خبرگزاری کار ایران

بررسی ادعای قلعه‌نویی در مورد تیمش؛

سپاهان چگونه پنجمین تیم پرهزینه لیگ است؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۵۶۳

سرمربی سپاهان مدعی است 4 تیم لیگ برتری از این تیم هزینه بیشتری در این فصل داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان با هدایت قلعه‌نویی این روزها در لیگ برتر حسابی می‌تازد و توانست در ادامه نتایج درخشان خود و در دیدار حساس و شش امتیازی مقابل پدیده هم به برتری رسیده و صدرنشین لیگ را بعد از 13 هفته مغلوب کند و جایش را در رتبه اول رده‌بندی لیگ بگیرد.

سپاهان در حال حاضر دقیقاً در نقطه عکس فصل گذشته خود قرار دارد. فصل هفدهم فصلی کابوس وار برای طلایی‌پوشان بود که بد شروع شد، بد ادامه یافت و بد به پایان رسید تا نیاز به اصلاحات اساسی در پایان فصل در این تیم احساس شود و مدیریت باشگاه مطابق خواست هواداران برای اعمال این تغییرات دست به کار شود و قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود نشانده و نفرات زیادی هم جذب این تیم شدند.

سپاهان با جذب 9 بازیکن در نقل و انتقالات یکی از تیم‌های فعال این فصل بود و نتایج تیم نشان از تغییرات اساسی آنها می‌دهد. با وجود این تغییرات گسترده، مدیریت و کادرفنی این تیم همیشه هزینه‌های گزاف را تکذیب کرده و مدعی هستند تیم آنها جزو تیم‌های پر خرج لیگ برتر نیست و حتی عنوان شد از نظر بودجه تیم پنجم لیگ برتر هستند.

در اینجا به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که این چهار تیم پرهزینه‌تر از سپاهان کدام تیم‌ها هستند.

از 16 تیم لیگ برتری سپاهان را که کنار بگذاریم، 4 تیم پر هزینه‌تر از بین 15 تیم هستند که بدون شک به تیم‌های سپیدرود، نساجی، استقلال خوزستان، ماشین‌سازی، سایپا، پیکان، فولاد، صنعت نفت، نفت مسجد سلیمان، پدیده و پارس جم نمی‌تواند نسبت داده شود و 4 تیم باقی مانده به احتمال زیاد تیم‌های زیر هستند:

 

تراکتورسازی تبریز

سپاهان چگونه پنجمین تیم پرهزینه لیگ است؟

سرخپوشان تبریزی فصلی رویایی از همه نظر را سپری می‌کنند. خروج از مالکیت نظامی و ورود به بخش خصوصی باعث شد اوضاع مالی خوبی پیدا کرده و محمدرضا زنوزی به عنوان مالک باشگاه حسابی برای این تیم دست به جیب شده و نفرات کلیدی و شناخته شده زیادی جذب کرد که بدون شک این تیم را پرهزینه‌ترین تیم این فصل قرار می‌دهد و جای شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد. تراکتورسازی جان توشاک ولزی را به خدمت گرفت و 3 کاپیتان تیم ملی یعنی دژاگه، شجاعی و حاج‌صفی را به تبریز برد و دو مهاجم خارجی گران قیمت به خدمت گرفت که البته خیلی زود کارشان به جدایی رسید. تشکیل پرستاره ترین تیم لیگ برتر پرهزینه‌ترین تیم شدن را هم در پی دارد.

 

استقلال تهران

سپاهان چگونه پنجمین تیم پرهزینه لیگ است؟

آبی‌پوشان مهره‌های زیادی در نقل و انتقالات از دست دادند و شیوه مدیریت اشتباه باشگاه باعث شد عایدی آنچنانی هم از این جدایی ها نصیب باشگاه نشده و فقط هزینه‌های گزاف برای پر کردن جای خالی ستاره‌ها و خروج از زیر فشار هواداران روی دستشان ماند. جذب نومایر، گرو، صیادمنش، باقری، دانشگر، محمدی مهر، تیموری، کریمی و البته طارق همام در کنار حفظ نفرات پرهزینه فصل گذشته باعث شده استقلال هم در بین تیم‌هایی قرار بگیرد که بودجه زیادی صرف بستن تیمش در فصل جدید شده است. تمدید قرارداد با شفر هم یکی از اتفاقات پرهزینه استقلال در فصل جاری بود.

 

پرسپولیس

سپاهان چگونه پنجمین تیم پرهزینه لیگ است؟

سرخپوشان از دو پنجره پیاپی نقل و انتقالاتی محروم بودم و توانایی جذب بازیکن نداشتند ولی این به معنی نبود هزینه برای این باشگاه نیست. پرسپولیس علاوه بر اینکه 4 مهره شناخته شده و گران قیمت را به خدمت گرفت تا از نیم فصل به این تیم اضافه شوند، برای تمدید قرارداد با چند بازیکن خود حسابی دست به جیب شد و حتی اخبار غیر رسمی از پرداخت مبلغ نا متعارف به یکی از هافبک‌های این تیم برای ماندن حکایت دارد. بدون شک پرسپولیس برای حفظ نفراتی مثل کامیابی‌نیا، انصاری و چند مهره دیگر که قراردادشان تمام شده بود حسابی دست به جیب شده است. ضمن اینکه بدهی‌های سنگینی روی دوش باشگاه بود که تا حد زیادی پرداخت شدند و علاوه بر آن پرداخت هزینه کادرفنی و بازیکنان حاضر این تیم هم رقم قابل توجهی است. برای همین پرسپولیس را هم باید جزو تیم های پر هزینه فصل دانست.

 

ذوب آهن اصفهان

سپاهان چگونه پنجمین تیم پرهزینه لیگ است؟

تیم دیگر اصفهانی اگرچه همیشه فضایی کم هیاهوتر و گوشه‌گیرانه‌تر از زردپوشان همشهری دارد ولی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد تیمی کم هزینه و کم خرج نیستند. ذوب آهن فصل گذشته نایب قهرمان لیگ برتر بود و در فصل نقل و انتقالات هم در کنار چند بازیکنی که جدا شدند، مهره‌های خوبی خریداری شده که جزو گران قیمت‌های لیگ برتر هستند. محسن مسلمان، رحیم زهیوی، مسعود ابراهیم‌زاده، عارف غلامی و هافبک و مهاجم خارجی ذوبی‌ها نفراتی هستند که جزو گران قمیت‌های لیگ به حساب می‌آیند و البته تمدید قرارداد با برخی از بازیکنان از جمله فخرالدینی و حسینی که مورد توجه باشگاه‌های دیگر بودند هم هزینه‌بردار بوده است. ذوبی‌ها البته از فروش مرتضی تبریزی به استقلال هم پول نسبتاً خوبی به جیب زدند تا حساب دخل و خرجشان خیلی هم ناموزون نشود.

 

ادعای قلعه‌نویی درست است؟

سرمربی سپاهان تیمش را پنجمین تیم پر هزینه لیگ می‌داند قطعاً تنها تیم‌هایی که می‌توانند شامل این ادعا بالاتر از سپاهان خرج کرده باشند 4 تیم عنوان شده هستند که البته میزان خرجشان نسبت به سپاهان مورد بحث است. سپاهان در نقل و انتقالات مهدی کیانی، محمد ایران‌پوریان، پیام نیازمند، شهاب عادلی، بختیار رحمانی، کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده، محمد کریمی و ولادیمیر کومان را به خدمت گرفته است. کیانی و ایران‌پوریان به دلیل رابطه خوب با قلعه‌نویی و البته دلایلی که باعث جدایی‌شان از تراکتورسازی شده است به این تیم آمدند و با توجه به شرایط سنی که دارند بعید است قرارداد عجیب و غریبی بسته باشند. شهباززاده هم دو فصل کابوس وار در پیش داشت که به احتمال زیاد تا حد زیادی از قیمت او کاسته است. شهاب عادلی و محمد کریمی که مشخصاً خرید‌های گران قیمتی نیستند و کی‌روش استنلی هم فصل گذشته با 150 هزار دلار توسط قلعه‌نویی جذب ذوب آهن شده بود حتی اگر 2 برابر این مبلغ را هم از سپاهان گرفته باشد بازهم در مقابل مهاجمان خارجی تیم‌های دیگر لیگ برتر رقم قابل توجهی نیست. در این میان پیام نیازمند از خریدهایی است که گفته می‌شود مبلغ قرارداد خوبی دارد و ولادیمیر کومان هم که با اصرار قلعه‌نویی جذب سپاهان شد از نفراتی بود که هیات مدیره برای تامین بودجه جذبش تشکیل جلسه داده بود.

سپاهان نتوانست عارف غلامی، محمد کریمی و مهدی شریفی را حفظ کند و با مبلغ بالاتر جذب استقلال و پرسپولیس و ذوب آهن شدند و در جذب احسان حاج‌صفی و محسن مسلمان هم از تراکتورسازی و ذوب آهن شکست خوردند و این می‌تواند دلیل خوبی برای پرهیز باشگاه از ولخرجی باشد.

سپاهانی‌ها تا کنون بارها در صحبت‌های خود خواهان شفاف شدن قراردادها و هزینه تیم‌ها از سوی سازمان لیگ شده‌اند ولی تا کنون جواب مثبت نگرفته‌اند و به نظر می‌رسد تا زمانی که مثل همه جای دنیا قراردادها شفاف نشود نمی‌توان هزینه تیم‌ها را به طور دقیق در کفه ترازوی مقایسه قرار داد و هرچه گفته شود گمانه‌زنی است.

با این وجود تا حدی که می‌شود حدس زد مشخصاً تراکتورسازی پرهزینه‌تر از سپاهان بوده و حتی استقلال و پرسپولیس را هم می‌توان تیم‌هایی پرهزینه‌تر از سپاهان دانست ولی در مورد ذوب‌آهن نمی‌توان به طور قطع گفت از سپاهان هزینه بیشتری داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز