خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری زنجان:

هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای پژوهشی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۱۷۴

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای پژوهشی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، ابوالفضل جلیلوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رویکرد وزارت علوم در خصوص هفته پژوهش با سنوات گذشته متفاوت بود، گفت: امسال کمیته دانشجویی به منظور شناسایی دانشجویان نخبه و پژوهشگر ذیل ستاد هفته پژوهش و فناوری تشکیل شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان و دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان ادامه داد: همایش هفته پژوهش و فناوری سه‌شنبه ساعت 8 و 30 دقیقه در در سالن همایش‌های بین المللی غدیر زنجان با حضور مسئولان استانی اجرا می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ساعت پژوهش با مساعدت آموزش و پرورش در مدارس به صدا در می آید، گفت: پژوهشگران در مدارسی که تعیین شده حضور خواهند داشت و جایگاه و مسائل مربوط به پژوهش و فناوری را برای این قشر مطرح خواهند کرد.

دبیر کل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان ادامه داد: این هفته فرصتی است تا دستاوردهای پژوهشی و فناوری در استان معرفی شود، و پژوهش های یکساله برای عموم به نمایش درآید.

جلیلوند با یادآوری اینکه جایگاه پژوهشی استان با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های استان قابل تعیین است، گفت: علیرم تعداد کم دانشگاه های استان زنجان، این دانشگاه ها در حوزه پژوهش های در تراز بین المللی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش های دانشگاهی در تراز بین المللی است، افزود: نتیجه کارهای نوآورانه، مقالاتی است که در بهترین مجلات چاپ می شود و باعث ارتقای جایگاه کشور در حوزه تولید علم می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه دانشگاه های استان هم کاربردی شدن پژوهش ها را مطالبه می کند، گفت: در  راستای تاکید بر روی پژوهش هدفمند و مساله محور؛ کارگروه های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان تشکیل شده و کارهای اولویت دار مورد بررسی می گیرد .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه در هنگام سفارش پژوهش به دانشگاه ها بایستی اعتماد داشته باشند، گفت: در دانشگاه در بحث پژوهش به مقوله کپی- پیس به عنوان تخلفات پژوهشی تاکید می شود و کمیته ای با همین رویکرد در دانشگاه ها تشکیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز