خبرگزاری کار ایران

اگر گلزن‌های لیگ با همین میانگین گل بزنند

کی‌روش آقای گل می‌شودعلیپور 7 گل کمتر از پارسال

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۵۴

مقایسه گلزنان لیگ برتر هجدهم تا اینجای کار با فصل گذشته نتایج جالبی دارد.

به گزارش ایلنا،لیگ هفدهم با آقای گلی علی علیپور با 19 گل زده به پایان رسید و بعد از این بازیکن مرتضی تبریزی (13 گل)، لوسیانو پریرا (12 گل)، محمد قاضی و ساسان انصاری (11 گل)، مهدی ترابی (10 گل)، استنلی کی‌روش (9 گل) و رضا خالقی‌فر و عیسی آل‌کثیر (8 گل) برترین مهاجمان این دوره از رقابت های فوتبال ایران در بالاترین سطح بودند. این آقایان گل اما شرایط متفاوتی را در لیگ هجدهم دنبال می‌کنند و همین مساله باعث شد تا نگاهی به عملکرد آنها در این دوره از رقابت‌ها داشته باشیم و شرایط‌شان را بررسی کنیم.

کار سخت آقای گل در نیم فصل دوم

علی علیپور با به ثمر رساندن 19 گل در لیگ هفدهم توانست پرسپولیس را برای سومین بار متوالی بعد از مهدی طارمی صاحب این عنوان کند. با این حال شرایط سخت پرسپولیس در این فصل حسابی کار را برای علی علیپور که در آسیا خوب درخشید، سخت کرده است. علیپور با این میانگین گلزنی تا به اینجای کار و حفظ این روند تنها 12 گل می‌تواند به ثمر برساند و این یعنی کار سختی که آقای گل لیگ هفدهم در نیم فصل دوم برای تکرار این عنوان خواهد داشت.

تبریزی خرید بد آبی‌ها

استقلال با هزینه‌ای بالا مرتضی تبریزی را از ذوب‌آهن به خدمت گرفت تا شاید بتواند جای خالی تیام را پر کند. مهاجمی که به هیچ عنوان در حد و قواره‌های استقلال و اسم و رسمی که برای خودش دست و پا کرده است، ظاهر نشد تا حالا به عنوان یک خرید بد آبی‌ها حرف از برگشتن او به تیم سابقش ذوب‌آهن باشد. روند گلزنی تبریزی که تاکنون یک گل در لیگ به ثمر رسانده نشان می‌دهد اگر تکانی به خودش ندهد در پایان فصل تنها می‌تواند 3 گل به ثمر برساند که این آمار ناامیدکننده برای او خواهد بود.

پریرا با این فولاد نمی‌تواند

لوسیانو پریرا در روزهای بد فولاد در لیگ هجدهم یکی از امیدهای این تیم به حساب می‌آید. با این حال پریرا که فصل گذشته توانسته بود با نفت آبادان یکی از مدعیان آقای گلی باشد و 12 گل به ثمر برساند امسال در پایان هفته سیزدهم بیش از چهار بار موفق به گلزنی نشده است. آمار نشان می‌دهد که این بازیکن با این شرایط و با این میانگین گل در انتهای فصل تعداد گل‌هایش شاید دو رقمی هم نشود تا پریرا با این فولاد نتواند به خواسته‌هایش برسد.

پیکان، ماشینی بد برای قاضی

محمد قاضی در سه فصل اخیر با تیم‌های صبا، نفت تهران و پدیده مدام خودش را در جمع مدعیان آقای گلی قرار داده است تا نشان دهد برای یک فوتبالیست سن و سال تنها یک عدد است. قاضی که فصل گذشته توانسته بود با آن شرایط سخت پدیده 11 بار موفق به گلزنی شود در حالی او را پیکان‌سوار کردند که همه منتظر روزهای موفق او با تیم آقامعلم بودند. تیم جلالی اما آنطور که باید و شاید نبوده و با این روند و این میانگین این پیکان یک سواری بد برای قاضی خواهد بود که به هیچ وجه برای او موقعیت‌سازی نمی‌کنند و در نوک حمله این تیم حسابی تنها مانده است.

نقش کمرنگ گلزنی ساسان در سپاهان مدعی

ساسان انصاری فصل پیش یکی از بهترین گلزنان سپاهانی بود که به نظر می‌رسد امسال با قلعه‌نویی شاهد پایان روزهای برزخی آنها طی چند دوره لیگ اخیر خواهیم بود. ساسان که 11 گل در لیگ هفدهم برای سپاهان به ثمر رسانده بود در لیگ امسال برای تیم قلعه‌نویی تا اینجای کار تنها 3 بار موفق به گلزنی شده است. با این شرایط اگر انصاری با همین فرمان در لیگ پیش برود تعداد گل‌های او دو رقمی نشده و شاید به عدد 7 برسد.

ترابی یک سایپایی خوب اما صفر کیلومتر

مهدی ترابی که بدون شک یکی از خوب‌های فوتبال ایران به شمار می‌روند به جز جام حذفی در لیگ موفق به گلزنی برای سایپالی علی دایی نشده است. ترابی که با ثمر رساندن 10 گل در لیگ هفدهم، برای فصل جدید پرسپولیس را مجاب کرد تا با محرومیت یک نیم فصل برای آمدن او صبر کند میانگین گلزنی‌اش تا پایان هفته سیزدهم صفر بوده است. باید دید این خوب صفر کیلومتر سایپایی‌ها موتور گلزنی‌اش در بازی‌های باقی مانده و نیم فصل دوم در پرسپولیس راه خواهد افتاد یا با همین فرمان کار را پیش می‌برد؟

آقای گل از اصفهان می‌آید؟

استنلی کی‌روش فصل گذشته توانست با قلعه‌نویی و ذوب‌آهن در فوتبال ایران اسم و رسمی برای خودش به پا کند و حالا در لیگ هجدهم با این مربی اما در سپاهان حسابی در بالای جدول گلزنان یکه‌تازی می‌کند. کی‌روش که تاکنون 9 بار توانسته برای سپاهان گلزنی کند با این فرمان به نظر می‌رسد عنوان آقای گلی از حالا باید به اسم او زده شود. این مهاجم فرصت طلب که همه جوره برای سپاهان گلزنی کرده است با این روند و میانگین گل زده می‌تواند لیگ را با بیش از 20 گل به پایان برساند و آقای گل برای اصفهان باشد.

آل‌کثیر؛ تبعیدی موفق!

محمد قاضی که این روزها در پیکان حسابی لطمه نداشتن بازیساز در این تیم را می‌خورد و در هر بازی در نوک حمله تقریبا تنهاست یک زوج خوب می‌تواند در خط حمله داشته باشد که او از سوی جلالی محکوم به نیمکت‌نشینی است. عیسی آل‌کثیر که شاید رفتارها و واکنش‌های عجیب و غریبش باعث شده جلالی او را به نیمکت بدوزد با اینکه تبعید نیمکت است اما بهترین گلزن این تیم به شمار می‌آید. آل‌کثیر با این روند در پایان لیگ می‌تواند 12 گل به ثمر برساند که آماری بهتر از فصل قبل خواهد داشت.

خالقی فر امید ماشینی‌ها در تبریز

فصل گذشته رضا خالقی‌فر توانست با گسترش فولاد که حالا ماشین‌سازی شده است، خوب گلزنی کند. امسال هم به نظر می‌رسد او می‌تواند امید اول تیم مهاجری درخط حمله این نماینده تبریز باشد و تاکنون در 13 بازی 4 گل به ثمر رسانده است. با این روندی که خالقی فر در گلزنی در پیش گرفته است و با همین فرمان اگر پیش برود او در پایان لیگ هجدهم 9 گل به ثمر خواهد رساند که آماری تقریبا بهتر از لیگ هفدهم خود خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز