پروفسور در دوران محرومیت، حفظ استحکام خط دفاعی آنها است که بی‌شک جلال حسینی که از سوی کی‌روش از تیم ملی کنار گذاشته شد و خداحافظی کرد، از جمله عوامل تاثیرگذار آن بود. ویژگی که پرشورها از آن محروم بودند و سه برابر بیشتر از پرسپولیس، گل دریافت کردند. پرسپولیس در نیم فصل قبل از محرومیت با نیم فصل بعد از محرومیت دقیقا به یک اندازه گل دریافت کرد در حالی که تراکتور از میانگین گل خورده 7/0 در هر بازی به 2/1 رسید که افت محسوس خط دفاع این تیم در دوران محرومیت را نشان می‌دهد. حفظ ثبات خط دفاع از کارهایی بود که برانکو با دست نسبتا خالی در پرسپولیس محروم انجام داد و حالا به خوبی مشخص می‌شود چه کار بزرگی انجام داده است و شاید به همین دلیل با وجود عدم قهرمانی در آسیا، هواداران این باشگاه به شدت از تیم‌شان راضی هستند.

توازن تیم برانکو

برانکو با وجود کاهش قدرت حمله تیمش توانست توان دفاعی تیم خود را حفظ کند و همین امر موجب شد بتواند تفاضل گل مثبت 11 که سومین تفضل گل مثبت لیگ هجدهم است را برای خود ثبت کند؛ کاری که گل‌محمدی نتوانست در تراکتور انجام دهد و آنها در نیم فصلی که محروم بودند به دلیل ضعف همزمان در خط دفاع و حمله، تفاضل گل منفی سه را ثبت کردند.

کار بزرگ پروفسور

یکی دیگر از دستاورهای پروفسور با پرسپولیس محروم، جمع آوری امتیاز بود که آنها توانستند تقریبا دو برابر تراکتور محروم امتیاز کسب کنند و در فصل جاری هم امتیاز با سپاهان قلعه‌نویی باشند که قهرمان نیم فصل شد. شاگردان برانکو در همین دوران محرومیت توانستند با به پای تیم‌‌های بالای جدول پیش بروند و با وجود مصدومیت‌های پیاپی و کمبود بازیکن، نگذارند این عامل، قدرت آنها را کمتر کند. آنها از هر دیدار به طور میانگین توانستند 2 امتیاز کسب کنند در حالی که تراکتور محروم از هر دیدار به طور متوسط تنها 1/1 امتیاز کسب کرده بود.

حالا حال تراکتور خوب است

تراکتورسازان در فصل جاری که محروم نیستند با تقوی که از میانه راه روی نیمکت این تیم نشست روزهای خوبی را سپری می‌کنند. میانگین امتیازگیری این تیم در خانه ۷۶ درصد است و این در حالی است که میانگین امتیازگیری تراکتورسازان در خارج از تبریز ۴۱ درصد است. همچنین شاگردان تقوی در خانه ۷۳ درصد گل‌های خود را به ثمر رساندند و این نشان از قدرت سرخپوشان تبریزی در یادگار امام دارد. فروزان که در همه دیدارهای تیمش درون دروازه ایستاده، توانسته تا هفته پانزدهم در ۴۰ درصد بازی‌ها گل نخورد و دروازه تیم خود را بسته نگه‌ دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز