خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:

تمرکز دستگاه های اجرایی بر آموزش مردم/ضرورت واحد درسی مدیریت بحران در مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۶۲۴

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همه دستگاه ها اجرایی روی آموزش جامعه هدف متمرکز شوند و مردم را از طریق صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در دوازدهمین کمیته علمی، فنی و آموزشی اداره کل مدیریت بحران خوزستان، اظهار داشت: کمیته علمی و آموزشی مدیریت بحران حرکتی نو و بدیع بود که در ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به نگاه استاندار و برنامه های این اداره کل در رابطه با بحران های خوزستان شکل گرفت تا به مسائل استان علمی و آکادمیک نگاه شود و راه حل هایی از این طریق برای برطرف کردن بحران های استان اتخاذ گردد.

وی با اشاره به برگزاری هشت سمینار ملی از سوی اداره کل مدیریت بحران خوزستان، افزود: در سمینار هواشناسی با وجود همه مشکلاتی که بود، این سمینار به صورت بین المللی برگزار شد و اساتیدی از دیگر کشورها در این سمینار حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان توضیح داد: تلاش کردیم بسیاری از مسائل و بحران های منطقه ای مانند ریزگردها و خشکی تالابها که با کشورهای همسایه مشترک است، به گوش نهاد های بین المللی برسانیم.

وی ادامه داد: سازکار این سمینارها در کمیته علمی آموزشی و با حضور اساتیدی که در این کمیته هستند شکل گرفته، و امروز این کمیته به عنوان یک منبع و رفرنس برای ستادهای مدیریت بحران سراسر کشور به عنوان الگو قرار گرفته است.

حاجی زاده تاکید کرد: همچنین سالن مانیتورینگ مدیریت بحران استان به عنوان مجهزترین و پیشرفته ترین مرکز مانیتورینگ مدیریت عملیات کشور شناخته می شود و بسیاری از استانها در حال الگو برداری از آن هستند.

وی بیان کرد: کسانی که می خواهند فرماندهی عملیات در بحران ها را به دست بگیرند، باید از آگاهی نسبی برخوردار باشند و فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید در این حوزه آموزش کامل ببینند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: آموزش برنامه های تاب آوری نیز باید از طریق صدا و سیما و رسانه به مردم داده شود، به عنوان مثال وقتی مشکلی مانند کدورت آب برای آب اهواز به وجود می آید، باید مردم در جریان قرار گیرند و از زمان های افت فشار آب مطلع باشند.

وی با تاکید بر این که مردم باید آموزش ببینند، تصریح کرد: با وجود اینکه چند روزی از مشکل آب شرب در اهواز می گذرد هنوز مردم دلیل دقیق افت فشار آب را نمی دانند.

حاجی زاده تاکید کرد: نباید از مطلع کردن مردم و توضیح علل مشکلات فرار کنیم، بلکه باید صادقانه دلیل به وجود آمدن مشکلات را با مردم در میان بگذاریم تا آنها نیز با ما همکاری کنند .

وی افزود: آموزش در جامعه هدف باید به گونه ای باشد که اثر بخشی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که باید به سمتی برویم که آموزشها به مردم بیشتر شود، توضیح داد: بنا بود طرح یاوران مدیریت بحران در خوزستان به عنوان یک طرح بدیع آغاز شود؛ اما با گذشت چندین ماه از آن همچنان روی کاغذ مانده است، لذا از مدارس و دانشگاه ها انتظار می رود برای شروع این طرح با مدیریت بحران همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: آموزش مدیریت بحران در مدارس باید به صورت یک واحد درسی از سوی آموزش و پرورش به جد پیگیری شود و در دانشگاه نیز واحدهای مدیریت بحران به ویژه در رشته های مدیریتی گنجانده شود.

حاجی زاده گفت: سمینار آموزش و اطلاع رسانی با همکاری صدا و سیما باید برگزار گردد و سمینار تاب آوری نیز با همکاری هلال احمر دی ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز