خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

درباره آزادی سربازان اوکراینی با هیچ طرفی گفت‌وگو نکرده‌ام

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۶۵

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که هیچ گفت‌وگویی میان این کشور و اوکراین درباره احتمال استرداد نیروهای دریایی اوکراینی که ماه گذشته میلادی در آب‌های دریای آزوف دستگیر شدند ،صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، روز گذشته -شنبه- گفت که هیچ گفت‌وگویی میان این کشور و اوکراین درباره احتمال استرداد نیروهای دریایی این کشور که ماه گذشته میلادی در آب‌های دریای آزوف دستگیر شدند، صورت نگرفته است. 

پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰، این سخنان را بر زبان آورد. این در حالی است که جامعه جهانی از مسکو خواسته تا ۲۴ سرباز نیروی دریایی اوکراین که پس از موج جدید تنش‌ها میان دو کشور در آب‌های آزوف دستگیر شدند را آزاد کند. 

روسیه این ۲۴ نفر را به عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه متهم کرده است. 

پوتین همچنین گفت که در حاشیه گروه ۲۰ با «ترزا می»، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت‌وگو نکرده است. وی همچنین افزود که بهبود روابط لندن و مسکو در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این‌که آیا در حاشیه این نشست با نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کرده گفت: «نه. به گمانم بهبود روابط مسئله‌ای است مربوط به آینده، البته امیدوارم این اتفاق در آینده نزدیک صورت بگیرد.»

پوتین همچنین تاکید که بریتانیا همچنان شریک مهمی برای روسیه است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «امیدوارم که روزی بتوانیم بر مصائب موجود در روابط‌مان فائق آییم و همکاری‌های مثبتی را براساس منافع دو کشور از سر بگیریم.»  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز