خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد:

کاهش 9 درصدی حوادث کار در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۴۹

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در هشت ماهه سالجاری 64نفر(همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی عباسی اظهار کرد:بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در هشت ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری  با  10 ، آمل با 9 و تنکابن با 8 مورد بیشترین  و شهرهای  با   و شهرهای سوادکوه ،نکا و جویبار و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی ،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 26 نفر ، برق گرفتگی با 25 ، اصابت جسم سخت با 7 و سایر موارد با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی گفت: بر اساس تفکیک ماه مرداد با 16 ، مهر با 12 ، تیر با 9 مورد بیشترین   و فروردین با 5 مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی ادامه داد: سنین 31 تا 40 سال با 17مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 5 فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی با بیان اینکه از تعداد 64مورد فوتی 53 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: همچنین از 64 فوت شدگان حوادث کار در هشت ماه سالجاری 4 نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز