خبرگزاری کار ایران

موافقت کنست با طرح اولیه قانون منع کاهش محکومیت اسرای فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۱۰۸

کنست اسرائیل با طرح اولیه قانون منع کاهش محکومیت اسرای فلسطینی متهم به انجام حملات موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دفتر رسانه‌ای کنست رژیم صهیونیستی امروز- سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۷ نماینده موافق و ۱۷ نماینده مخالف منع کاهش محکومیت اسرای فلسطینی بوده‌اند.

پیش‌نویس مذکور قبل از این‌که به قانون تبدیل شود، باید سه بار در صحن قرائت شود. 

در حال حاضر اسرای فلسطینی می‌توانند درخواست تخفیف یک سوم از محکومیت‌های خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی را ارائه دهند و کمیته ویژه اسرائیل آن را بررسی کند. اما پیش‌نویس قانون «ممنوعیت آزادی مشروط محکومان جرایم و یا قتل» مانع کاهش محکومیت است. 

دفتر رسانه‌ای کنست اعلام کرد: «پیش‌نویس این قانون به کمیته آزادی اجازه آزادی مشروط محکومان جرم و قتل را به ادعای تروریستی بودن این اعمال نمی‌دهد». 

در مقدمه پیش‌نویس این قانون آمده است: «حملات فلسطینی که از سپتامبر ۲۰۱۵ شروع شده و همچنان ادامه دارد، بر ضرورت تقویت قدرت بازدارندگی برای مبارزه با فعالان تروریستی تأکید می‌کند و بدون شک عدم اجازه برای تخفیف مجازات، عامل بازدارنده بسیار مهم و کارآمدی در وضعیت فعلی است».

این بیانیه افزوده است: «بنابراین چنین پیشنهادی مستلزم عدم اجازه برای آزادی مشروط محکومان تروریستی و امنیتی و استفاده از تخفیف یک سوم محکومیت است». 

بر اساس آمار رسمی هیأت امور اسرا وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین، ‌تعداد اسرای فلسطینی به شش هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز