خبرگزاری کار ایران

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه:

حمایت از کردها تاکتیکی موقتی است/ بدون همکاری ترکیه هیچ راه حلی عملی نمی‌­شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۵۴۹

فرستاده ویژه ایالات متحده در امور سوریه تأکید کرد که حمایت واشنگتن از کردها تاکتیکی موقتی است و همکاری تنگاتنگ با ترکیه برای دستیابی به راه‌حل نهائی بحران سوریه ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «جیمز جفری» فرستاده ویژه ایالات متحده در امور سوریه اظهارات خود را در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران پس از برگزاری سومین جلسه مشترک آمریکا و ترکیه در آنکارا مطرح کرد. در این نشست دو طرف تمام موضوعات مربوط به سوریه از شرق فرات گرفته تا استان ادلب را مورد بررسی قرار دادند.

جفری در مورد نقشه راه درباره منبج گفت: «آمریکا با پایبندی به تعهد خود برای ترک عناصر مسلح کرد حاضر در منبج و عدم حضور آنان در شوراهای محلی و نیروهای نظامی محلی یک برنامه دقیق امنیتی را پیاده می‌­کند».

وی افزود:‌ «حتما تا پایان سال جاری برخی اقدام­‌ها را برای تأکید بر اینکه ما قوانین را در نزدیک‌­ترین زمان ممکن پیاده می­‌کنیم، انجام خواهیم داد. برخی از این اقدام­‌ها تا پایان ماه جاری کامل خواهد شد».

جفری تأکید کرد که همکاری برای حل بحران منبج به الگویی برای برقراری صلح در کل سوریه  تبدیل شده است و دستیابی به راه حل نهائی در این کشور بدون همکاری تنگاتنگ آمریکا و ترکیه امکان‌پذیر نخواهد بود.

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه افزود که مناطق دیگری که امکان انطباق الگوی منبج بر آنها وجود دارد، نیز از طریق برنامه مشترک مورد بررسی قرار خواهند گرفت. وی تأکید کرد که برنامه مشترک شامل حمایت ترکیه در ادلب نیز می‌­شود.

جفری در پاسخ به پرسشی در مورد نقاط تحت کنترل آمریکا در مرزهای شمالی سوریه با ترکیه در ناحیه شرقی رود فرات گفت: «هدف از این نقاط تضمین امنیت این منطقه است که در حقیقت امنیت ترکیه را نیز شامل می‌­شود. هدف نقاط تحت کنترل، جنگ نیست بلکه همان طور که از نامش مشخص است،‌ تشویق  به عدم جنگ و آتش‌افروزی است».

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در مورد همکاری با عناصر مسلح کرد، گفت: «ما همواره تأکید کرده‌­ایم که همکاری با نیروهای دموکرات سوریه علیه گروه تروریستی داعش موقتی و نوعی تاکتیک است».

وی نسبت به افزایش قدرت داعش در شرق سوریه ابراز نگرانی کرد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه بارها آمریکا را به اجرای نقشه راه منبج در سوریه تا پایان سال جاری فراخوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز