خبرگزاری کار ایران

خالقی در نطق میان دستور:

معادن شهرستان‌های خلخال و کوثر در گذشته با رانت اطلاعاتی به افراد غیربومی واگذار شده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۷۹

نماینده مردم خلخال گفت: امروز بر قوای سه گانه مردم عزیز و مسئولان در هر سمت و جایگاهی، فرض است که با همدلی و حدت ، همکاری و هوشیاری بیشتر برای رفع مشکلات اقتصادی ومعیشتی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بشیر خالقی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: درود بر راون پاک آنانی که در مسیر خدمتگزاری به مردم تا پایان جان ایستادند و در برابر مشکلات، خم به ابرو نیاوردند، سلام بر قهمانانی که شهادت را کلید رسیدن به سعادت دانستند و با گذشتن از جان و ابروی خود به ایران اسلامی امنیت و اقتدار بخشیدند. سلام بر شهدا و امام شهدا، گرامی باید یاد و نام عاشقان دین و میهن و سلام خداوند بر بندگان صالحش، آنهایی که امروز در برابر زورگویی استکبار و توطئه‌ها با نیرنگ مزدوران داخلی آنان در خط مقدم جبهه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی با تکیه بر ریسمان الهی و ایمان قلبی و باور مردم شبانه روز بی ادعا تلاش میکنند تا ایران سرافراز همیشه سربلند و باشکوه بماند و مسیر اقدار و عزت خود را ادامه دهد .

نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس شورای اسلامی، افزود: امروز بر قوای سه گانه مردم عزیز و مسئولان در هر سمت و جایگاهی، فرض است که با همدلی و حدت ، همکاری و هوشیاری بیشتر برای رفع مشکلات اقتصادی  ومعیشتی تلاش کنند. همکار گرامی امروز در حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر مردم صبور نجیب و سخت کوش منطقه ما، با وجود جان فشانی‌ها و فداکاری ها کم نظیر و تقدیم صدها شهید و وجود صدها جانباز و آزاده به دلیل کم توجهی و غفلت برخی از مسئولان از محرومیت های بسیاری رنج میبرند، با وجود ثروت های خدادای شامل معادن، جنگل، رودخانه های فصلی ئو دائمی و جوانان تحصیل کرده بی توجهی به طرح های اشغال زا و عدم احساس مسئولیت توسط برخی از مدیران و سخت گیری بانک‌ها نسبت به کار آفرینان، نبود فضای کسب و کار باعث مهاجرت بی رویه مردم به کلانشهر ها گردیده است .

وی تاکید کرد: همکاران عزیز روستاها به آسایشگاه‌ سالمندان تبدیل شده است، تنها کارخانه نئوپان در خلخال که توسط بنیاد محترم  مستضعفان احداث شده بود به جهت وجود مدیران غیر بومی تعطیل و کارگران دچار مشکل شدند، در اعطای اسناد اعیانی بخش فیورز توسط رئیس محترم بنیاد مشکلات پیش آمده اعلام گردید ، ضمناً قبلا بارها عوارض تعطیلی کارخانه را به ایشان متذکر شدم، امیدواریم در ایجاد طرحهای اشتغالزا و در شهرستانهای خلخال و کوثر اقدام فرمایند .

خالقی ادامه داد: سد گیوی از سال ۱۳۸۲با ظرفیت آب‌گیبری ۷۶ میلیون متر مکعب احداث و سال گذشته به اتمام رسید ولی برای پایان سد از ۴ سال پیش اعتباری پیش بینی نمی‌شود و متاسفانه طی نامه خیلی محرمانه به شماره ۱۴۵۹/۷۰/۹۳/م مورخ ۹/۴/۹۳ از طرف معاون آب و آبفای وزارت نیرو تخصیص آب برای توسعه کشاورزی بسیار کم شد ضمنا تخصیص آب سد های معیشتی روستاهای شهرستان کوثر توسط توسط آب منطقه ای استان مطالعه می‌شد حذف گردید. تعدادی از سدهای کوچک و استخرها که توسط جهاد کشاورزی اجرا می‌شد عملاً تعطیل شده است، مثل شیران چشمه شاهرود که بدون مطالعه اجرا می‌شد متوقف شده است،  سد نساز برای پیاب بلاتکلیف مانده است، سرمازندگی ۲۸ فرودین۹۷ سر درختی تمام باغات را از بین برده است .بیمه ها برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و پزشکان سقف تعیین کرده ، در نتیجه پرداختی از جیب مردم بیشتر شده است، و با پزشکان متخصص قرا داد نمی‌بندد.  مطالبات فرهنگیان عزیز از سال ۸۸ کامل پرداخت نشده است، ضمنا کارکنان  بهداشت و درمان پاداش آخر خدمت را را دریافت نکرده اند

نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس شورای اسلامی، در رابطه یا وقف گفت: متاسفانه در حال حاضر وقف که همان صدقات جاریه است به صداقات جامده تبدیل گردیده است و موقوفات به جای اینکه زیر نظر یک بنگاه اقتصادی کارآمد و بروز داده شود به نحوی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته که یک دستگاه فرهنگی است و سنخیتی با فعالیت های اقتصادی موفق نمی‌تواند داشته باشد،  پیشنهاد این است که به فکر طراحی الگوی تحول اقتصادی در وقف باشیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم، گفت: تا این ظرفیت عظیم اقتصادی، معنوی و فرهنگی را به سرمایه گذاری بهینه، مولد و پربازده و اشتغالزا تبدیل کنیم، بدیهی است ضرورت این امر بویژه در شرایط فعلی مضاعف می‌باشد. و اما به عنوالن قدم اول پیشنهاد می‌شود، که کلیه موقوفات هر استان جداگانه و دقیق لیست گردیده و چاپ شود، و اطلاعات مربوطه در اختیار دفاتر ثبت اسناد قرار گیرد تا از معامله و جابه‌جایی آن‌ها پیشگیری و از قرار گرفتن در معرض زمین خواری و سوء استفاده اقدام جدی صورا پذیرد و همزمان نسبت به طراحی الگوی تحول اقتصادی موقوفات و منابع حاصل از موقوفات اقدام گردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: شهرستان خلخال و کوثر از مواهب طبیعی برخوردار است، شامل چشمه میرعدیل اندبیل، ازناو خوجین و آبگرم تیل درخلخال و آبگرم و حمام سنگی گیوی و تعداد زیادی از روستاهای زیبا و بوم گردی و همچنین جاده های بسیار زیبا اسالم - خلخال و پونل –خلخال و ماجولان – ماسوله و علاوه بر اینها هوای پاک و آسمان آبی هر سال تعداد گردشگران زیادی را به منطقه می‌کشاند و لازم است در این مورد سرمایه‌گزاری صورت پذیرد، البته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی از جهت احداث هتل و امکانات گردشگری فراهم گردیده است.

وی ادامه داد: از سرمایه گذار محترم پل معلق در ازناو خوجین و فرش در شهرستان‌های خلخال و کوثر تشکر می‌کنم و از بانک‌های عامل در خواست دارم همکاری های لازم را داشته باشند . بسیاری از مردم برای تهیه دارو از داروخانه‌های هلال احمر و ۱۳ آبان انتظار نوبت‌های طولانی می‌کشند که امیدوارم با اعمال مدیریت این مشکل را حل نمایند. معادن در شهرستان‌های خلخال و کوثر رها شده است و در گذشته با رانت اطلاعاتی به افراد غیر بومی واگذار شده و هیچ گونه اشتغالزایی نداشته و با انتقال سنگها عملا باعث تخریب جاده ها می‌شود. آسفالت راه های روستایی از میانگین کشوری پایین بوده و هنوز تعدادی از روستاهای با جمعیت بیشتر از هفتاد، هشتاد خانوار مانند سوسهاب ، تیل، میانرودان، سکرآباد ،میکائیل آباد کامل آسفالت نشده است، جاده قدیمی گیوی – خلخال دچار رانش شده نیاز راه مناسب دارد.

خالقی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم شریف استان اردبیل و شهرستان‌های خلخال و کوثر و بخشهای شاهرود، خورش رستم، فیروز، بخش‌های مرکزی تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز