خبرگزاری کار ایران

ابوالفتح در گفت‌وگو با ایلنا: 

سیاست‌های ایران‌ستیزانه آمریکا از سوی نائورت در سازمان ملل ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۹۶

یک تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: باید انتظار تداوم سیاست‌های ایران‌ستیزانه امریکا از سوی نائورت در سازمان ملل باشیم. 

امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص رویکرد و دیدگاه‌های هدر نائورت، سفیر پیشنهادی دولت ترامپ در سازمان ملل متحد گفت: هدر نائورت، روزنامه‌نگاری است که فعالیت حرفه‌ای خود را از رسانه‌ها آغاز کرده است که از جمله آنها می‌توان به فاکس‌نیوز اشاره کرد. او در فاکس‌نیوز ابتدا خبرنگار بوده و سپس به مقتم گزارشگری ارتقا یافت.

وی ادامه داد: نائورت به دلیل علاقه‌مندی‌ای که به مباحث سیاسی و رسانه‌ای داشته، مدتی هم عضو شورای روابط خارجی امریکا (CFR) بوده که از تینک‌تنگ‌های مهم و تاثیرگذار در امریکا است. 

این کارشناس ارشد مسائل امریکا با بیان اینکه نائورت قبل از پیوستن به دولت ترامپ، سابقه کار دولتی و دیپلماتیک نداشته است، اظهار داشت: نائورت فعال رسانه‌ای است و با ریاست جمهوری ترامپ، به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا معرفی می‌شود. او گزارشگر فاکس‌نیوز بوده است، رسانه‌ای که به شدت مورد علاقه رییس‌جمهور امریکا است و گفته می‌شود ترامپ عمده اخبار و تحلیل‌های خود را از این رسانه دریافت می‌کند. 

ابوالفتح افزود: نائورت به دلیل فقدان سوابق دولتی تا قبل از دولت ترامپ، بیشتر در عرصه مباحث رسانه‌ای و اقتصادی شناخته می‌شده است و در عرصه مباحث بین‌المللی سابقه و دیدگاه چندانی ندارد. او در دولت ترامپ هم سخنگوی وزارت امور خارجه ترامپ بوده و چهره مستقلی نداشته است و وظیفه‌اش، تشریح دیدگاه‌های دیدگاه‌های وزارت امور خارجه و توجیه استراتژی تبلیغاتی دولت ترامپ در عرصه دیپلماتیک بوده است. 

وی به تحولات اساسی انجام شده در دولت ترامپ طی یکسال گذشته اشاره و تصریح کرد: نائورت در مقاطعی که وزارت امور خارجه امریکا در دولت ترامپ دچار تحولات اساسی شده است، همچنان به کار خود ادامه داده که نشاندهنده اعتماد کامل ترامپ و پمپئو به وی است. 

این تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه معرفی نائورت به جای هیلی که رابطه نزدیکی با ترامپ دارد، نشان می‌دهد وی از اعتماد کامل فرایند تصمیم‌گیری در دولت امریکا برخودار است، خاطرنشان کرد: نائورت توانسته در یک سال و نیم گذشته به عنوان توجیه‌گر اقدامات دولت ترامپ به ویژه در موضوعات چالش‌برانگیزی که دردسرآمیز هم بوده، توانسته در راستای استراتژی تبلیغاتی ترامپ گام بردارد. 

ابوالفتح در پاسخ به این سوال که رویکرد هدر نائورت به ایران چگونه بوده است؟ ابراز داشت: وفاداری برای رییس‌جمهور امریکا درخصوص کسانی که در دولت ترامپ کار می‌کنند، بسیار مهم است و همین مسئله موجب شده تا هرگونه نافرمانی را برنتابد. از جمله مغضوبان هم جیمز کومی رییس پیشین ‌اف‌بی‌آی بود که موجب شد وی کتابی به نام«بالاتر از وفاداری» منتشر کند تا بگوید بیشتر از ترامپ، به کشورش وفادار است. 

وی با تاکید بر اینکه نائورت تاکنون مطیع سیاست‌های ترامپ بوده است، بیان کرد: نائورت در چارچوب سیاست‌های ترامپ تاکنون گام برداشته و از موج تغییرات گسترده در دولت جان سالم به در برده و حتی ارتقا هم یافته است. بنابراین ما باید انتظار تداوم سیاست‌های ایران‌ستیزانه آمریکا از سوی نائورت در سازمان ملل باشیم. 

این کارشناس ارشد مسائل امریکا با بیان در رسانه‌ها گفته شده است که ترامپ می‌خواهد رتبه سفیر امریکا در سازمان ملل را یک درجه تنزل دهد، یادآور شد: سفیر امریکا در سازمان ملل در حد عضویت در کابینه است و عدم معرفی فرد شاخصی از سوی رییس‌جمهور امریکا برای تصدی این مسئولیت می‌تواند مبین نگاه منفی ترامپ به سازمان ملل باشد و به همین خاطر فرد نسبتا کم‌آشنایی را معرفی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز