خبرگزاری کار ایران

چاووش‌اوغلو:

به مرحله مهمی در تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه رسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۶۷

وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی در ژنو اعلام کرد که تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه به مرحله مهمی رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی در نشست وزرای امور خارجه «کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه» که در ژنو برگزار شد اعلام کرد که تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه به مرحله مهمی رسیده است.

چاووش‌اوغلو که در کنفرانس خبری پس از این نشست صحبت می‌کرد افزود: «نمایندگان دولت و مخالفان اختلافی بر سر نام‌های مطرح‌ شده برای کمیسیون قانون اساسی ندارند».

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: «ممکن است در فهرست پیشنهادی سازمان‌های غیردولتی اختلافی باشد که هم ما به عنوان کشورهای ضمان آتش‌بس و هم سازمان ملل بر روی این مساله کار می‌کنیم».

وی با اشاره به اینکه امروز غیر از اسامی مطرح شده برای کمیسیون قانون اساسی در مورد قوانین داخلی این کمیسیون نیز بحث شده، گفت: «مواردی همچون میزان لازم برای تصویب قانون، انتخاب یا عدم انتخاب رئیس یا معاونان برای این کمیته مورد بحث قرار گرفت».

چاووش‌اوغلو همچنین اظهار داشت: «پیش‌بینی می‌کنیم که نخستین جلسه این کمیسیون در ماه‌های ابتدایی سال آینده (۲۰۱۹) برگزار شود. به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس، تلاش‌های خود را در این خصوص افزایش خواهیم داد. نشست امروز نشان‌‌دهنده میزان اهمیت و همچنین نتایج ملموس نشست‌های آستانه و سوچی است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز