خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای مطرح شد؛

وکلای جوان در مضیقه مالی هستند/ آن سه درصد باتجربه‌ی قدیمی را درنظر نگیرید!

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۶۱

بیش از ۵٠٠٠ نفر از وکلای جوان دادگستری در اعتراض به بیکاری، مبادرت به امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۵٠٠٠ نفر از وکلای دادگستری در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضاییه، نسبت به وضعیت شغلی و معیشتی خود اعتراض کردند.

در این نامه آمده است: متاسفانه وضعیت وکلا در آمارها و تصمیمات اتخاذ شده همواره با اوضاع مالی حدود سه درصد از وکلای با سابقه مقایسه می‌شود که در زمان مساعدتری مشغول به این حرفه شده و کسب درآمد نموده‌اند. اما واقعیت این است که درصد عظیمی از وکلا در مضیقه مالی به سر می‌برند خصوصاً برخی وکلای جوان حتی در تامین هزینه تمدید پروانه خود ناتوانند و پرداخت هزینه‌های هنگفت به دادگستری، اداره امور مالیاتی، بیمه و ... مدتهاست ایشان را دچار عسر و حرج کرده است.

در ادامه، وکلای جوان مطالبات خود را مطرح کرده‌اند: لذا از آن مقامات محترم استدعای رسیدگی شایسته داشته و درخواست می‌کنیم در خصوص پیشنهاداتی که در ادامه آمده است توجه لازم را مبذول فرمایید: اصلاح مقررات وکالت در راستای جلوگیری از پذیرش بی‌رویه و بدون نیازسنجی وکیل، منع برگزاری آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه، منع صدور پروانه وکالت بدون آزمون و بدون ظرفیت برای شاغلین و بازنشسته‌ها، الزامی شدن وکالت و جلوگیری از تصویب طرح‌های مخرب، منفعت‌طلبانه و غیرکارشناسی پیشنهادی توسط بخشی از اشخاص بازمانده از قبولی در آزمون وکالت خصوصاً موارد مربوط به بذل پروانه وکالت به خواص و صوری‌سازی آزمون.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز