خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جرئیاتی از نمایشگاه‌های گردشگری که تا پایان سال در پیش داریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۵۳

رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند گردشگران بسیاری را به ایران جذب کند، گفت: یکی از بحث‌های اصلی ما در نمایشگاه‌های گردشگری، معرفی ایران به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان بوده و این موضوع از سوی موسسه بیمه اس‌او‌اس و همینطور شرکت کنترل زیست تایید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه‌‌های بین‌المللی گردشگری به‌عنوان زیرمجموعه‌هایی از بازار جهانی سفر یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت گردشگری جهان به‌شمار آمده و بسیاری از فعالان این حوزه در این فضاها با یکدیگر ملاقات کرده و قرارد‌های مهمی را منعقد می‌کنند.

ابراهیم پورفرج (رئیس جامعه تورگردانان ایران) با بیان اینکه حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری جهانی به‌شدت حائز اهمیت بوده و می‌تواند زمینه معرفی قابلیت‌های مختلف کشورمان باشد، گفت: امسال یکی از بحث‌های اصلی ما در نمایشگاه‌های گردشگری، معرفی ایران به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان است. چراکه یکی از فاکتورهای اصلی که در گردشگران در نقاط مختلف به آن توجه می‌کنند، امنیت بوده و امسال ایران از سوی موسسه بیمه اس‌او‌اس و همینطور شرکت کنترل زیست که شرکتی انگلیسی بوده و هر سال امنیت کشورها را برای گردشگران مشخص می‌کند، به عنوان امن‌ترین کشور خاورمیانه در سال 2019 انتخاب شده که به‌نوعی ما هم در نمایشگاه‌ها برای معرفی ایران به آن استناد خواهیم کرد و این امر حتما در جذب گردشگران موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکثر توراپراتورهای جهانی در این نمایشگاه‌ها حضور دارند، افزود: شرکت‌های مختلف جهانی در چنین مکان‌هایی حضور پیدا کرده و قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مهم صنعت گردشگری با ملاقات و گفتگو آنها با دفاتر مختلف در این نمایشگاه‌ها منعقد می‌شود. به این ترتیب حضور ایران در این نمایشگاه‌ها سبب ایجاد قرارداد‌های تازه‌ای شده که صنعت گردشگری ایران را رو به توسعه سوق می‌دهد.

پورفرج در ادامه درباره نمایشگاه‌های گردشگری جهانی باقی مانده تا پایان سال که قرار است ایران در آنها شرکت کند، گفت: اولین نمایشگاهی که در پیش داریم از نهم تا سیزده ژانویه مصادف با ۱۹ تا ۲۳ دی ماه است که در هلند برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان میراث فرهنگی (شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی) برگزار می‌شود و ما نیز به عنوان بخش خصوصی در آن مشارکت داریم. در این نمایشگاه حدوداً ۲۵۰ تا ۲۶۰ متر زمین داریم. اعلام آمادگی که از سوی آژانس‌ها برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته هنوز به اندازه‌ای نبوده که این میزان از زمین را بتوانند پر کنند. فکر کنم تاکنون ۱۳۰ متر آن فروخته شده باشد.

وی افزود: اصولا حضور در نمایشگاه‌های خارجی پرهزینه بوده و بعد از اینکه نحوه ساخت آن‌ها مشخص شود می‌توان میزان هزینه‌های آن را به طور دقیق اعلام کرد. البته اگر به طور میانگین هر متر از زمین ۴۰۰ یورو هزینه داشته باشد، به نظر می‌رسد که حداقل هزینه‌ای که برای زمین و ساخت نمایشگاه لازم داریم، ۸۰ هزار یورو باشد. لازم است بگویم که سازمان میراث فرهنگی نیز در حال تلاش بوده که به ما در برگزاری این نمایشگاه کمک خوبی کند اما میزان آن هنوز مشخص نشده و در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران در ادامه گفت: بعد از نمایشگاه هلند، نمایشگاه وین اتریش را در پیش داریم که از ۱۰ ژانویه تا ۱۳ ژانویه بوده که مصادف با ۲۰ تا ۲۳ دی ماه بوده و احتمالا برگزارکننده آن هم کانون اتومبیل‌رانی باشد. زمین ما در این نمایشگاه ۱۲۰ تا ۱۳۰ متر است. البته به نظر می‌رسد شاهد تغییراتی در نوع برگزاری این زمین باشیم و امسال به جای کانون اتومبیل‌رانی، یک شرکت اتریشی آن را برگزار کند که البته هنوز برای آن اعلام آمادگی نهایی نکرده است. بر همین اساس هنوز زمین و شرکت‌کنندگان ما در این نمایشگاه مشخص نشده و نمی‌توان هزینه‌ای را برای آن تخمین زد.

وی افزود: در ادامه فعالیت‌های خود یک نمایشگاه در هند داریم که اکنون تاریخ آن را به خاطر ندارم ولی بعد از نمایشگاه هند به سراغ برگزاری نمایشگاه اسپانیا می‌رویم که یکی از مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری است. زمین ایران در این نمایشگاه بیش از  ۳۰۰ متر بوده و ۲۳ تا ۲۷ ژانویه که مصادف با سوم تا هفتم بهمن است از نقاط مختلف جهان در شهر مادرید جمع می‌شوند تا در این نمایشگاه شرکت کنند. هزینه این نمایشگاه نیز به نوع ساخت آن بستگی دارد و هنوز مشخص نیست، ولی تقریبا می‌توان گفت که حداقل هزینه ما چیزی در حدود ۱۳۰-۱۴۰ هزار یورو باشد. البته این هزینه تنها مختص به زمین و غرفه بوده و هرکدام از آژانس‌هایی که در آن شرکت می‌کنند، باید هزینه‌های بلیت، اقامت، غذا و مراسم‌هایی که در آنجا برگزار می‌شود را هم تقبل کنند. اما با تمام این توضیحات باتوجه به اینکه نمایشگاه اسپانیا یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری به شمار می‌آید، فکر می‌کنم حداقل ۱۷-۱۸ آژانس در آن شرکت کنند.

پورفرج در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: نمایشگاه دیگری که در ادامه مسیر خود تا پایان سال خواهیم داشت، در کشور ایتالیا  بوده و معروف به بیت میلان است. این نمایشگاه دهم تا دوازدهم فوریه مصادف با ۲۱ تا ۲۳ بهمن برگزار می‌شود. البته ما در ایتالیا نمایشگاه گردشگری دیگری نیز داریم که به نام TTG معروف است و در شهر رومانی ایتالیا برگزار می‌شود. با وجود اینکه چند سال بیشتر از آغاز فعالیت TTG نمی‌گذرد، این نمایشگاه رشد به شدت خوبی را پشت سر گذاشته و اکنون بسیاری از آژانس‌های ایرانی در آن که آخرین دوره‌اش یک ماه و نیم پیش بود، شرکت می‌کنند. به همین ترتیب حضور آژانس‌های ایرانی در نمایشگاه بیت میلان که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری ایتالیا بوده، خیلی افت کرده و سازمان میراث فرهنگی هم در آن دخالت چندانی نمی‌کند. بر همین اساس ما در بیت میلان ۶۰ تا ۸۰ متر زمین داریم و تقریبا شش، هفت آژانس ایرانی در آن شرکت می‌کنند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران ادامه داد: بعد از ایتالیا، نمایشگاه ITB برلین را پیش‌رو خواهیم داشت که از ۶ تا ۱۰ مارس بوده و مصادف با ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه است. این نمایشگاه‌ مهم‌ترین نمایشگاه جهانگردی جهان بوده و با توجه به مهم بودن موضوع، آن را خودمان یعنی جامعه تورگردانان برگزار می‌کند. چراکه چنین نمایشگاه‌های مهمی را نمی‌توان به کسی دیگری داد. این نمایشگاه یک مارکتینگ بسیار عالی است و نمی‌توان در آن آزمون و خطا کرد.

وی افزود: از اولین فعالیت ما در این نمایشگاه نزدیک به ۲۴ سال می‌گذرد. اولین سال حضورمان را در این نمایشگاه با  ۱۱۰ متر شروع کردیم ولی الان به ۱۱۸۰ متر رسیده‌ایم. ۱۸۵ کشور در آن شرکت می‌کنند و به شدت مورد احترام است. به نوعی می‌توان این نمایشگاه را سازمان ملل نامید. چراکه نماینده تمام کشورها در آنجا غرفه دارند و خودشان را معرفی می‌کنند. همچنین بازدیدکنندگان بسیاری در این نمایشگاه شرکت کرده و اکثر قرارداد‌های مهم در آن به امضا می‌رسد. ما در این نمایشگاه یک سالن مستقل داریم ولی در کنار خاورمیانه هستیم.

پورفرج ادامه داد: با توجه به کیفیتی که در نمایشگاه‌های پیشین از ایران ارائه دادیم، دو سال قبل به‌دلیل کیفیتی که از خود در برگزاری نمایشگاه نشان دادیم؛ از بین 185 کشوری که در آن شرکت می‌کردند؛ به عنوان 10 کشور مطرح دنیا در برگزاری نمایشگاه معرفی شدیم. هزینه نمایشگاه گردشگری در برلین، مقداری سنگین بوده و تقریبا نزدیک به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار یورو برای ما تمام خواهد شد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران در ادامه بیان کرد: بعد از نمایشگاه برلین نمایشگاهی در روسیه داریم. منتها مشکل ما این است که نمایشگاه روسیه نیز دو روز با نمایشگاه برلین فاصله دارد. یعنی آی تی بی برلین ۱۹ ام تمام می‌شود و ما ۲۰‌ام برمی‌گردیم. بعد درست ۲۱ ام نمایشگاه روسیه شروع می‌شود تا ۲۳ اسفند برگزار می‌شود. به دلیل نزدیکی این دو نمایشگاه با یکدیگر خیلی از همکاران ما امکان فراهم کردن آن امکانات برای حضور در روسیه را ندارند. به این دلیل که نگرانیم که چه مقدار از آژانس‌ها می‌توانند، از آلمان برگردند و در روسیه شرکت کنند، هنوز زمین خود را  مشخص نکردیم. بعد از آن هم یک نمایشگاه در آذربایجان، باکو داریم که هر دو در فرودین (۱۵ تا ۱۷ ام) برگزار می‌شود. بعد از آن هم ۲۷‌ تا ۲۹ فروردین می‌شود نمایشگاه چین را در پیش داریم که حدود ۱۲ تا ۱۳ آژانس ما در آن شرکت می‌کنند.

پورفرج در پایان گفت: بحثی که گاهی اوقات ما با دولتی‌ها داریم؛ این بوده که چرا برای امنیت کشور ایران آنطور که باید تبلیغ نمی‌شود. البته ما تمام تلاشمان این است که در نمایشگاه‌هایی که حضور پیدا می‌کنیم، این کمبود را جبران کنیم و به بهترین شکل ممکن به معرفی تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران بپردازیم. بر همین اساس حتی غرفه‌های ما نیز بر مبنای تاریخ، تمدن، فرهنگ و طبیعت ایران ساخته می‌شود. علاوه بر این موضوعات همه همکارانی که در نمایشگاه‌ها حضور دارند، از قبل مورد آموزش قرار گرفتند تا حتی نحوه برخورد و رفتارمان در نمایشگاه نیز مناسب باشد و به این ترتیب مبلغ خوبی برای کشور خودمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز