خبرگزاری کار ایران

درخواست اعضای کنگره آمریکا برای اخراج سفیر عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۴۸۹

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا آوار خشم خود را بر سر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن فرو ریخت و تأکید کرد هیچ احترامی برای او قائل نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا طی اظهاراتی به خبرنگاران گفت که «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا نباید به واشنگتن باز می­‌گشت. آخرین باری که با او صحبت کردم،‌ حقیقت را به من نگفت، ‌او نزد من هیچ اعتبار و اعتمادی ندارد و من اگر جای او بودم، دیگر به اینجا باز نمی­‌گشتم.

وی در پاسخ به پرسش خبر نگار شبکه «سی‌ان‌ان» درباره اخراج سفیر سعودی گفت: «در حال حاضر اقدامی که باید در مورد وی صورت گیرد، در حال بررسی است... دستور باید از جانب دولت صادر شود... او دیگر اعتباری ندارد».

کورکر افزود: «ما منتظریم تا اطمینان حاصل شود که سفیر سعودی، جمال خاشقجی، روزنامه نگار مقتول را به کنسولگری کشورش در استانبول کشیده است». وی افزود: «ما از این موضوع مطمئن نیستیم اما می­‌دانم که خیلی زود به حقیقت دست خواهیم یافت».

«دیک دیرین» عضو دموکرات مجلس سنا نیز خواستار اخراج خالد سلمان شد. «جف فلیک» و «کریس کونز» دو سناتور جمهوری‌خواه نیز احتمال اخراج سفیر عربستان سعودی به عنوان یکی از اقدام­‌های احتمالی پس از کشف حقایق پرونده خاشقجی را تایید کردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز