خبرگزاری کار ایران

هاشمی در نطق میان دستور:

مشکلات فرهنگیان به بهانه‌های امنیتی به بوته فراموشی سپرده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۷۹

یک نماینده مجلس گفت: امروز این امیدهای امام(ره) اینگونه ناامید و مأیوس در پی یافتن یک شغل و در اندیشه یافتن شغلی باشند و به دفاتر مسئولین مراجعه کرده و مستاصل و ناامید برگردند، چرا کسی پاسخگوی این وضعیت نیست. وزارت کار به این امر مهم باید توجه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا؛ همایون هاشمی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام به مردم حوزه انتخابیه میاندوآب،شاهین دژ و تکاب و با گرامیداشت روز جهانی معلولان عزیز ،روز مجلس  را خدمت همکاران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: در ابتدا لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از مردم غیور استان آذربایجان غربی به ویژه مردم شریف حوزه انتخابیه میاندوآب،شاهین دژ و تکاب به جهت استقبال باشکوه از رئیس جمهور محترم و هیئت همراه و وزرای اعزامی به شهر شهرستان اعلام کنم.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس در ادامه ختاب به رئیس جمهوری اظهار داشت:جناب آقای رئیس جمهور  امروز بنده بر روی صحبتم به جنابعالی است؛ با دولت محترم تدبیر و امید .امروز هم سرشار از ناگفته هاست.

هاشمی با بیان اینکه مردم خسته از بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها هستند،تاکید کرد:مردمی که برای انقلاب و نظام اسلامی سنگ تمام گذاشتند؛بارها خود قربانی شدند تا نظام ایران قربانی نشود و بی‌انصافی است اگر امروز همین مردم مشمول بی توجهی مسئولین قرار بگیرند.

وی با اشاره به جاده های نامناسب حوزه انتخابیه اش تاکید کرد:امروز می خواهم از ناگفته ها بگویم. ناگفته های انسان های بیگناه کشته شده در جاده ها ،خانواده های داغدار و مصیبت دیده آذربایجان غربی،قربانیان جاده مرگ جنوب استان آذربایجان غربی مخصوصا جاده تکاب به شاهین دژ که متاسفانه انگار نه گوشی برای شنیدن وجود دارد و نه چشمی برای دیدن. بیش از ۸۰ بار به انحای مختلف بنده و دیگر نمایندگان حوزه انتخابیه دکتر محبی نیا تذکر دادیم که جاده های جنوب آذربایجان غربی را دریابید،ولی متاسفانه کسی توجه نکرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی درمجلس تاکید کرد:آقای رئیس جمهور  وضعیت جاده های روستایی و شهری جنوب آذربایجان غربی در اسفناک ترین حال ممکن قرار دارد .محور تکاب-دندی که با شرکت ایمیدرو وارد فاز عملیاتی شده تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته است. جاده تکاب به شاهین دژ  معروف به جاده مرگ به عنوان تنها راه اتصال جنوب استان به استان های همجوار بیش از دو دهه است بلاتکلیف مانده است و متاسفانه اراده‌ای برای رفع این مشکل وجود ندارد.جاده محور سرچم به عنوان یکی از مطالبات اساسی ۳ شهر میاندوآب ،شاهین دژ و تکاب علیرغم پیگیری‌های متعدد باز هم به سرانجامی نرسیده است.

هاشمی ادامه داد:می‌خواهم بگویم آقای رئیس جمهور؛مسائل ملی را اگر امروز در این حد که میبینیم و مسیر توسعه را ادامه ندهیم ؛روزهای آتی بسیار سختی را شما ،بنده حقیر و دیگر نمایندگان و مردم ایران خواهند دید،چرا دست روی دست گذاشته اید.

نماینده مردم میاندوآب،تکاب ،شاهین دژ در مجلس با بیان اینکه مشکلات سر جایشان باقی مانده اند،مطرح کرد:آقای رئیس جمهور! آورده جنابعالی به استان آذربایجان غربی چه بود؟برای جنوب استان آذربایجان غربی چه آوردید. لطفاً توضیح دهید.مشکلات سر جایشان باقی مانده اند. چرا اکیپ‌هایی برای بررسی مشکلات به جنوب آذربایجان نمی فرستید؟ مردم آن منطقه با شما مشارکت کردند و رای حداکثری دادند و از شما انتظار دارند این موضوع غریبی نیست و این باید این انتظار را جنابعالی به نحو احسن پاسخ دهید.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس با اشاره به معضل بیکاری تحصیل کرده ها در استان آذربایجان غربی تاکید کرد: نکته دوم که ناگفته دوم است به نمایندگی از مردم عزیز آذربایجان غربی و دردو دل جوانان تحصیل‌کرده بیکار دردو دل نخبه ها و سایر لایه های اجتماعی است که سال های سال با صرف عمر و هزینه های مادی و معنوی فراوان به تحصیل پرداختند و امروز مستاصل و درمانده در پی لقمه نانی بوده و آواره گشته اند.

هاشمی ادامه داد:امروز بنده و همکاران شرمنده تمام جوانان پاک و مظلومی هستیم که از اقصی نقاط کشور به دفتر نماینده ها به امید یافتن راهی برای اشتغال حتی در پایین ترین سطح مراجعه می‌کنند و درنهایت با چشمانی اشکبار و غرور شکسته و دستان خالی،مایوس و ناامید به خانه‌های خود برمی گردند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت امام (ره)روزی خطاب به این نسل فرمودند که امید من شما در دبستانی ها هستید،مطرح کرد:امروز این امیدهای امام(ره) اینگونه ناامید و مأیوس در پی یافتن یک شغل و در اندیشه یافتن شغلی باشند و به دفاتر مسئولین مراجعه کرده و مستاصل و ناامید برگردند،چرا کسی پاسخگوی این وضعیت نیست. وزارت کار به این امر مهم باید توجه کند.

 این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد:به عنوان یک مددکار اجتماعی هشدار می‌دهم که اگر فکری برای حل این موضوع که به پاشنه آشیل نظام تبدیل شده است نشود سیل آسیب های اجتماعی ناشی از آن همه ما را درخواهد نوردید.

مشکلات فرهنگیان شهرستان در بوته امنیتی کردن به فراموشی سپرده می‌شود

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس در ادامه با بیان اینکه نکته سوم دیگر این است که جامعه زحمتکش معلمان و فرهنگیان است،درادمه افزود:این مردان و زنان فداکار که متحمل سختی و دشواری های فراوان چراغ علم و دانایی را در این سرزمین روشن نگاه داشته‌اند؛ مشمول دردناک‌ترین مشکلات هستند .مشکل معیشتی که سخیف ترین مشکلات است ولی شما با آن توجه نمی کنید .

هاشمی تاکید کرد: جناب آقای روحانی! فرهنگیان خدوم و زحمتکش بی ادعای شهرستان شهرستان‌های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب جدا از جامعه بزرگ فرهنگیان نیستند، چرا به امضای این عزیزان نمی‌رسید؟ مشکلات آنها را چرا امنیتی می‌کنند؟ این مشکلات به بهانه‌های امنیتی به بوته فراموشی سپرده می‌شود. چرا نگران آینده این جامعه نیستید؟ فرزندان ما در دامان آنها تربیت می‌شوند. آقای رئیس‌جمهور به قشر فرهنگیان توجه ویژه کنید.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس ضمن اشاره به ۳ مورد از نیازهای شهرستان‌های جنوب استان،تصریح کرد: مطالب عمده‌ای وجود دارد اما سه نکته را تاکید می‌کنم ۱-استیفای حقوق قانونی معادن شهرستان تکاب، شاهین دژ و میاندوآب ۲-ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای فرآوری محصولات معدنی ۳- تسهیل شرایط ایجاد منطقه ویژه معدنی در شهرستان تکاب.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز