خبرگزاری کار ایران

اردن آخرین ایستگاه سفر منطقه‌ای بن سلمان

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۴۱۷

پایتخت اردن برای استقبال از ولیعهد سعودی طی سفرهای منطقه‌ای او پس از پیامدهای قتل روزنامه‌نگار منتقد آماده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، منابع محلی اردن گزارش دادند که مقدمات تشریفات ویژه استقبال از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در امان در حال آماده‌سازی است. 

این بدان مفهوم است که سفارت عربستان سعودی در اردن در حال تدارک برنامه‌های ویژه برای استقبال از ولیعهد در اولین دیدار رسمی از امان و پس از حضور «عبدالله دوم» پادشاه این کشور به عنوان تنها رهبر از میان سران عرب در  کنفرانس سرمایه‌گذاری آینده ریاض است.

 خبرگزاری رسمی عربستان سعودی پیش از این، اردن را به عنوان یکی از مقاصد سفر بن سلمان اعلام نکرده بود و فقط امارات، ‌مصر و آرژانتین را به صورت رسمی ذکر کرده بود.

بر اساس جدول زمانی تعیین شده، ‌بن سلمان به  سفر جنجال‌برانگیز خود پس از قتل خاشقجی با توقف چند ساعته در اردن و مراسم ضیافت ناهار پایان خواهد داد. این برنامه هنوز تغییر نکرده است. 

 دیپلمات‌ها و سیاستمداران معتقد هستند که سفر بن سلمان به اردن، روابط ریاض- امان را به جلو پیش می‌برد به ویژه دیدار هفته گذشته ولیعهد امارات از اردن و کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اجرای پروژه‌های کوچک در این کشور گام مهمی در این زمینه بوده است. 

زمزمه‌هایی در سفارت عربستان سعودی در وجود دارد که بن سلمان احتمالا خبر کمک ویژه به اردن را در حاشیه دیدار از این کشور درست همزمان با اعلام خبر  بانک مرکزی این کشور مبنی بر توافق امارات و عربستان در وعده به امان برای ارائه کمک نیم میلیارد دلاری در حمایت از دینار اردن اعلام کند. 

سیاست امانت‌دهی به اردن بنا بر اعتقاد کارشناسان اقتصادی مفید است اما پس از اعلام رسمی دولت مبنی بر بستن پرونده دریافت کمک‌های خارجی خدمات آشکاری به اقتصاد این کشور ارائه نمی‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز