خبرگزاری کار ایران

از سوی رضا رحمانی ؛

دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۱۲

وزیر صنعت ، معدن و تجارت دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش شاتا ، این دستورالعمل در جهت تحقق موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و راه اندازی سامانه های الکترونیکی و هوشمند جدید مورد نیاز برای نظارت بر فرآیند واردات ،‌صادرات ،‌حمل ، ‌نگهداری و مبادله کالا و ارز تدوین شده است.

این دستورالعمل همچنین به منظور شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار و مصوبات ستاد تنظیم بازار که در بند 23 سیاستهای اجرایی اقتصاد مقاومتی بر آن ‌تاکید شده است تدوین و ابلاغ شد .

طبق این دستورالعمل ، کالاهای مشمول طرح رصد کالا در زنجیره تجاری و ضوابط مرتبط با آنها از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین و به اطلاع فعالین تجاری می رسد.

فعالین تجاری حسب مورد باید برای انجام کلیه فعالیت های تجاری برای کالاهایی که اعلام می شود در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند .

همچنین ثبت اطلاعات مکان های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها ، ثبت اطلاعات تولید ، ‌واردات و صادرات کالا ، ثبت اطلاعات موجودی اولیه ،و‌رود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالیت تجاری صورت گیرد .

این دستورالعمل برای کلیه فعالان تجاری اعم از وارد کنندگان ، تولید کنندگان ، صادر‌کنندگان ؛ شرکتهای پخش ، عمدده فروشان و خرده فروشان لازم الاجراست .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز