خبرگزاری کار ایران

توضیح شرکت ملی نفت ایران درباره خبر رویترز و ادعای دادستانی شیلی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۸۷

شرکت ملی نفت ایران درباره خبر خبرگزاری رویترز و ادعای دادستانی شیلی درباره آلودگی نفتی در این کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبر خبرگزاری رویترز در خصوص «ادعای دادستانی شیلی درباره علت آلودگی نفتی در این کشور و ارتباط آن با نفت صادراتی ایران» ضمن تکذیب این موضوع به آگاهی می رساند:

«نفت ایران به مشتریان مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی، صادر می‌شود و سابقه این صادرات برای همه کشورها مشخص و قابل استناد است. هرساله بازرسان از سازمان‌های استاندارد جهانی برای نظارت بر فرایند آزمایش، بارگیری و صادرات نفت ایران در کشور حضور می‌یابند، به‌دقت همه مسائل را مدنظر قرار می‌دهند و اقدام به صدور گواهینامه‌های لازم برای صادرات نفت می‌کنند.

پایانه‌های صادراتی ایران دارای به‌روزترین آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های بررسی و اندازه‌گیری کیفیت و میزان نفت هستند و نفت صادراتی همواره در ساعت‌های مختلف روز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرایند بارگیری نفت به‌صورت کامل از سوی دو طرف (فروشنده و خریدار) رصد می‌شود و کارشناسان طرفین در کنار کارشناس نفت‌کش استیجاری همه موارد را به‌دقت مورد بررسی قرار می‌دهند تا میزان و کیفیت نفت بر اساس مذاکرات و توافق انجام‌شده صورت گیرد و در صورت مغایرت، عملیات بارگیری انجام نمی‌شود. همچنین لازم است ذکر شود ایران سالانه حدود یک میلیارد بشکه نفت به کشورهای مختلف صادر می کند و تا کنون موردی مشابه آنچه که در شیلی ادعا شده از سوی هیچ کشوری مطرح نشده است.

ضمن آنکه شرکت پالایشگر ایناپ شیلی نیز در بیانیه‌ای ادعای دادستانی این کشور را رد کرده است و به موارد ذکرشده اشاره دارد. البته هنوز دادستانی شیلی اتهامی علیه ایران مطرح نکرده و صرفاً در حال بررسی احتمالات است.

پیش‌تر نیز پالایشگر دولتی ایناپ شیلی در ماه اوت به دلیل نشت گاز در زمان تخلیه محموله از سوی دادستانی محکوم‌شده بود و کلیه فعالیت‌های این پالایشگاه به‌طور کامل متوقف شد.

خبرگزاری رویترز از زمان مطرح شدن موضوع تحریم نفتی ایران، گزارش‌هایی را به‌منظور ایجاد تنش در بازار نفت دنیا علیه ایران منتشر کرده است. این خبرگزاری پیش از این، هفته گذشته اقدام به انتشار خبر خروج شرکت روسنفت روسیه از ایران کرده بود و مدعی شد که این شرکت قراردادهای خود با ایران را ترک کرده است؛ این در حالی بود که بر اساس توضیح شرکت ملی نفت ایران، هیچ قراردادی بین ایران و شرکت روسی منعقد نشده بود. البته تمرکز رویترز صرفاً به مسئله نفت ایران محدود نمی‌شود و سایر زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی کشور را نیز هدف قرارداده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز