خبرگزاری کار ایران

رابرت مولر:

فلین اطلاعات مهمی از پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ارائه داده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۱۱

بازرس ویژه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از همکاری اطلاعاتی مشاور امنیتی سابق کاخ سفید و ارائه اطلاعات مهم در پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ دفتر «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا طی یادداشتی به مقام‌های قضایی این کشور اعلام کرد که «مایکل فلین» مشاور امنیتی سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا اطلاعات مستقیمی را از تماس‌های تیم انتقالی ترامپ با برخی مقام‌های روس ارائه داده است.

مولر در این یادداشت با توجه به همکاری گسترده فلین با بازرسان در چارچوب موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ خواستار عدم صدور حکم زندان برای او شد. 

در یادداشت دفتر مولر که رسانه‌های آمریکا بخشی از آن را منتشر کرده‌اند، آمده است: «متهم (مایکل فلین) اطلاعات مستقیم و صریحی از محتوای تماس‌های تیم انتقالی ترامپ و مقام‌های دولت روس ارائه داده است». 

 قرار است دادگاه واشنگتن در تاریخ ۱۸ دسامبر حکم فلین را صادر کند.

فلین در دسامبر ۲۰۱۷ به دروغ‌پردازی برای بازرسان فدرال درباره مذاکراتش با سفیر روسیه در آمریکا در دوره انتقالی ریاست در اواخر سال ۲۰۱۶ اعتراف کرده بود.

یادداشت مولر تأکید کرده است که برخی منافع ارائه شده توسط فلین در جریان تحقیق ممکن است در حال حاضر به طور کامل محقق نشود،‌ زیرا تحقیقاتی که وی در آنها همکاری داشت، در این زمینه همچنان ادامه دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز