خبرگزاری کار ایران

از همه بازیکنانم راضی بودم، حتی یک نفر هم کم‌کاری نکرد

جلالی:جدایی‌ام از پیکان تفاهمی بود اما کسی هم از من حمایت نمی‌کرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۰۹۴

فوتبال یک پدیده عجیب و غریبی است که سالانه کلی از مربیان را قربانی می‌کند. در همه جای دنیا در هر تیمی که نتیجه لازم به دست نیاید، اولین فکری که به ذهن مدیران می‌رسد برکناری سرمربی است.

به گزارش ایلنا، فوتبال یک پدیده عجیب و غریبی است که سالانه کلی از مربیان را قربانی می‌کند. در همه جای دنیا در هر تیمی که نتیجه لازم به دست نیاید، اولین فکری که به ذهن مدیران می‌رسد برکناری سرمربی است. هیچ‌وقت نشده که یک تیم نتیجه نگیرد و مدیر آن تیم برکنار شود یا اینکه نفر دیگری را کنار بگذارند. همیشه این سرمربی بوده که جای خود را به فرد دیگری داده است.

در این راستا گفتگویی کردیم با مجید جلالی سرمربی وقت پیکان که پس از دو و نیم سال حضور در این تیم مجبور شد با خودروسازان قطع همکاری کند.

چرا در فوتبال دنیا، به خصوص در آسیا و البته در ایران هر وقت تیمی نتیجه نمی‌گیرد اولین تصمیمی که می‌گیرند سرمربی را برکنار می‌کنند؟

متاسفانه همان‌طور که شما هم گفتید در همه جای دنیا این تصمیم گرفته می‌شود و اولین کاری که می‌کنند کنار گذاشتن سرمربی است. شاید این کم‌هزینه‌ترین تصمیم باشد که گرفته می‌شود. وقتی در یک تیم هر مشکلی پیش می‌آید اولین ایراد را از سرمربی می‌گیرند حال هر چقدر که مشکل وجود داشته باشد.

این ضعف مدیریت نیست؟ چون اگر مدیر واقعا مدیر باشد و ببیند که ایراد از جای دیگری است، تصمیم احساسی نمی‌گیرد.

این ضعف مدیریت نیست بلکه این یک اصل است که با فوتبال عجین شده و همه مشکلات را به مربیان ربط می‌دهند. اینکه چرا اینطور است به خیلی چیزها بستگی دارد.

فکر نمی‌کنید که این قانون یا همان تصمیم، گاهی وقت‌ها نباید احساسی اصلاح شود؟

به این زودی‌ها اصلاح شدنی نیست و باید نسل‌ها بگذرد تا شاید فرهنگ تغییر کند و اتفاقاتی بیفتد که در چنین مواقعی تصمیم دیگری بگیرند. به این سادگی‌ها این مشکل درست شدنی نیست و به زمان زیادی نیاز دارد.

شاید در فوتبال ایران چون بیشتر تیم‌ها دولتی هستند، مدیران دولتی برای اینکه خودشان بمانند، مجبور می‌شوند مربیان‌شان را قربانی کنند.

بعید است که تیم‌ها خصوصی شوند. من هم قبول دارم که بخشی از مشکلات فوتبال ایران همین دولتی بودن تیم‌هاست که به این راحتی هم خصوصی نخواهند شد.

الان که برای چندمین بار بحث خصوصی شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطرح شده!

هیچ موقع این اتفاق رخ نمی‌دهد و اگر هم رخ دهد مثل خصوصی شدن مخابرات و یا سایر ارگان دولتی می‌شود که اسما خصوصی شده‌اند.

یک مشکل دیگری هم وجود دارد که در فوتبال ایران همه تیم‌ها یا برای قهرمان شدن تیم می‌بندند یا برای اینکه سهمیه بگیرند. در حالی که در اکثر لیگ‌های دنیا اینگونه نیست و فقط یکی، دو تا تیم برای قهرمانی تیم می‌بندند.

متاسفانه اینگونه است و خود ما هم مشکل بزرگی که داشتیم این بود که در این دو فصل و نیم کار در پیکان چیزی که پایان فصل می‌خواستیم به دست بیاوریم، خیلی زود از دست می‌دادیم. ما دستاوردی که در طول فصل به دست آورده بودیم خیلی راحت از دست می‌دادیم و باید دوباره از صفر شروع می‌کردیم.

منظورتان جدایی بازیکنان است؟

به هر حال یک تیم یک سال زحمت می‌کشد تا برای فصل بعد خودش را هماهنگ کند و دنبال هدف باشد، اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید مجددا به عقب برگردد. وقتی این مشکلات وجود داشته باشد چطور باید فکر آینده بود؟!

قبول دارید که اگر همان روزهایی که تیم‌تان روی دور برد بود و پشت‌سر هم پیروز می‌شد، با پرسپولیس بازی می‌کردید و حاضر نمی‌شدید بازی‌تان لغو شود، شاید پیکان وارد بحران نمی‌شد؟

به هر حال تصمیمی بود که گرفته شد.

شنیدیم که خود شما مخالف لغو بازی بودید و مدیریت باعث شد بازی به تعویق بیفتد!

گذشته‌ها گذشته و دیگر برگشتن به آن درست نیست.

شما می‌توانستید مثل خیلی از مربیان بمانید و پول‌تان را بگیرید. آیا فضا برای ادامه کار مهیا نبود که جدا شدید؟

بعد از آخرین بازی نیم فصل، ما سه روز متوالی هر روز جلسه برگزار کردیم که هر جلسه زیر سه ساعت نبود و حتی تا پنج ساعت هم طول کشید که نظرات متفاوت بود و به این نتیجه رسیدیم که تفاهم مشترک نیست و بهتر است ادامه ندهیم. وقتی در سه جلسه چند ساعته نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود پس ادامه دادن منطقی نیست و بهترین تصمیم قطع همکاری است.

ولی خدمات شما برای باشگاه پیکان مفید بود که شاید در آینده باشگاه به آن برسد.

به هر حال من تمام تلاشم را به کار بردم تا پیکان در آینده ضرر نکند و آثارش به چشم بیاید. باور کنید من با اینکه مدتی است از پیکان جدا شدم ولی بازی‌های این تیم را مجددا نگاه کردم و مورد آنالیز قرار دادم تا شاید یک چیزهایی دستگیرم شود. هنوز هم پیکان را از خودم می‌دانم و این‌طور نیست که بخواهم انتقاد کنم. من دو سال و نیم در پیکان فعالیت کردم و از این مدتی که در پیکان کار کردم راضی هستم.

از شاگردان‌تان راضی هستید؟

از همه آنها راضی هستم و مشکل خاصی با آنها ندارم.

بحث کنار گذاشتن عده‌ای از آنها فنی بود یا اخلاقی؟

من برای یک بازی چند بازیکنم را کنار گذاشتم که به خاطر فنی بوده و قرار بود که برگردند و به کارشان ادامه دهند. اینکه به لحاظ اخلاقی آنها را کنار گذاشته باشم اصلا این‌طور نیست.

بحث کم‌کاری نبوده؟

اصلا بحث کم‌کاری نبود و فنی بود.

یک شایعه هم به راه افتاده مبنی بر اینکه شما در ایران‌خودرو فامیل نزدیک دارید و از بالا حمایت می‌شدید. آیا این‌طور بود؟

من هیچ فامیلی در ایران‌خودرو ندارم.

حتی داماد؟

اصلا چنین چیزی نبود و کاملا تکذیب می‌کنم.

آیا در باشگاه ایران‌خودرو از کسی ناراحت هستید؟

اصلا ناراحت نیستم و جا دارد از هیات‌مدیره کارخانه و مسوولان باشگاه تشکر کنم که در مدت حضورم در پیکان نهایت همکاری را با من داشتند و جدایی‌ام نیز کاملا منطقی بود و مشکل خاصی نداشت. من دو سال و نیم امانت‌دار پیکان بودم که الان دیگر نیستم.

برنامه خاصی برای آینده دارید؟

فعلا دارم ریکاوری می‌کنم و به زندگی عادی‌ام می‌پردازم. دارم اشتباهاتم را آسیب‌شناسی می‌کنم و گفتم که دارم بازی‌های تیم را مورد آنالیز قرار می‌دهم تا ببینم کجاها اشتباه داشتم و باید اصلاح می‌کردم. زندگی ما فوتبال است و نمی‌توانیم از آن دور باشیم.

در مورد تیم ملی نظری ندارید؟ آیا فکر می‌کنید این تیم باید قهرمان آسیا شود؟

سخت است ولی نشدنی نیست به این دلیل که کی‌روش هشت سال است که هدایت تیم را برعهده دارد و می‌تواند تیم ملی را قهرمان کند. وقتی بازی‌ها در غرب آسیا برگزار می‌شود یک حسن بزرگی برای ایران است و می‌تواند به نوعی میزبان هم باشد چون هواداران زیادی به استادیوم خواهند رفت. در حال حاضر چند تیم افول کرده‌اند و چند تیم هم شرایط خاص خودشان را دارند و می‌شود روی نتایج تیم ملی حساب کرد.

ولی کی‌روش موقع رفتن به قطر خیلی ناراحت بود و مدعی شد که تیم ملی را تنها گذاشته‌اند و اصلا بدرقه خوبی نکردند.

من اطلاعی از این ماجرا ندارم و نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ داده است. اینکه چرا تیم ملی در خلوت بدرقه شد، خود مسوولان جواب خواهند داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز