خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد:

وجود 30 میلیون پرونده ثبتی در بایگانی های ثبت کشور

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۸۱

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از وجود 30 میلیون پرونده ثبتی در بایگانی های ثبت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این آیین با اشاره به قدمت سازمان ثبت اسناد، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزء معدود دستگاه هایی است که در چندین مولفه زندگی انسان تاثیرگذار است.

سهراب عزیزالهی با اشاره به فعالیت های سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های مختلف، افزود:  فعالیت در حوزه مالکیت بر اموال غیرمنقول و زمین، حفظ مالکیت افراد در اختراعات، برندها و ثبت شرکت ها، ثبت ازدواج و طلاق و کسب درآمد برای دولت از جمله برخی اقدامات سازمان ثبت اسناد محسوب می شود.

وی به تغییر شیوه فعالیت سازمان ثبت از شیوه سنتی به جدید با حضور دکتر تویسرکانی و حمایت رئیس قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان کرد: تحول شتابنده ای در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته که کاملاً محسوس است و می توان از آن به عنوان یک انقلاب تعبیر کرد.

عزیزالهی با یادآوری تبدیل اسناد دفترچه ای قدیم به سند تک برگ، به همت کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک، افزود: امروز به کمک ثبت آنی، هر نوع معامله در کشور و هر وکالتنامه ای که صادر می شود در لحظه در سازمان ثبت قابل رصد است و امکان سوء استفاده در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه اجرای کاداستر را برنامه ای بسیار مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و گفت: سازمان مصمم است با حداقل توانمندی های موجود، کاداستر را به سرمنزل مقصود برساند؛ ضمن اینکه کاداستر با توجه به وضعیت جغرافیایی و طبیعت استان از اهمیت بسیار بالایی در مازندران برخوردار است که باید به عنوان یکی از محوری ترین اقدامات مدیرکل جدید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزالهی اظهار کرد: در حال حاضر 30 میلیون پرونده ثبتی در بایگانی های ثبت کشور وجود دارد که تا امروز بیش از یک سوم این پرونده ها آرشیو شده است و این حرکت باید ادامه یابد تا امنیت در حوزه مالکیت تضمین شود.

وی در خاتمه بر لزوم تکریم ارباب رجوع در نگاه، بیان و عمل در مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.

گفتنی است آیین تودیع و معارفه سازمان ثبت اسناد و املاک استان مازندران با حضور اعضای شورای قضایی استان، معاونین رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ساری، مقامات قضایی، مدیران کل دستگاه های اجرایی و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران برگزار شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز