خبرگزاری کار ایران

مدرسِ دیروز، هاشمیِ امروز

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۶۳

یکی دیگر از مشابهت های مهم هاشمی و مدرس، انحراف ستیزی آن دو در عرصه سیاست بود ؛ همان طوری که مدرس یک تنه در مقابل افکار و عملکرد های انحرافی رضا خان ایستاد ، هاشمی نیز به تنهایی امت شد و در برابر حاکمیت جریان انحرافی در آن هشت سال قد عَلَم کرد و قامت بست.

به گزارش ایلنا، دهم آذر ماه، سالروز شهادت  فقیه مبارز آیت الله سید حسن مدرس است .

مشابهت‌های بسیاری را می توان از جهاتی میان شهید مدرس و آیت الله هاشمی رفسنجانی به تصویر کشید، وقتی هاشمی در پنجم خرداد ۵۸ ترور شد ، حضرت امام خمینی طی پیامی ، او را به مدرس تشبیه کرد و به یکی از وجه مشابهت آن اشاره نمود که « وقتی  مدرس ترور شد از بیمارستان پیام داد به رضا خان بگویید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده است مردان تاریخ تا آخر زنده هستند ؛  بد خواهان بدانند  هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است.»

یکی دیگر از مشابهت های مهم هاشمی و مدرس، انحراف ستیزی آن دو در عرصه سیاست بود ؛ همان طوری که مدرس یک تنه در مقابل افکار و عملکرد های انحرافی  رضا خان ایستاد ، هاشمی نیز به تنهایی امت شد  و در برابر حاکمیت جریان انحرافی در آن هشت سال قد عَلَم کرد و قامت بست.

استقامت مظلومانه آیت الله هاشمی غائله جریان انحرافی را تا حدودی مهار کرد و در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با ارشاد و هدایت رهبری و با تدبیر و درایت هاشمی، دولت روحانی مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت ، آنگاه هاشمی آن جمله معروف و تاریخی خود را بر زبان آورد و گفت : « حالا که من موفق شدم در بدترین شرایط تا حدودی این وضع را عوض کنم  و مملکت را از دست جریان انحرافی نجات بدهم، اکنون دیگر می توانم راحت بمیرم.»

آیت الله شهید مدرس در ماجرای  مبارزه با انحرافِ رضاخانی  تنها جسم  و جان خود را هزینه  آرمان ها و اهداف مقدس خویش کرد ؛ ولی هزینه  آیت الله هاشمی در این میدان  حیثیت ، آبرو ، خانواده و فرزندانش  بود که به مراتب از جسم و جان فردی  شکننده تر است. به همین سبب تاثیرمثبت آن در افشای پشت پرده جریان انحرافی شدید تر وعمیق تر شد.

 هنوز به دومین سالگرد رحلت  فقیه مجاهد آیت الله  هاشمی رفسنجانی نرسیده ایم ، مخالفان مغرض و بی تقوای او یکی پس از دیگری در سطوح  و لایه های گوناگون، مفتضح می شوند و کوس رسوایی شان گوش فلک را پر کرده است.آنهایی که دیروز، به هاشمی ظلم کردند، امروز در پیشگاه  ملت ، به گونه ای ظریف و دقیق، تقاص پس می دهند،خیلی معنادار به جان هم افتاده اند و با توصیف و القاب عجیب و غریب ،همدیگر را لت و پار می سازند.آیا کسی هست از این ماجراها ،عبرت بگیرد؟!

گزیده مقاله:حجت الاسلام والمسلمین اباذری،استاد حوزه علمیه.

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز