خبرگزاری کار ایران

عراق درگیر خواسته‌های کاتانچ و گاف فدراسیون

شوک بزرگ به رقیب تیم ملی ایران در جام ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۰۱

سرکو کاتانچ سرمربی اسلوونیایی تیم ملی عراق روز شنبه در حالی برای برگزاری اردوی نهایی تیم ملی عراق وارد اربیل شد که فدراسیون فوتبال این کشور هیچ کدام از خواسته‌های او را برآورده نکرده بود. کاتانچ که انتظار نداشت خواسته‌های او بعد از چهارماه همکاری با این کشور برآورده نشود، به سران فدراسیون اولتیماتوم چند ساعته داد تا مشکلات او را حل کنند در غیر این صورت عراق را ترک می‌کرد.

به گزارش ایلنا، به همین خاطر شنبه شب موسی فلاح نایب رییس در کنار باسیل کورکیس مدیر امور مالی فدراسیون عراق راهی اربیل شدند تا نشستی سه‌ساعته با کاتانچ برگزار و مشکلات او را برطرف کنند که بعد از این نشست مقرر شد یکی از سوئیت‌های شیک شهر اربیل تحویل مربی اسلوونیایی شود ضمن اینکه خودرو با راننده نیز برای ایاب و ذهاب کاتانچ فراهم شده است.

همچنین مقرر شد مکان مناسبی برای اسکان سایر دستیاران کاتانچ نیز تحویل آنها شود، ضمن اینکه مقدمات اضافه شدن مربی جدیدی به نام اسکار نیز فراهم گردد تا کادر فنی تیم ملی بدون مشکل دور پایانی تمرینات آماده‌سازی خود را برگزار کنند. کاتانچ قرار بود دیروز (یکشنبه) نشستی دیگر با روسای فدراسیون فوتبال عراق داشته باشد تا پیرامون فهرست نهایی و برنامه‌های آماده‌سازی بحث و تبادل نظر کند.

بعد از این اتفاقات رسانه‌های عراق مدعی شدند اردوی تیم ملی این کشور، شوک بزرگی را پشت سر گذاشت تا رقیب جدی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا بدون مشکل، برنامه‌های خود برای حضور در امارات 2019 را پیگیری کند. دور پایانی اردوهای آماده‌سازی عراق در حالی از روز سه‌شنبه (فردا) در شهر اربیل شروع می‌شود که قرار است این تیم شنبه آینده راهی دوحه قطر شود تا همزمان با ایران تمرینات آماده‌سازی خود را در این کشور پیگیری و دو بازی دوستانه برگزار کند. یکی از این بازی‌ها رویارویی با چین و مارچلو لیپی است که می‌توانست فرصت خوبی برای کی‌روش به‌منظور آنالیز قدرتمندترین رقیبش باشد اما باسیل کورکیس مدیر اداری و فنی تیم ملی عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور مدعی شد طبق توافق به‌عمل‌آمده میان کاتانچ و لیپی، جدال دوستانه عراق و چین در دوحه قطر پشت درهای بسته برگزار خواهد شد تا دو تیم به دور از چشم رقبا محک جدی بخورند.

البته عراق در حالی آماده برپایی اردوی نهایی خود قبل از جام ملت‌ها می‌شود که ماجرای حذف این تیم از این تورنمنت همچنان به قوت خود باقی است.

ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال عراق پس از معرفی فهرست اولیه 42 نفره تیم ملی این کشور متوجه اشتباه اداری شد و خیلی سریع دروازه‌بان باشگاه الکرخ را جایگزین قیس الهانی کرد. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنشی به این موضوع نشان نداده اما برخی رسانه‌ها از واکنش جدی این کنفدراسیون به اشتباه عراقی‌ها خبر می‌دهند.

در همین زمینه باسیل کورکیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی السومریه عراق گفت: «این یک حقیقت است که اشتباه اداری فدراسیون فوتبال عراق حضور تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های 2019 آسیا در امارات را تهدید می‌کند.»

مدیر اداری تیم ملی فوتبال عراق با اشاره به اخبار گسترده‌ رسانه‌ها مبنی بر قرار داشتن نام قیس العانی در فهرست ارسالی این تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «این دروازه‌بان که دارای پاسپورت لهستانی است هنوز مراحل رسمی لازم را برای دریافت پاسپورت عراقی تکمیل نکرده و اگر نام او در کنفدراسیون فوتبال آسیا به ثبت رسیده باشد خطر حذف تیم ملی فوتبال عراق از حضور در جام ملت‌های 2019 آسیا وجود دارد.»

کورکیس ادامه داد: «البته نام قیس العانی در فهرست اولیه 42 نفره تیم ملی فوتبال عراق برای جام ملت‌های آسیا پس از جایگزینی دروازه‌بان باشگاه الکرخ قرار نگرفت زیرا هنوز مراحل رسمی دریافت پاسپورت عراقی را طی نکرده بود، بنابراین نباید هیچ تهدیدی برای ما وجود داشته باشد.»

با این توضیحات مدیر تیم عراق، به نظر نمی‌رسد مشکلی برای این تیم به وجود بیاید اما عجیب است که همیشه تیم‌هایی مثل ایران و عراق دچار این اشتباهات می‌شوند کما اینکه 4 سال قبل در جریان جام ملت‌ها هم موضوع علا عبدالزهرا و حضور غیرقانونی‌اش مقابل تیم ایران سوژه رسانه‌ها شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز