خبرگزاری کار ایران

رنجبرزاده در نطق میان دستور:

دولت نباید برای جبران کسری بودجه شتاب‌زده دنبال افزایش قیمت بنزین باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۷۵

نماینده مردم اسدآباد گفت: دولت نباید برای جبران کسری بودجه شتاب زده به دنبال افزایش قیمت بنزین باشد بلکه در ابتدا باید راه‌های جلوگیری از سواستفاده از حامل های انرژی و به ویژه بنزین را دنبال کرده و با تمام برنامه ریزی از قاچاق سوخت جلوگیری کند سپس چگونگی عرضه بسته‌های حامل‌های انرژی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اکبر رنجبرزاده  در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمن حدود ۴۰ سال با تلاش به دنبال تغییر مسیر انقلاب اسلامی است تا ملت ایران را تسلیم خود کند. دشمن اعلام کرده است که امسال آخرین سال انقلاب اسلامی است اما ۴ سال مقاومت، تلاش و پایداری مردم و پیوند مستحکم بین امام و امت موجب شده در ۲۲ بهمن امسال مردم ۲ پیروزی را جشن بگیرند؛ پیروزی جبهه حقانیت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و دول جهان و دیگری پیروزی افول آمریکا و عوامل آن در عرصه بین‌المللی.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود:  آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته جبهه های مقابله‌ای بسیاری با نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است؛ جبهه‌های نظامی، نفوذ و اختلال در انسجام داخلی با قدرت رسانه‌ای و جنگ روانی و جبهه مقابله‌ای با پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های نظامی، فناوری، تحقیقاتی و پژوهشی و در نهایت تهدیدات و تحریم ها. اما با وجود تمام این تلاش‌ها ملت انقلابی ایران پشت سر رهبری بر تمام این جبهه‌های مذبوحانه دشمن فائق آمده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: آخرین تیر در کمان دشمن جنگ اقتصادی است که با شدیدترین تحریم ها و با ساختار شکنی قوانین و قواعد بین‌المللی و با حراج حیثیت و اعتبار نداشته خود در منظر جهان آرزوی تسلیم ملت ایران را دنبال می‌کند قطعا در این جبهه نیر ما مصمم تر و آماده تر از همیشه دشمن را عقب می‌رانیم و دیگر کشورها راهمراه خود می‌کنیم کشورهای دنیا جبهه باطل امریکایی- صهیونیستی- صعودی را شناخته‌اند لذا آمریکا نه تنها آرزوی شکست جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد برد بلکه ما پیروزی ۲۲ بهمن را با ده‌ها میلیون نفر جشن خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه سخن گفتن درمورد افراد و جریانات ساختارشکن و حمایت از آنان از تریبون‌های رسمی یا محافل اجتماعی باید با تامل و به دور از شتاب زدگی باشد، خاطرنشان کرد: دختران خیابان انقلاب که در موضوع حجاب ماموریت ساختارشکنی داشتند اکنون کجا هستند برخی از آنها در پارلمان کانادا حضور می‌یابند و ملتمسانه درخواست تحریم ایران را دارند.

رنجبرزاده با بیان اینکه یکی از اشتباهات دولت حذف کارت سوخت بود که زمینه قاچاق سوخت را فراهم کرد، ادامه داد: دولت نباید برای جبران کسری بودجه شتاب زده به دنبال افزایش قیمت بنزین باشد بلکه در ابتدا باید راه‌های جلوگیری از سواستفاده از حامل های انرژی و به ویژه بنزین را دنبال کرده و با تمام برنامه ریزی از قاچاق سوخت جلوگیری کند سپس چگونگی عرضه بسته‌های حامل‌های انرژی را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه میزان قابل ملاحظه ای از مصرف بنزین روزانه قاچاق می‌شود، عنوان کرد: افزایش قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی به ویژه اقشار دهک‌های کم درآمد نوعی بی‌عدالتی و ظلم به مردم است چون در سطح عمومی قیمت‌ها را افزایش داده و اثر مستقیم بر موضوع افزایش تورم دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: نرخ ارز مستقیما بر شاخص مصرف کننده اثرگذار است در تابستان نرخ ارز افزیش چندانی نداشت اما شاخص‌های قیمت مصرف کننده رو به افزایش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه افزایش نقدینگی در سال‌های گذشته و تغییر در ترکیب نقدینگی بر شاخص‌های قیمت مصرف کننده اثر داشته است، اذعان کرد: از اردیبهشت تا شهریور نرخ ارز ترجیحی و نیمایی افزایش چندانی نداشته است اما قیمت‌ها ۱۵.۷ افزایش پیدا کرده است افزایش نرخ ارز نیز بیش از ۱۸ درصد بر افزایش شاخصه‌های قیمت مصرف کننده اثر داشته و ۳۵ درصد قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: نیاز است دولت در شرایط فعلی در تنظیم بازار مداخله کند؛ در شرایطی که ارز افزایش پیدا می‌کند قیمت ها چندین برابر بالا می رود اما زمانی که ارز ارزان می‌شود قیمت های کاهش پیدا نمی‌کند دولت نتوانسته در ثبات ارز و قیمت ها کارآمدی داشته باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صادرات سیب زمینی همدان باید آزاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز